• roxylady

Januaribebis 2012

Ser att ni pratar barnvagnar. Undrar lite när det är bra att beställa? Hört att det kan ta cirkus två månader innan man får vagnen. Så vi började fundera på om det var bra att beställa den redan i Oktober i med att bebisen faktiskt kan få för sig att komma en hel månad tidigare. Kan ju vara skönt att ha en vagn då.

• roxylady

Ja men precis :) Önskar jag vågade! Men jag gör inte det :S Ja men det förstår jag :)
    Hmm tror nog det får bli oktober ändå.. senare än så är kanske dumt iaf?

• roxylady
    Alltochinget skrev 2011-06-13 21:19:04 följande:
    Vi kommer nog beställa en vagn nÅn gång i höst skulle jag tro. Som sagt så kan ju barnet komma tidigare och det kan vara 10 veckors leverans. Oktober låter lagom i mina öron :)
    Ja men eller hur? :) Tänkte nästan också det. Så hinner man spara ihop en extraslant så man kan köpa sig en nice vagn :) Kanske löningen i September då om man ska lämna en handpenning om man måste lämna sånt kanske. Vad ska du ha för nån??
    erajka skrev 2011-06-13 21:22:28 följande:
    vi sa att runt september ska vi försöka beställa en, eftersom vi tänkt en Emmaljunga City Cross och det står leverenastid 1-12 veckor. Då vill man gärna vara ute i god tid!

Tror det kan vara bra och köpa saker lite då och då, så inte allt blir en klumpsumma.

Det man behöver innan är väl

* Barnvagn + tillbehör
    * Säng+madrass+ sängtillbehör
    * Skötbord eller skötbädd
    * Hygienprodukter
    * Badbalja
    * Kläder
    * Babyskydd/bilbarnstol (finns även att hyra)

kan ha glömt nått :-P
    Ja det är ju också en bra månad :)
    Hm nä det måste väl vara det mesta? Kan inte hitta på mera.. åh vad jag längtar tills jag får börja få in på babyproffsen och köpa lite varje månad :) Förresten.. säljer de alla märken därifrån?? Det är det enda vi har här i stan.
    annazelda skrev 2011-06-13 21:23:05 följande:
    Åå ni pratar barnvagnar, jag tror vi kommer att beställa efter RUL i mitten/slutet på augusti å för vår del blir det en bugaboo :)
    En sån vill jag också ha! Var finns dom? :)
    Carolaj83 skrev 2011-06-13 21:27:17 följande:

kommer köpa vagn direkt efter vårt ul runt vecka 18-20...

har ni några roliga semester planer???

jag och familjen åker till legoland om 2 veckor kommer vara borta 4 dagar, sen har vi 3 veckor till i aug och 5 dagar runt vår bröllopsdag i sept(tänkte unna oss barnfri weekend)

Okej! Ja det kan man ju också göra iofs :)

Ja vi ska till Cypern-Fig Tree Bay när jag går in i v19. Så det känns som en bra månad att resa i. Få lite färg och vila :) Får ju kanske inte steka som jag brukar göra men lite lätt i alla fall.. man orkar väl inte med värmen antar jag på samma sätt.... Åh vad kul med legoland!! Minns att jag älskade det när jag var liten! Också att ta det där körkortet man kunde ta där ;)
  • roxylady
    annazelda skrev 2011-06-13 21:48:16 följande:

paet:

kolla in jollyroom.se :)

Åh tack :) Finns den inte i kombi? Är lite dålig på vagnar än så länge men har fått för mig att den är bäst??
    Eller funkar duo också bra? Så man får in enkelt i bilen å så :)
  • roxylady

En sak till! Hur säkert är det att tex beställa på nätet? Är det inte bra att känna på den först så den passar oss båda? Har också en långeman hihi!

• roxylady
    annazelda skrev 2011-06-13 22:05:49 följande:
    Det här med kombi å duo är jag inte alls hemma med, vad är skillnaden?

Jag tror inte att vi kommer beställa via nätet utan köpa i butik, man vill ju provköra. Även om jag provkört väninnans å jag älskar den!
    annazelda skrev 2011-06-13 22:06:49 följande:
    Liten, smidig å lättkörd, ett måste för oss. Det enda negativa är väl priset :(
    Hm nä.. man skulle ha luskat fram vilka som säljer dessa märken man är nyfiken på. Ja jag vill ju också provköra.
    Jag skulle kunna åka en bit för att beställa den också om den inte finns i stan.

Ja precis! Ja men man får tänka på hur faktiskt enkelt det är att sälja en vagn på blocket sedan när man inte vill ha den längre. Men man kommer väl förhoppningsvis få fler barn :)
  • roxylady
    annazelda skrev 2011-06-13 22:17:10 följande:
    Vi har nog flera butiker här i Sthlm som säljer :)
    Var bor du? Går säkert att googla återförsäljare nära er :)

Ja men precis så resonerar jag också, att man förhoppningsvis får syskon sen annars brukar de ha ett väldigt bra andrahandsvärde :)
    Ja man kanske får ta en dagstur ned nångång :) Bor ju i Falun så vi har ju inte så långt med E4an. Går fort att åka den.

Ja exakt! Sedan kunde man väl bygga på ståbräda också? :)
  • roxylady

Ni som gått in i v12 nu. Undrar lite när ni har BF? Jag har BF enligt FL och BM den 25e Januari. Och jag är bara i v8(7+5).

• roxylady
    Butikslager skrev 2011-06-14 18:56:22 följande:
    Jag slipper åka ensam imorn! Min bästa vän är hemma över sommaren för att jobba (hon har flyttat ner till södern för att plugga), men hon jobbar inte imorgon och ville gärna följa med!

Hennes mamma jobbar som barnmorska på förlossningen i Gällivare, så man kan fråga henne om mycket också!

Jag hoppas verkligen vi får positiva besked imorgon. Ni får update imorn! Så ser vi om jag blir kvar i tråden!
    Håller tummarna för er Liiv!!
  • roxylady
    Frökenolson skrev 2011-06-14 19:47:53 följande:
    går in i v.12 imorgon och har bf 3 januari
    Okej men då förstår jag att det var en aningen tidigare :) Spännande datum :)
    annazelda skrev 2011-06-14 19:53:46 följande:
    Jag går på mama Mia i stan å jag har inte hört nåt om att de har ul som standard.. Konstigt att de inte sagt nåt
    Har kikat på dem också. Är dom bra?
Svar på tråden Januaribebis 2012