-
gud vad skönt att höra! Då ska jag inte gnälla, det verkar ju inte vara allt för bekvämt med dessa sammandragningar ju!fabler skrev 2011-12-11 12:32:26 följande:när jag va gravid med sonen kände jag inte nånting inte förvärkar, sammandragningar eller nått fram till två dagar innan han kom ut. Han va beräknad 14/3 och då kändes allt hopplöst men den 15e kom förvärkarna och sen åkte vi in den 16e för att få åka hem igen och sen tillbaka den 17e då han kom. Så tre dagar över blev inte så farligt i förhållande till att jag räknade iskallt med att gå alla dagar man får över för att sen få bli igångsatt. -
FYYY!!! KRYA på dig! Är det inte sånt som kan sätta igång hela tjotabalängen också?? eller är det bara rykten?shadowstorm skrev 2011-12-11 13:10:24 följande:jag har fått magsjuka :( och jag lovar nu gör det ooooooooooooooooont -
hoppas verkligen att du kryar på dig då och att värkarna lugnar sig =/shadowstorm skrev 2011-12-11 13:36:33 följande:det kan sätta igång, o jag är ju redan öppen 1,5 cm och detta har gett mig hemska värkar
höll på att säga att jag kan ta värkarna för dig tills du kräkt klart... om det vore så enkelt =( -
zatori skrev 2011-12-11 14:08:42 följande:missable: Ja, det var första sammandragningen. Har inte känt någon mer sedan igår kväll. Alltså, det kändes... obehagligt men ändå inte så jätteobehagligt. En konstig känsla mest. En ny känsla som jag aldrig känt förut. Jag stod och skrattade och sa till min sambo: Men vad fan är det som händer med magen?! Så det var inte sådär jätteobehagligt egentligen, mest en ny upplevelse.
kan tänka mig det
är ju mest orolig att magen inte tränar liksom... men det kommer väl...fabler skrev 2011-12-11 18:08:48 följande:ähh gnälla kan du väl göra de gör vi ju alla över nått, men du lär gnälla mer om du börjar få förvärkar och inget händer på några veckor utan bara går och blir "lurad" hela tiden.
Idag har jag, sambon och sonen vart hem till min mamma en sväng och åkt madrass. Min mamma har världens bästa "lagomt långa" pulkabacke hemma på sin gård och sonen fick slutet av förra vintern en sån madrass som de brukar ha på förskolorna och åka på. De va sjukt roligt och åka den för de gick så fort. Min mamma och sonen åkte in i hallonhäcken några ggr då dem inte bromsa i tid men de kändes i magen efter när man fått skratta så mycket. Så nu är de att ta de lugnt som gäller.
ja men precis, då är det bättre att det inte luras och att det går komma när det ska på riktigt, sade det till bm att jag undrade om jag verkligen kommer känna när det är dgs, då bara skrattade hon ochsade att det kommer jag garanterat göra!
mysigt ni verkar ha haft ute! jag vill med ha snöööö och åka pulka
-
fabler skrev 2011-12-11 18:52:31 följande:jag beställde hallonbladste från www.bodystore.com/3/sv/artiklar/hallonblad-eko-100-g och dricker de nån kväll i veckan. De är ju inte de godaste tyvärr. Vissa kvällar blandar jag de med ett svart te som jag har för att de ska bli lite godare i alla fall.
hur långt innan ska man börja med det för att sätta igång?? vill ju helst inte att vårt lilla hjärta kommer innan nyåret... -
fabler skrev 2011-12-11 19:51:12 följande:ja med sonen drack jag de en månad innan nästan och han vart ju inge tidig alls. Tror inte de påverkar direkt däremot tror jag de hjälper till vid läkningen. Jag åt även massa massa ananas när jag va gravid med sonen och de sägs ju med kunna påverka att sätta igång förlossningen men även där är jag tveksam, däremot har jag nu liksom då sjukt sug efter c-vitaminer och då är ananas jäkligt gott.
Ja jag hoppas snön får ligga kvar nu, men dem säger de ska bli varmare till veckan så vi får se.
