• roxylady

Januaribebis 2012

Nu har min riktigt molande värk gått över till spändhet som känns molande när jag vrider på mig. Antar att det känns som det går upp å ned i med att kanske livmodern hänger med i töjandet då och då.

• roxylady
    soda skrev 2011-05-23 21:52:20 följande:
    Jag känner precis likadant som du gör, känns lite som träningsvärk i magen till och med.
    Ja men visst gör det? Men det är bara bra att veta att det händer nått :) Har du också haft mer molande hela tiden annars?
  • roxylady

Idag känner jag mig inte alls gravid. Eller ja pytte pytte lite.. Gud vad man nojar bara för att man inte vet hur det känns att vara gravid egentligen!

• roxylady
    RaraS skrev 2011-05-24 15:31:13 följande:
    Förstår dig...men idag mår jag piss...skitilla...förstår inte hur jag ska fixa de här veckorna... Hade tänkt mig klara mig utan tabletter men nu är det nog dags för Postafen....
    Ja det har jag gjort också.. men vad är du i för vecka? Fick reda på att när kroppen vänjer sig allt eftersom vid de första symptomen så känner man sig mer och mer som vanligt tills nästa symptom sätter igång. Så du kanske inte kommer må illa ända till runt v12 ändå :)
  • roxylady
    RaraS skrev 2011-05-24 15:48:43 följande:
    Låter lovande! Jag är i v 6+2 idag, och det har blivit värre och värre för varje dag som går. Det är säkert normalt att du inte känner så mycket heller ibland, så oroa dig inte!
    Ursch då.. men då vet du ju att den lever så att säga :) Ja jag vet inte.. vet en till som inte känner så mkt.. men nu har det varit väldigt gravid-light senaste dygnet. Hoppas på att det inte är någon fara.. svårt att jämnföra sig med någon annan också.. alla graviditeter är ju så olika.
  • roxylady
    79a skrev 2011-05-24 22:28:39 följande:
    Välkommen alla nya.

imorgon är det hälsokontroll med sambon

v 7+5
    Oj så tidigt? Det får man inte här.. jag har min inskrivning 4/7 först.. då är jag ju i v11. Men ska på hälsosamtal och få massor av råd hos dem imorgon.
  • roxylady
    79a skrev 2011-05-24 22:32:40 följande:
    haha menade samma Hälsosamtal...inga kontroller. Jag är lite trött
    Hihi ja det är lite lätt å vara trött nu ;) Dock går det upp å ned för mig med alla mina gravkänningar. Men man ska väl inte känna efter allt för mkt när man bara är i v5 :) Vad gör man mer på hälsosamtal mer än få reda på vad man ska äta och inte äta?
  • roxylady
    79a skrev 2011-05-24 22:49:38 följande:
    paet - jag har fått två barn tidigare men jag minns inte riktigt...Jag antar att man får möjlighet att lära känna barnmorskan lite
    Okej :) Ja men precis och det är ju aldrig fel :) Men har dina symptom gått ned sig helt totalt dina tidigare graviditeter nån dag till och från ibland? Jag har inte haft den där ritkiga molvärken på över ett dygn nu.
  • roxylady
    79a skrev 2011-05-24 23:01:03 följande:
    Jo det har gått upp och ned. Det är precis som växtvärk som kommer och går. kroppen vänjer ju sig också allt eftersom livmodern växer och då gör det mindre ont periodvis.

Jag har också märkt att jag nu börjar känna mig mindre svullen. Så första känslan av att magen växer kan lägga sig då det mest är ämnesomsättningen som spökar. Sedan kommer riktiga bebismagen
    Hehe okej ;) Då måste jag ha fått den första värken då som ska komma tillbaka ännu värre sedan då kan jag tro? ;)

Ja men precis! Jag är också mindre svullen nu. Ja det är ju den riktiga bebismagen man längtar efter Glad
Svar på tråden Januaribebis 2012