• roxylady

Januaribebis 2012

Tänkte på det här med v12? Måste man ha gått hela 12 veckor och ligga på 12+0 innan man kan pusta ut lite eller gått till 13+0?

• roxylady
    Västeråsmamman skrev 2011-06-09 09:43:00 följande:
    Om man har gått 12 fulla veckor brukar största risken för mf vara över.
    Okej då vet jag :)

Ja idag är man bara på v8(7+0). Känns som en evighet att 5 veckor ska gå nu... hur gör man för att tiden ska gå fort? haha
  • roxylady

Jag har inte drömt bebisdrömmar men min sambo har :) Han drömde att han skulle gå och lägga sig för kvällen. Han kunde inte somna så han stack ned handen i spjälsängen som stod bredvid. Och då höll små bebishänder i hans hand. Då kunde han sova :) Sött va? hihih

• roxylady
    mariaterese skrev 2011-06-09 13:05:23 följande:
    Efter ett och ett halvt års försök kom äntligen plusset för en vecka sen. Men det har varit den längsta i mitt liv och dagarna sniglar förbi mot målet v. 12. Min sambo är överlycklig och jag hoppas mer än allt att det ska gå bra. Men när man börjar läsa om missfall känns det som att det är vanligare än att det går bra! Fast jag vet att det är fel! Jag vill våga vara överlycklig!
    Tänk på att det är större chans att man lyckas än misslyckas! Och att du väntar barn och inte missfall :)
  • roxylady
    Snösport skrev 2011-06-09 14:27:33 följande:
    Bra sagt..ingen idé att oroa och bekymra sej förrän man har något att oroa sej för!!!

RaraS:  Det går ju lite upp och ner så det är noghlet ok att du mår bra nu ...man ska inte fundera för mycket för då blir man ju knäpp!   Kollat test många ggr för att hålla mej lugn då jag som sagt är ganska pigg och mår toppen...det verkar man ju inte få göra för då är det fel mm...så passa på att njut av att du mår bra en dag     Är det ngt som händer så är det ju så att vi inte kan lösa alla problem och det är inte vårt fel att man inte upptäckte det.
    Nu ska vi ha barn!!  ska, ska , ska!!   "jag är gravid, jag ska ha barn" "jag är gravid, jag ska ha barn"
    "jag är gravid, jag ska ha barn"
    "jag är gravid, jag ska ha barn"   jo jag övertygar mej
    Nej men precis. Jag säger så till mig själv varje dag när jag kliver upp! Jag ser framåt och tänker att visst kan det gå snett. Men det kan det alltid göra i livet. Man vill ju tänka på att man ska bli förälder och inget annat :)
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-06-09 14:28:49 följande:
    Paet, jag ligger bara 2 dagar före dig. Visst känns 5 veckor som en evighet?! Men vi ska nog vara glada att vi blev gravida just den här tiden på året. Sommarn brukar ju oftast springa iväg :) Vi väntar föresten första :)
    Ja men du ser :) Ja fy tusan.. man får underhålla sig med roliga saker fram tills dess tror jag. Har endel saker att se fram mot till 1:a Juli i alla fall och då är det bara 2 veckor kvar :) Samt att vi ska till MVC den 4/7 för andra gången också :) När ska ni dit nu igen?
  • roxylady
    zatori skrev 2011-06-09 18:56:26 följande:
    Förlåt! :( Inte alls min mening att skrämma upp dig. Men jag blev fan också skitorolig när jag läste det! Men jag måste verkligen försöka slappna av lite. Iallafall fram tills på måndag. Jag kommer att gå in i vecka 9 då, på dagen vi ska på VUL, men tror ändå att jag kommer kunna slappna av lite mer om jag får se att det verkligen är något där nu. Så får man helt eneklt hålla tummarna för att det går skitsnabbt sen till vecka 12+0.
    Säger det igen :) Du får tänka på att det är vanligare att man lyckas med sin graviditet än misslyckas.
    Man ska inte läsa sådant där.. det mår man bara dåligt av. Du väntar ju barn och inget missfall :)
  • roxylady
    zatori skrev 2011-06-09 19:08:33 följande:
    paet:

Tack för peppet! :D
    Åh det var så lite så :) Man måste ju tänka på detta viset :)
Svar på tråden Januaribebis 2012