• roxylady

Januaribebis 2012

Tror ni det är för mkt begärt att ringa MVC och fråga om man inte får åka in för VUL? I med att man är förstagångerska så skulle det lugna mig lite i med att jag haft så dåligt med symptom senaste veckan. Bara haft molvärk en eftermiddag (igår) och växtvärk i ljumskarna (i förrgår kväll). Iofs har brösten ömmat så fort jag lagt mig på dem. Men inte så att det gör jätte ont. Men det är obehagligt nog i alla fall!

• roxylady

Bara för att jag klagat över de senaste dagarna att jag inte känt nått som kom molvärken idag kraftigare än vad den varit tidigare. Är väl dax att töjas på allvar nu kan jag tro ;)

• roxylady
    RaraS skrev 2011-06-01 14:07:46 följande:
    Jo, den är ju tilllagad så det ska väl inte vara något problem alls... Trodde jag i alla fall!
    Hm du låter lite osäker ändå? :) Men det lär ju vara okej då.
  • roxylady
    RaraS skrev 2011-06-01 15:20:22 följande:
    Jo, jag har läst att typ lufttorkad skinka och mögelostar osv är ok om de ingår i mat. Dvs om maten är upphettad och tillagad. Skinkan på pizzan är tillagad i en ugn som är över 250 grader så jag kommer äta det i alla fall. Men jag är ju ingen expert så helt säker är man ju inte.
    Okej tack för ditt svar :) Ja man borde ju kunna äta det då. Får forska vidare i det :)
  • roxylady
    RaraS skrev 2011-06-01 15:32:10 följande:
    Hör av dig om du får fram något annat i din efterforskning! Kan vara bra för oss andra att veta också!
    Självklart! =D
  • roxylady

Här hittade jag lite olika angående pizza!

www.barntotal.se/gratis_raadgivning/fraagor_och_svar_gravid/pizza_vid_graviditet/

se.babycenter.com/pregnancy/nutrition/foodsafety/pizzaexpert/

www.blimamma.se/fragor-och-svar

Det var lite i alla fall som jag hittade :) Pizzan är alltså bland det mest säkra att äta i med att den upphettas så pass som den gör.

Skönt att veta.. det var tydligen pizza på menyn ikväll så då kan man äta lite med :)

• roxylady

Ja det ska jag göra :) Får dock inte i mig så mkt av den ändå. Kanske hinner ångra mig och tar något annat :)
    Men det är bra att veta att det går i alla fall. För nångång under de 8 kommande månaderna så kommer man ju vilja äta en pizza i alla fall! :)

Jag mådde illa idag men det var bara när jag fick en sådan kraftig molvärk.. sedan när den försvann så försvann också mitt illamående. Så jag tror inte jag har riktigt gravillamående.. fast det kanske är det för mig..

• roxylady
    79a skrev 2011-06-01 21:22:40 följande:
    Jag tror jag lämnar den här tråden nu. har ont och blöder. Kommer försöka få en tid för kontroll imorgon. Det värsta är att det gick ända till vecka 9...har hunnit vänja mig vid mage och gjort farmor glad
    Håller tummarna på att det inte var någon fara!! Kramar
Svar på tråden Januaribebis 2012