Ja när jag va gravid med sonen så gick jag med och funderade på om jag verkligen skulle känna att de va på G. Jag frågade folk hur de skulle kännas och dem förklarade en förvärk som mensvärk och när de väl sätter igång som 100ggr värre... jag hade aldrig i hela mitt liv haft mensvärk innan sonen föddes så de va inte till nån hjälp för mig. Men ändå så visste jag när de väl va på G. Däremot tror jag att jag kommer vänta lite längre med att åka in denna gång vilket samtidigt skrämmer mig lite.
kanske ska ta o h köpa lite té då, dricker mycket te på dagarna! Alltid bra om man kan hjälpa till med läkningen!
Vi hade snö i en dag sen blev det is och nu är det så grymt grönt... känns helt galet att det är jul och att det är varmt ute liksom...
Jag har alltid haft kraftig mensvärk fått tabletter med morfin i, så jag funderar ju på om det är samma kraft som värkarna kommer i eller om det är mindre... är rätt rädd för sjukhus etc och vill inte bli hemskickad men samtidigt vill jag inte vänta för länge innan vi åker in... Är inte så nervös för förlossningen utan mer över att ta mig in till förlossningen och inte få panik för att jag är sjukhuset. Sen är jag lite rädd för att gå över tiden, att hon blir stor liksom sen är jg rädd att hon är liten samtidigt, helt sjukt vad jag oroar mig. Mitt sf-mått låg över översta kurvan fram till v 28 och sen dippat nedanför mitten kurvan osch bara vuxit 3 cm. Är nu i vecka 35 och ska mätas imorn, vet inte om jag kan tjata mig till ett TUL eller om vi kan boka en UL tid just för att lugna ner mig lite, ska höra imorn med bm. Nu bökas det för fullt i magen och jag kan inte fatta hur i hela friden hon får plats, vill bara komma över nyåret och sen är det fritt fram. -
var hos bm idag, lite blandade känslor hur det gick, uttryckte min oro ang sf-måttet och att jag gärna ville ha ett ul, vi får se sade hon, sen mätte vi blodtrycket 110/65 vilket ju var bra, har haft huvudvärk som bara den men det är för jag oroat mig för lillan, hjärtat slog som det skulle och hon låg garanterat fixerad och låååångt ner. Sf-måttet hade bara ökat en halv centimer på två veckor så då sade hon att hon skulle prata med mvc-läkaren imorn och ringa efter kl 11 och försöka få boka ett TUL innan nästa besök som vi lade innan jul istället för efter. Hoppas verkligen att allt är bra med vårt lilla hjärta. SF-måttet har ju sjunkit rätt rejält
och hoppat på kurvorna.. tiden går såååååå långsamt nu, vill bara att klockan ska bli 11 så jag vet när vi får se vårt hjärta... this sucks! -
är i v 35 (v34+1)
-
fabler skrev 2011-12-12 20:18:34 följande:usch förstår att de suger. Hoppas ni får en tid för TUL i alla fall så ni kan få slappna av på riktigt efter de.
Idag fick jag hem en kartong med kläder från en kompis, så nu har våran lilla prinsessa massa massa fina kläder både nytt och begagnat. Skulle dem dock sett fel på UL så blir de att använda storebrors kläder istället och så får jag nog komplettera med lite då eftersom jag inte sparat så jätte mycket. Och skulle vi få en pojk så hoppas jag min syster får en flicka i februari så alla fina kläder jag samlat på mig nu kommer till användning.
jag hoppas att mvcläkaren godkänner det, annars är jag nästan, men bara nästan villig att lägga ut 1700:- på ett vanligt ul.
haha som vi då! Slog mig idah att tänk om ultanten såg/sade fel om att det är en flicka, fast iof syntes det såå tydligt dessa tre streck, och hjärslagen har hela tiden legat över 150 slag/min aå tror ju inte det är en pojk... meb asch annars får han väl ha kläderna ändå... de är inte så tjejiga
här är också en som bökar neråt och utåt!
ska försöka sova lite och hoppas att hon ringer nära elva snåret och inte senare under em... Godnatt alla blivande Mammor :-P -
twistedtofit skrev 2011-12-12 22:39:47 följande:Min bebis ligger fortfarande i säte. Jag är sjukt nojig över vändningsförsök, men den har 2,5 v på sig att vända sig! Heja bebis!!
mycket kan hända med bebis på 2,5 v!! Hoppas h*n tar sitt förnuft till fånga och snurrar neråt med huvudet