• roxylady

Januaribebis 2012

happiness89 skrev 2011-06-09 19:08:54 följande:
    jag är i vecka 7och tänkte bara fråga om någon här vet om det är dags att skriva in sig då? :S
    det är första gången för mig så är osäker på hur man ska gå tillväga efter ett positivt test...
    Du kan absolut ringa nu! Ibland kan det vara dåligt med tider. Jag var inne v4+6 första gången :)
  • roxylady
    happiness89 skrev 2011-06-09 19:19:27 följande:
    okey. då ringer jag imorgon bitti fort jag vaknar :)
    så får man hoppas att allt är bra och att det kommer gå bra resten av tiden, blir bara lite orolig.men så kan det vara ibland
    Ja men det tycker jag absolut att du ska göra :) Det är ju endel man vill hinna lära sig om hälsa och mat osv.
    Det tror jag att det är :) Jo orolig är jag också till och från.. det har börjat lägga sig lite men det hör ju till att vara orolig. Det kommer man alltid vara som förälder på något vis säger min mamma alltid till mig ;)
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-06-09 19:59:19 följande:
    Vi har rätt fullt upp så tiden går nog snabbare än man tror :) Har inskrivning 11 juli och KUB 13 juli och då hoppas jag att vi får se en frisk och pigg bebis på UL :)
    Vad ska ni göra 4 juli? :)
    Jasså? Får ni KUB? Eller får alla det? Blev lite nyfiken bara då jag trodde det var för dom som har haft det svårt att få barn eller är i högre ålder? Vill också!!

Vi ska in och ta prover då för första gången och se så att jag har rätt värden. Kanske man kan flörta till sig att få lyssna på hjärtljud då :) De säger att det är inskrivning, men de tog alla våra uppgifter osv senast och senaste dagens mens osv.. så man kunde se vilken vecka jag var i å sådant. Låter som inskrivning för mig :)
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-06-09 22:22:10 följande:
    Paet, alla blir erbjudna kub i vår kommun oavsett ålder och riskgrupp. Men det är olika i olika landsting vet jag. Min BM sa att oftast är det bara de över 35 som får göra kub. Hon sa även att jag inte alls är i riskgruppen men jag vill ändå göra det. Mest för att få se lillen innan RUL vid halvtid. Så länge vill jag inte vänta :)
    Alltochinget skrev 2011-06-09 22:24:16 följande:
    Jag har föresten inte varit hos BM nån gång. Ska inte dit förrän inskrivningen 11 juli. Tyckte det var konstigt att jag inte ens fick ett hälsosamtal :S
    Undra varför alla gör olika för :( Jag kommer få vänta till v18 fick vi papper om när vi var där första gången..
    Läskigt om man växer fast bebis kanske inte skulle leva.. gå i ovishet så länge.. blir ledsen när jag tänker på det.

Vet att man inte ska tänka så, skriver ju det själv här inne hela tiden.. men iaf. Hittar dessutom ingen privat barnmorskemottagning här heller :( Suck.. Är så avis.. detta borde alla få i alla kommuner.

Ja det var konstigt.. men jag skulle hellre skippa den för att få göra KUB ganska snart ändå. Vad man ska äta och inte + infoböcker kan man ju skaffa information om på egen hand.. Så var glad åt att du får komma in och göra en sådan :)
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-06-10 08:28:23 följande:
    Paet, ja jag är jätteglad att jag får göra UL så tidigt. Förstår att det känns långt till v18 :/ Zatori, jag är i vecka 12 (11+6) dagen vi har inskrivning. Vet inte när man brukar ha.
    Ja men gud det förstår jag.. jag börjar överväga på att åka ned till sthlm och göra ett privat en månad innan RUL.
    Man får sysselsätta sig med massor nu så tiden går fort :) 
  • roxylady

Avis jag är på alla er som får åka in och kolla bebis.. jag får lugnt och snällt vänta ända till i slutet av Augusti innan jag ens får se nått... Rynkar på näsan

• roxylady
    Cvb skrev 2011-06-12 20:47:16 följande:
    Samma här, riktigt avis.. Jag får vänta till slutet av juli.. Det är verkligen evigheeeter !
    Lider med dig som får vänta 1 månad längre =/
    Ja det är ju inte förens då man är i v18 så det är ju megalänge! Är nästan inne på att åka till Sthlm för att få göra det privat för pengar. Finns inte här där jag bor men sthlm ligger inte så långt bort.. lätt att åka över en dag.

