• roxylady

Januaribebis 2012

twistedtofit skrev 2011-05-29 19:03:37 följande:
    Problemet är att jag inte kan ha dem på jobbet. Jag är sjuksköterska - hygien, du vet. Men å andra sidan har jag bara 3 arbetsdagar kvar... WEIIII!
    Aha.. hrm.. men då får du börja ha dem när du gått hem då ;) Åh semester sen?
  • roxylady
    twistedtofit skrev 2011-05-29 20:23:29 följande:
    Med min son var det enda symptom jag hade lite "mensvärk" till och från. Brösten ömmade och växte först efter vecka 8+0. Det är ju så fruktansvärt olika hur man mår. Jag var inte sugen på nåt särskilt, men vissa saker var extra goda. Nu är jag heller inte sugen på nåt särskilt, jag känner bara att jag vill ha nåt fräsht!

Tips på nåt fräsht är apelsinjuice med pressad citronsaft i. Det brukar jag ta på mornarna.
    Ja det är så jag haft men molvärken avtog sedan i Måndags kväll men har nu börjar kika fram fast känns på ett annat sätt nu än vad det gjorde då. Och så är jag jätte spänd om magen efter jag ätit. Mer än vanligt vill säga! Är det så med gravidtröttheten att den infaller samma tid varje kväll och försvinner ett par-tre timmar senare? Jag brukar bli skittrött vid 20 men närmre tio tiden så blir jag lite piggare igen. Men ändå så pass trött så jag kan gå och lägga mig och somna ändå.. men jag kan hålla mig vaken :)

Ja men samma här!! Vill också ha surt!! Ja så är det för mig nu.. jag äter bara gröna granny smith äpplen hela tiden.

Åh ja det brukar jag faktiskt dricka varje dag istället för saft jag drack förut. Vill minska på socker så mkt jag kan.. Hur mkt godis åt du första graviditeten?
  • roxylady
    Cia80 skrev 2011-05-29 21:25:44 följande:

paet,

Gröna granny smith äpplen är ju supergoda!

Ja men visst är dom :D Det stoppar ju också sockersuget tycker jag :D Äter ca 2-3 äpplen om dagen nu haha. Skalar du också dem? Tänkte att det är ju bra att minska gifterna så mkt man kan :) Och så är det ju lättare å äta dem med. Jag har inte ätit dom på tre år pga min sambo är allergisk mot dem. Men nu är det ju mest bara jag som ska äta frukt så då köper jag sådana till mig själv så köper han andra frukter :)

Annars då alla? Vad äter ni för vitaminer?? Jag tar mamma vital och Mor&Barn Omega-3 nu. Något mer som rekommenderas?
  • roxylady
    LillaEko skrev 2011-05-29 21:32:07 följande:
    Är just granny Smith äpplen jag med har dille på :)
    Det är ju SÅHÄR goda hihi! SoligÄpple
  • roxylady
    Cia80 skrev 2011-05-29 21:49:31 följande:

Nope, jag skalar de inte. Sköljer de noga

Jag äter Mitt Val Kvinna.

Okej men det är ju super :) Okidoki :) Den innehåller väl i stort sätt samma?
  • roxylady
    twistedtofit skrev 2011-05-29 21:49:43 följande:
    Paet äter 2-3 granny Smith om dagen. Jag åt nog inte så mkt godis. Däremot glass!! Vanlig o inte larmade. Nu vill jag ha piggelin o tvister,men har bara ätit en piggelin!
    Ja jag med. Nej jag försöker att inte äta godis alls. Det har då gått bra sedan jag plusade :) Ja!! Så gott med isglass! Det äter jag med nu då å då :)
  • roxylady
    Cia80 skrev 2011-05-29 22:06:45 följande:
    Ingen aning, men de är säkert bra
    Ja då BM sa att Mamma Vital ger bra värden. Även Mitt val kvinna :D
    zatori skrev 2011-05-29 22:08:35 följande:
    Jag har också funderat på om det är några vitaminer som man bör äta? Jag äter just nu Omega-3 och Folsyra.
    Ja Mamma Vital fick jag tipset om för att de ger så bra värden :) Men mitt val kvinna är ju också bra, det sa hon också. Mamma vital hittar du i alla fall på hälsokosten. De innehåller allt man behöver! Min sambo käkar faktiskt Man vital för att hålla sig frisk å kry :) Vilken omega-3 äter du?
  • roxylady
    Cia80 skrev 2011-05-29 22:11:59 följande:
    Jag kan bli riktigt sugen på lakrits ibland men annars lockar inte godis så mycket. Bara för att jag skrev så blev jag riktigt sugen på chips
    Ååååh chips kan jag föräta mig på! Vilka är du sugen på? :) Jag är sugen på sourcream union!
  • roxylady
    Cia80 skrev 2011-05-29 22:21:07 följande:
    Jag vill ha vanliga salta
    Gött!! det hade inte suttit fel!! Tur för mig att affären är stängd nu ;)
  • roxylady

Missoctober88: ja det låter ju så. Men hon gör ju inte det bättre för sig själv heller att säga så. Det är ju nu hon borde uppmuntra sin sambo istället. Men det var barnsligt sagt om man är avis.. Tråkigt när det blir så:(

Svar på tråden Januaribebis 2012