Zimmis skrev 2011-06-08 23:21:11 följande:
Jag mår också bra. Får illamåendeattacker lite då och då, men det går över när jag tar något att äta. Har också svårt för illaluktande saker :) och blir äcklad av fet mat, usch! Molvärken var väldigt intensiv i början, men har lagt sig nu, nu kan jag få något hugg på ena eller andra sidan ibland. Har dock haft några små blödningar (3, med ca en veckas mellanrum), visserligen väldigt små och snabbt övergående, men man blir ju panikslagen när man ser blod! Har tid för ultraljud den 20:e så tiden kan inte gå nog fort nu! Men barnmorskan sa att om hon var jag så skulle hon inte oroa sig, så jag förösker tänka på de orden...
Okej då är vi på samma nivå där då :) Klarar heller inte det. Bara fräsha saker som frukt och vatten. haha. Men det är ju bara bra! Kan iofs äta nån godis ibland ;) Ja molvärken var mkt kraftigare för mig med förut.. tydligen brukar den kunna vara det över BIM tiden då kroppen inte riktigt fattar att den är gravid än sa min BM. Men sedan vänjer man sig lite och känner av det då och då istället.
Fy då vad läskigt med blödningar. Men om du haft så lite så låter det ju inge oroande. Kan ju vara något kärl som brister i med att man är så känslig där just nu. Precis! Lyssna på BM :)
Ja 20:e känns långt bort.. längtar också dit.. mest för att vi ska fira vår treårs dag då :) Får tänka på att den här veckan snart är slut. Så nu är det ca bara en vecka kvar :)