Uhh du får vänta länge nog du med :( Har du varit på inskrivningen då?
  • roxylady
    Cvb skrev 2011-06-12 20:57:54 följande:
    Dumt att dom ska dra ut på de så länge.. :p
    Ja, det kan det ju vara värt ! Man vill ju inge annat än att se den lill* :)

Nope, men när jag var på hälsosamtal i onsdags så sa min bm att vi skulle göra vul och lyssna på den lill*s hjärta på inskrivningen i juli. Då är jag i v15.
    Det kanske är lite olikt i olika kommuner ? Jag har noll koll :p Jag bara flyter med och gör som jag blir tillsagd :p
    Ja.. jag tycker också det.. tänker mest på tex MA. Kroppen kanske inte fattar det och magen växer å allting.. hört att det kan gå till så.. tänk att gå runt i flera månader i ovishet? Det skrämmer mig!!! När man istället kan ta tag i det och få börja om i så fall... så att det inte kommer som en chock att det varit dött i flera veckor.. näää mardrömsscenario!! Ska försöka flörta lite med min BM den 4/7 om inte vi kan få lyssna på hjärtat iaf.. om jag känner mig likadan då som jag gör nu.. känner inte sådär överdrivet mkt. Men jag vet ju inte hur denna gravven ska va så det är ju svårt :)

Skönt att du får göra det då iaf :) Ja det är jätte olika.. vissa får ju göra KUB oavsett ålder osv! Det är något alla borde få om nått!!!
    minneli skrev 2011-06-12 21:02:35 följande:
    Ja det är ganska konstigt vad olika det är beroende på var man bor. Här får man vänta till v.18-20 för rul. Inte ens ett graviditetstest tar man ju hos bm så man blir ju nojjig över om man överhuvudtaget är gravid =D
    Håller med dig! Precis så känner jag!! Fast man borde ju vara det när man fått plus på alla stickor man än använt hihi! Tror jag testade 6-7 stavar och stickor jag! hihi! Hur många provade du?
  • roxylady

Jag har börjat få smått illamående på mornarna nu.. går över om jag tvingar i mig något. Men det är relativt lätt än så länge så man överlever ju. Är det så det börjar? 

• roxylady
    zatori skrev 2011-06-13 10:26:22 följande:
    Hemkommen från VUL! JAg var så äckligt nervös innan. Hade knappt orkat sova på hela natten och jag hade världens spänningshuvudvärk och så mådde jag skitilla av nervositet.
    Men det gick bra! Fick se ett litet hjärta som pickade. <3 Själva undersökningen gick supersnabbt. Det tog typ 3 minuter eller så bara (?) kändes lite stressande. Men GUD vad skönt att det är gjort och att man fått se att det finns en liten en därinne. :) Allt såg bra ut.

Fick med en bild hem, men det ser mest ut som en suddig, grå massa. Hihi. Men det är min bebis, så den grå massan är det vackraste som finns just nu och jag kan inte sluta titta på de!. Blev bakåtflyttad två dagar och är enligt läkaren i vecka 8. (7+5 idag) 14,3 mm lång var den lille.

Nu är jag totalt slut i hela kroppen. Det är nog alla spänningar som släpper. Ska försöka vila en stund för det blev som sagt inte särskilt många timmars sömn inatt. Lycka till alla ni andra som ska göra VUL idag! :)
    Se där vad skönt! :) Då vet du att det inte var något konstigt med att du inte hade så mkt symptom :) Då ska du bara skatta dig lycklig att du inte mår dåligt på mornarna :D
    Grattis iaf! :D
Svar på tråden Januaribebis 2012