• roxylady

Januaribebis 2012

Haanky skrev 2011-05-29 10:34:44 följande:
    Jag ska till henne på ons men om det inte blir bättre idag får ja ringa henne i morgon... hon kanske som du säger har nått bra tips:)
    ja hahah jag år skaldjur igår :D hihi mådde skit illa efter det för ja blev så mätt hahah men det var det värt ;)
    hahah ja är man sugen på lakris så vips är det nån som köpt det till en <3 hihihi
    Okej hoppas hon har massor med tips mot det :) Dela gärna med dig då isf =D
    Åh vad gott med skaldjur! Men illa att du mådde illa efter dem :(
    Haha ja du ser ;) Jag får det mesta jag vill ha också. Det enda som brister hos mig är mitt humör och nära till gråt om inget går som det ska. Känner mig skitbarnslig hahah!
  • roxylady
    zatori skrev 2011-05-29 10:30:25 följande:
    Jag drömmer mardrömmar! :( Läste om MA på nätet igår och förstod att man inte blöder varje gång det händer? Inatt drömde jag att jag fick ett samtal som gjorde mig alldeles kall. De hade tagit massa prover på mig och sett att bebisen slutat växa och att den nog inte levde längre. Och då bröt jag ihop totalt. Hade inte blött något, men tänkte att det nog var så eftersom jag knappt känner några graviditetssymtom. Det var så jävla hemskt!

En såndär dröm som man inte kan släppa på hela dagen. Mår jättedåligt nu och är livrädd! :( Tänk om det är så? Jag känner ju typ INGENTING förutom bröna, som inte alls är lika ömma längre. Jag börjar nästan grina bara jag tänker på det. Och så är det två veckor kvar till mitt vul! Hur ska jag stå ut med denna ovisshet?
    Idag har jag födelsedagskalas och vi ska berätta för min sambos familj, men det känns så konstigt när jag känner såhär. Syrran, som är nybliven mamma, säger att det inte alls är ovanligt att inte känna något såhär tidigt, men jag blir så jävla nervös. Första veckan, tio dagarna hade jag ju massa molvärk och ömma bröst. Nu mår jag tipptopp (förutom den psykologiska biten då).

Någon som känner igen detta? Går in i vecka 7 imorgon (6+0).
    Det är inte alls konstigt enligt min BM heller. Man har mkt molvärk och konstigt runt BIM bara för att kroppen inte riktigt fattar vad den ska göra. Men den börjar med livmodern lite i fall den ska töja och sedan vet kroppen vad den ska göra. Då känner man sig ganska som vanligt. Men du skrev att du känner av bröna lite granna iaf tyckte jag att jag förstod? Då är det inge konstigt i alla fall :) Jag är i v6(5+3).

Tror inte du behöver oroa dig! Ropa inte hej än för snart kan illamåendet slå till!! Den är vanligast i v7 vad jag förstått.
  • roxylady

SysterAnna: Åt också ägg idag!! Fy vad jag mådde illa efter det. Men sänkte det med en godisbit! Ja bara en :) Det hjälpte faktiskt! Tror det var den där äggsmaken man hade kvar i munnen.. uäk..

• roxylady
    plingplong skrev 2011-05-29 11:44:39 följande:
    Idag startade mitt missfall riktigt efter att ha småblött sen i fredags.
    Eftersom det var vårt första försök så har jag hela tiden haft det på känn (Lätt fånget, lätt förgånget)
    Men men, bara att försöka igen!

Stort lycka till ni som är kvar i tråden! Nån vänlig kanske vill ta bort mig från BF-listan? Hade BF 19/1
    Beklagar plingplong Rynkar på näsan Styrkekramar till dig!
  • roxylady
    zatori skrev 2011-05-29 11:46:03 följande:
    Åh, tack för dina lugnande ord. <3 Ja, jag är lite öm i brösten men inte alls som förra och förrförra veckan. Nästan så jag hoppas att illamående ska slå till. :P Eller att dagen för vul är typ imorgon. Så man får veta. Mår illa pga oro nu bara. Vill så gärna ha ett tecken på att det är som det ska därinne.
    Hihi det var så lite :) Jag fick lov å fråga henne också i med att jag inte heller känner så mkt. Men det går som sagt väldigt i vågor och alla är olika. Och oftast brukar även alla graviditeter tex en person har vara olika också. Säger till min mamma hela tiden att "ska det vara såhär?". Hon säger bara lugnande att det är ju så tidigt än så det är inte konstigt :) Många vid vecka 6 brukar ju inte ens veta att de är gravida. Eller smått börja ana för att man inte fått mensen än. Men inget annat :) Åh vad skönt!! Jag vill också på VUL, tror inte man får det här.
    Men sedan finns det ju dom som aldrig mår illa :) Du och jag kanske är en av dem? :) Fast som sagt, inte ropa hej förrän man är i v7-10 nånstans ;)
  • roxylady
    SysterAnna skrev 2011-05-29 11:33:24 följande:
    Haha, här var det vindruvor som så småning om vände det!
    Åh druvor som är så gott. Gröna? :D
  • roxylady
    Missoctober88 skrev 2011-05-29 14:04:13 följande:
    Igår sa en person som står mig nära att jag skulle göra abort för ett jobbs skull. Kan inte släppa det för hon vet att våran bebis är planerad och efterlängtad. Kan inte förstå hur någon kan vara så elak och känslokall :(
    Fy vad elakt sagt!!!! Har hon en förklaring till varför hon kunde säga något sådant?? Det är ju så sjukt korkat gjort!! Man blir ju arg!!
  • roxylady
    SysterAnna skrev 2011-05-29 14:12:23 följande:
    Japp, kärnfria!
    Gud vad gott!!! Det har jag ätit mkt också på senaste tiden :)
  • roxylady

Är det bara jag som får superspänd mage efter maten? Dock hade jag lite innan med men extremt efteråt. Svullnar upp till en boll:p

• roxylady
    twistedtofit skrev 2011-05-29 18:57:26 följande:
    Jag mådde så fruktansvärt illa igår att jag var tvungen att ta postafen, men jag blev helt groggy! Jag har nog knappast vart så trött tidigare. Finns det nåt annat att ta som man kan fungera på. Jag ska på möte i grannstaden på onsdag = 1 timmas slingrig biltur, dessutom behöver jag hålla mig vaken!
    Jag tog dem när jag skulle åka båt i Thailand och jag blev också supergroggy. Inte för att jag var åksjuk utan av tabletterna.. Ursch. Mådde hellre illa av båtturerna sedan istället. Men i alla fall, många säger att det fungerar med åksjukearmbanden som trycker lätt på någon nerv som gör så att man inte mår illa.
Svar på tråden Januaribebis 2012