• roxylady

Januaribebis 2012

Någon mer som käkar mamma vital? De tabletterna får jag kväljningar av för att de är så stora trots att jag bryter dem på mitten :S

• roxylady
    Someday skrev 2011-05-28 09:54:42 följande:
    Jag har varit uppe fyra gånger i natt och kissat! Jag brukar nästan aldrig gå upp. Trött! Har somnat kl 19 och sovit hela natten två kvällar i rad. Lagom roligt :(
    Jag mår illa dygnet runt! Vaknar på natten av att jag mår illa. Har svårt att få i mig mat. Har gått ner 2 kg redan. Väger 10 kg för mycket så visst det gör ju inget men tror inte att det är bra. Jag har är yr och matt i kroppen. Känner mig allmänt avslagen hela tiden! Som om jag lever i en egen dimma! Och samtidigt som jag mår illa är jag hungrig men kan inte förmå mig att äta. Jag har ömma bröst. Speciellt på kvällen när jag tar av mig BH:n.
    Oj vilken vecka är du i? :S Själv är jag rättså symptom fri. Men är rädd att det slår till med all kraft om nån vecka.
    Men då kanske man vet att man lever :p
  • roxylady

Någon mer än jag som är lös i magen? Ber om ursäkt för informationen men har varit trög som man brukar kunna bli men nu är det tvärt om.. hmmm

• roxylady
    Haanky skrev 2011-05-28 12:42:55 följande:
    jag!! jag har vart lös sen i ons.. :S haft även ont i magen längst upp... och inte vanligt lös utan jätte lös:/
    Ja jag med :S Försöker dricka massor för att det inte ska bli så.. men det hjälps inte. Men springer iaf inte flera ggr per dag utan går på toa lika ofta som vanligt. Får du gå flera ggr per dag?
  • roxylady
    Kissekatten skrev 2011-05-28 12:48:51 följande:
    Förra grav. var jag lös i magen konstant från plusset till förlossning. Bråttom till toa var det också om jag märkte att det var på gång. Det började likadant denna gången men nu verkar magen ha lugnat sig.
    Åh fy då vad jobbigt :( Hoppas man slipper ha det så hela grav. Skönt att det lugnat sig :)
  • roxylady
    Haanky skrev 2011-05-28 18:30:29 följande:
    Efter varje måltid kanske 2-3 ggr :( svider rejält nu att ja nästan gråter varje gång.... ska försöka dricka massa blåbärs proviva:P vill inte skita i smakrik mat heller.. hatar att äta typ ris med kokt fisk eller sånt tråkigt!! då e ja nästan hellre utan :P
    Men fy vad jobbigt :( Har du pratat med BM nånting om du kanske kan få något mot det som du kan ta nu under graviditeten? Eller några bra husmors tips tex. Haha ja men man ska ju äta den maten man kan äta som smakar bra ;) Det är ju det som är bra nu. Man får ju bara det som faller en i smaken ;)
  • roxylady
    Sapato skrev 2011-05-28 22:50:23 följande:
    Grattis till er alla!
    Är i vecka 5 nu. Var på mvc i veckan och fick göra VUL, fick en bild på pricken
    Vi har försökt i några månader och nu tog det sig äntligen. Har en 5åring som är super lycklig över att få syskon.
    Åh vad avis jag blir! Vi fick inte VUL när vi var inne :(
  • roxylady
    curiosa skrev 2011-05-29 09:25:29 följande:
    Får ni på er era gamla byxor fortfarande?
    Jag är nu i v 8+1 och visst får jag knäppt dom men då får jag oxå stå hela dagen för sitta går inte.
    Började i veckan med mamma byxor. Känns lite löjligt redan men så bekvämt :)
    Faktiskt så kan jag men det är inte alls bekvämt så det är väl på gränsen nu antar jag ;) Har leggings på mig mest om dagarna på jobbet. Bekvämast så :)
  • roxylady
    Sapato skrev 2011-05-29 09:44:49 följande:
    Grattis alla mammor och blivande mammor på vår dag!

Paet: hade tur då den som gör UL var där just då och hade en tid Blev så verkligt trots att man bara ser säcken och pricken
    Åh vill också! Gud vad kul att få se :)
Svar på tråden Januaribebis 2012