• roxylady

Januaribebis 2012

Zatori: åh okej!:) ja jag försöker också tänka så! Har dock inte tagit fler test sedan i Lördags men det var så starka plus då på tre olika stavar från tre olika märken så man tycker ju att det borde vara ett bra svar:) men ändå.. Men BM här inne på FL sa att kroppen vänjer sig lite allt eftersom så då förstår man ju att det går upp å ned också:)

• roxylady

Alla beskriver hur trötta ni är. Jag tror jag slipper det än så länge. Eller är det lugnet före stormen när man är i 5+6?

• roxylady
    bumbi 84 skrev 2011-05-25 09:25:57 följande:
    jag har varit jätte trött sen bim.
    Okej vad jobbigt :/ Jag har bara somnat tidigt på kvällarna. Men vaknar upp tidigt. Men sedan har jag haft en stark molvärk istället.. men nu är det lugnt på den fronten ett tag verkar det som.
  • roxylady

Är det bara jag eller är det väldigt många som råkar ut för missfall? :( Tycker det är så hemskt att man läser det hela tiden här inne på FL.. blir nästan bara mer säker på att man kommer att få det än att lyckas då man tycker det bara kommer mer å mer.. Försöker att inte tänka på det.. men det är ju första graviditeten så... man känner ju inte riktigt igen sin kropp nu och oro finns väl alltd.. men ändå. Jag blir bara så rädd... Förlåt fick lov att skriva av mig bara.. Annars mår jag toppen och BM sa till mig idag att så länge brösten ömmar som de gör nu och blir större så är allt i sin ordning.. men kan fler ha det utan att allt är okej med? Kan inte släppa detta... dumma mig..

• roxylady
    Sofie emma 80 skrev 2011-05-25 22:59:17 följande:
    Paet, det är ju absolut troligast inte något problem alls med din lilla. Tänk på hur många det är som följer tråden och aldrig skriver och aldrig får missfall! De som får missfall ser överrepresenterade ut eftersom de skriver när de får det..
    Jo det har du rätt i! Det är väl bara att man fastnar vid dem olyckorna som skrivs ut och man blir paranoid att man har samma utgång. Ja det verkar i alla fall vara som du säger :) Men oro har man troligen alltid för något vad jag förstått ändå. Ja precis.. Tack för dina fina lugnande ord! :)
  • roxylady

Idag var vi ut och käkade med jobbet. Var ju till MVC idag för att bara samtala lite om hälsa osv.
    På jobbet tror de att jag var iväg på läkarbesök för min mage. Och att det är magkatarr så det var ju väldans bra att man kom på det för då får man ju inte dricka alkohol ändå ;) Nog tyckte de nog att det var skumt att jag inte tog ett glas vitt, för det är vad jag brukar göra. Men de gick på det iaf så det känns superskönt att man inte behöver förklara mer varför man inte tog det där glaset :) Hur har ni gjort?

• roxylady
    Sofie emma 80 skrev 2011-05-25 23:10:08 följande:
    Paet, hihi jag säger det lika mycket till mig själv, jag är hysteriskt orolig själv men försöker verkligen intala mig att det inte är någon fara :)
    Hihi me 2! Nej man får tänka på att det ska gå bra helt enkelt och att man ska få bebis i Januari :) Åh kan inte tiden gå lite fortare?? ;)
  • roxylady
    Butikslager skrev 2011-05-26 07:51:40 följande:
    Jag tror det är vanligare med MF än vad man tror, men inte lika vanligt som det verkar på FL. Här samlas ju folk för att prata om sånt, och då verkar det ju som om alla varit med om det.

Jag vet att det är skitsvårt att inte oroa sig, men man måste försöka.

Jag själv har inte riktigt tagit in det faktum att jag är gravid än. Jag vill inte hoppas på något eftersom vi haft två MF och det senaste tog hårt eftersom det var så sent. Som tur är så är det ovanligt med sena MF och risken för ett till sent MF borde inte vara stort.
    Tyvärr tror jag det okcså... det är därför man känner sig mer säker på det ena och det andra nästan.. :/
    Jo det är sant.. det är ju bara att man själv är så paranoid när man läser alla dess stackars tjejer som råkar ut för detta :(

Absolut måste man det.

Ja vi får hålla alla tummar å tår vi har!!
  • roxylady
    bumbi 84 skrev 2011-05-26 09:31:16 följande:
    hur många är det som INTE kommer ta reda på kön ??
    Jag! :) *räcker upp en hand*
  • roxylady
    zatori skrev 2011-05-27 09:02:43 följande:
    Jag längtar också efter att få göra vul! Så man får se om krabaten därinne mår bra. Inatt drömde jag att jag fick missfall. Himla obehagligt! :(

Är det någon mer som vaknar ovanligt tidigt på morgonen nu när ni är gravida? Tänkte om det kunde vara något hormonellt?
    Ja jag gör det också vissa dagar. Jag som läst att man är dundertrött på morgonen. Men inte jag tydligen :) Men jag har inga problem att somna om och då är jag megatrött istället när jag vaknar för andra gången.

Ursch vad jobbigt att drömma om det :( Ja jag längtar också till vul! Dock får man inte göra den här förens tidigast v 17. 
Svar på tråden Januaribebis 2012