twistedtofit skrev 2011-05-29 20:23:29 följande:
Med min son var det enda symptom jag hade lite "mensvärk" till och från. Brösten ömmade och växte först efter vecka 8+0. Det är ju så fruktansvärt olika hur man mår. Jag var inte sugen på nåt särskilt, men vissa saker var extra goda. Nu är jag heller inte sugen på nåt särskilt, jag känner bara att jag vill ha nåt fräsht!
Tips på nåt fräsht är apelsinjuice med pressad citronsaft i. Det brukar jag ta på mornarna.
Ja det är så jag haft men molvärken avtog sedan i Måndags kväll men har nu börjar kika fram fast känns på ett annat sätt nu än vad det gjorde då. Och så är jag jätte spänd om magen efter jag ätit. Mer än vanligt vill säga! Är det så med gravidtröttheten att den infaller samma tid varje kväll och försvinner ett par-tre timmar senare? Jag brukar bli skittrött vid 20 men närmre tio tiden så blir jag lite piggare igen. Men ändå så pass trött så jag kan gå och lägga mig och somna ändå.. men jag kan hålla mig vaken :)
Ja men samma här!! Vill också ha surt!! Ja så är det för mig nu.. jag äter bara gröna granny smith äpplen hela tiden.
Åh ja det brukar jag faktiskt dricka varje dag istället för saft jag drack förut. Vill minska på socker så mkt jag kan.. Hur mkt godis åt du första graviditeten?