• roxylady

Januaribebis 2012

Zimmis skrev 2011-06-04 21:31:39 följande:
    Jag vill gärna hänga på här! Jag är i vecka 6+2.
    Fick jättetidiga graviditetssymtom. Redan en vecka efter ägglossningen började jag må illa och var redan då övertygad om att jag var gravid. Det har varit långsamma veckor ssedan dess tycker jag. Min mage känns jättesvullen och stor och jag fattar inte hur jag ska kunna dölja det här till vecka 12, nu får det gå lite fortare ett tag :).
    Inressant att få dela erfarenheter med er andra här! 
    Åh du och jag är på exakt samma dag :)
    Ja fy.. ända till andra veckan i Juli!! Känns superlångt dit..
  • roxylady

Hrm... fundersam jag. Jag som älskar sourcream and union chips kan inte ens lukta på dem nu utan att jag får kväljningar :( Mår inte illa annars men när jag känner lukten av dem mår jag illa. Åt sådana för tre dagar sedan. Igår och idag när min sambo åt lite av den påsen så kan jag knappt andas i närheten av dem. Är det här alltså det med det förändrade luktsinnet?

• roxylady

Blir helt förvirrad nu.. men är det inte under v6 som hjärtat börjar slå eller är det under v7? Så att när man nått v6 så är det normalt att det slår? Läser någonstans att i v7 så börjar det slå. Trodde det hände förlänge sedan?
    Hrm... 

• roxylady
    Majskorn skrev 2011-06-07 10:19:54 följande:
    v 6+1 d så börjar hjärtat slå så precis i början av vecka 7 :)
    Oj det är så sent alltså.. då har alla mina iphoneapps sagt fel :( De säger någon gång mellan v5-6.. kanske de menade bokstavligen då :)
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-06-07 09:42:48 följande:
    Paet: i vår kommun blir alla erbjudna gratis kub oavsett ålder så det är lite olika på olika ställen i landet. Men här kollas inte könet, vilket jag inte vill veta ändå :) men vill man kolla det får man åka till grannstaden och betala ca 1000 kr.
    Fy vad skönt!! Här får man "klara sig själv". Så jobbigt :(
  • roxylady
    Majskorn skrev 2011-06-07 16:55:11 följande:
    jag va på vul i v 5+6 och då slog inget hjärta men det kanske är olika...min appar har sagt v6 men 6+1 är ju vecka 7....de är dock på engelska och de kanske räknar annorlunda vad vet jag nu slår iaf hjärtat och det är viktigast :)
    Ja det är sant det :) Okej.. ja men visst är det! ja jag har en engelsk också och den säger likadant som din tror jag.
    Men alla svenska säger under vecka 6. Men som sagt.. precis! Det är ju helt olika från embryo till embryo.

Hur hittar man privata kliniker som gör VUL egentligen?? Vill ju ha det men lär ju vända mig till en privat..
  • roxylady
    shadowstorm skrev 2011-06-07 20:51:49 följande:
    OOoj vad gott det var med glass ikväll :) Mår fortfarande okej :) Förstår inte detta, MEN jag klagar inte men hade räknat med på super dåligt nästa gång jag blev gravid med tanke på hur jag hade det med sonen.
    Mår du också hur bra som helst? :)
  • roxylady

Zimmis: jag mår bra. Inget illamående så länge det inte är några illaluktande saker nånstans:) annars är jag bara öm i bröst och känner av lätt molvärk då och då. Du då?:)

• roxylady
    Zimmis skrev 2011-06-08 23:21:11 följande:
    Jag mår också bra. Får illamåendeattacker lite då och då, men det går över när jag tar något att äta. Har också svårt för illaluktande saker :) och blir äcklad av fet mat, usch! Molvärken var väldigt intensiv i början, men har lagt sig nu, nu kan jag få något hugg på ena eller andra sidan ibland. Har dock haft några små blödningar (3, med ca en veckas mellanrum), visserligen väldigt små och snabbt övergående, men man blir ju panikslagen när man ser blod! Har tid för ultraljud den 20:e så tiden kan inte gå nog fort nu! Men barnmorskan sa att om hon var jag så skulle hon inte oroa sig, så jag förösker tänka på de orden...
    Okej då är vi på samma nivå där då :) Klarar heller inte det. Bara fräsha saker som frukt och vatten. haha. Men det är ju bara bra! Kan iofs äta nån godis ibland ;) Ja molvärken var mkt kraftigare för mig med förut.. tydligen brukar den kunna vara det över BIM tiden då kroppen inte riktigt fattar att den är gravid än sa min BM. Men sedan vänjer man sig lite och känner av det då och då istället.

Fy då vad läskigt med blödningar. Men om du haft så lite så låter det ju inge oroande. Kan ju vara något kärl som brister i med att man är så känslig där just nu. Precis! Lyssna på BM :)

Ja 20:e känns långt bort.. längtar också dit.. mest för att vi ska fira vår treårs dag då :) Får tänka på att den här veckan snart är slut. Så nu är det ca bara en vecka kvar :)
Svar på tråden Januaribebis 2012