• roxylady
    erajka skrev 2011-05-30 21:04:21 följande:
    jag mådde illa en vecka innan bim och det höll i sig i ca 5 dagar och har sedan dess inte mått illa något mer
    Okej.. samma här. Men det kommer väl senare. Eller aldrig hoppas jag! ;) Hoppas på att vara en av dem som inte kommer må illa.
    LillaEko skrev 2011-05-30 21:06:13 följande:
    Började må rejält illa i ca v 7 tror jag
    Okej.. når vecka sju på Torsdag. Då kan det vara kört alltså då :p Hört att fler fått det runt v7.
  • roxylady
    Niins skrev 2011-05-30 21:09:01 följande:
    Mitt illamående kom i v 7+1 har mått lite smått illa varje dag sen des!
    Det verkar som jag har det att vänta då.. jag mår illa lätt annars av ingenting så varför skulle jag inte göra det nu tänker jag..
  • roxylady
    Cia80 skrev 2011-05-30 21:31:03 följande:
    ojdå, då mår nog mitt pyre inte så bra då...för jag har inte kräkts en enda gång.
    samma här... :S
    Wicky81 skrev 2011-05-30 21:31:28 följande:
    Jag mår ganska illa redan. Inte så jag spyr men så pass så allt står  mig i halsen....
    Vilken vecka är du i?
  • roxylady
    zatori skrev 2011-05-30 21:05:41 följande:
    Ringde henne förut för att byta tiden för inskrivningssamtalet då jag insåg att jag jobbade då! Passade på att fråga om mina ickesymtom. Tyckte hon lät lite oroad, men samtidigt sa hon att det kunde vara så i början att symtomen kommer och går. Hon sa att om min oro blev för stor skulle jag höra av mig igen. Fick iallafall inskrivningstiden framflyttad en hel vecka.

Jag har inga ådror på brösten och som sagt bara liiite öm i brösten om jag typ klämemr på dom. Tyckte jag anade lite molvärk förut, men jag kan även ha inbillat mig. Försöker tänka att om det är MA så kan jag inte göra något åt det ändå, det kommer ske oavsett. Och om två veckor (om inte förr) lär jag få veta hur det står till. :/
    Hur långt gången är du nu igen??
  • roxylady

Zatori: ja men då är du någon dag före mig bara. Och det är inget konstigt med att inte känna så mkt. Man är ju trots allt inte långt gången. Min mamma berättade idag att hon upptäckte att hon var gravid i v13!! Det var när hon väntade mig. Och jag var hennes första:) dock trodde hon att hon hade magkatarr nån vecka innan så vi ska inte ropa hej än som sagt:)

• roxylady

Blir så avundsjuk på er som får åka in på så tidiga UL... jag får vänta ända till v18 :(

jessielarsson skrev 2011-05-31 08:59:21 följande:
    Konstigt av en barnmorska att säga att ju sämre du mår ju bättre mår pyret i magen. Det finns ju dom som inte har en enda symtom under hela graviditeten. Skulle den bebisen inte må bra då? Har bla en kompis som upptäckte att hon var gravid i v 12 hade inte kännt något alls. Hon hade ganska så oregelbunden mens så hon trodde att den bara var borta. Hon hade en perfekt graviditet, och ut kom en välmående liten Maja.

Idag är jag hemma med sonen, han har feber. Han ville titta på Bolibompa kl 04, vi somnade om efter ett tag, men det känns att man var  uppe tidigt ändå. Men det är ju fint väder idag så det blir nog till att vara ute litegrann om han vill det.
     Precis så var det för min mor när hon väntade mig. Och vad jag vet så mådde jag inte särskilt dåligt :)
  • roxylady

Tänkte på en sak angående det här med Ehec bakterien. Man lär ju försöka undvika grönsaker något kanske?Men det är ju bland det sämsta att göra som gravid.. tips på hur man ska få i sig allt detta viktiga som grönsaker har på ett annat sätt??

Svar på tråden Januaribebis 2012