Inlägg från: Velociped |Visa alla inlägg
  • Velociped

Januaribebis 2012

Skåne85 skrev 2011-09-07 09:11:28 följande:
    Jag är så rädd att något är fel så jag inte får behålla bebis!
    Jag håller med någon här ovanför - statistiken är helt klart på din sida. Jag var också rädd för exakt det du säger men det var ingenting konstigt alls med vårt lilla pyre! :) Och att få se bilderna var så fantastiskt kul att man snart glömde allt annat. Lycka till! :)
  • Velociped
    roxylady skrev 2011-09-09 09:10:20 följande:
    Jag går in i v21 imorgon.. (19+6 idag). Jag har känt av bebisens kickar varje dag sedan ca 3 veckor sedan tillbaka. Men nu senaste två dagarna så har det inte alls varit lika mkt. Senaste dygnet ingenting.. Jag hade lite växtvärk i livmodern i förrgår.. kan bebis redan ha fått ännu mer plats? Eller har h*n bara ändrat läge? Man kan ju inte låta bli att bli lite orolig ändå trots allt.. Har ni det likadant?
    Jag är i v22, (21+0 tror jag) och har det likadant - har känt bebisen varenda dag i flera veckor men den sista veckan verkar den ha lugnat ned sig rejält. Jag kan fortfarande känna sparkar då och då men inte alls lika tydligt som förut och dessutom sparkar den åt ett annat håll än vanligt - mestadels. Så min teori är att den ändrat läge och att det snart kommer tillbaka med förnyad styrka. ;)
  • Velociped

Glömde säga att jag har rätt mycket växtvärk i underkant av livmodern också... livmodern växer så det knakar!

• Velociped

Jag brukar prata med mitt lilla pyre när den buffar runt väldigt mycket  - eller om den verkar ha somnat på något konstigt sätt så att hela magen blir hård. Den har verkligen sin egen dygnsrytm så när det inte är som vanligt brukar jag peta lite på magen och fråga vad som händer där inne. (Nån enstaka gång har jag frågat den vad sjutton vi ska ta oss till med pappa också... ;)  )

• Velociped
    Empa86 skrev 2011-09-14 17:45:51 följande:
    Jag pratar med magen mest hela tiden, men jag har alltid pratat högt med mig själv och pratar mycket med katten också. Så då det kommer naturligt att jag pratar med beben i magenFlört
    Samma här... pratar massor med djuren, eller döda ting om det inte finns något levande till hands just då. :)
  • Velociped
    bebismys2011 skrev 2011-09-16 09:06:51 följande:
    Någon som har ont i bägge sidor nedanför naveln ovanför ljumskarna, framförallt när man går.
    Japp, titt som tätt... 
  • Velociped
    elinson skrev 2011-09-19 08:59:43 följande:
    Igår när jag och sambo lagt sig kände vi bebis för första gången utanpå magen. Gissa om sambon hade handen på magen natten igenom ;)
  • Velociped

Jag är väldigt skeptisk till föräldragrupp men både sambon och barnmorskan tycker att det är en JÄTTEbra idé, särskilt eftersom vi är nyinflyttade... Men jag känner att jag ändå inte orkar träffa mer nya människor (har precis börjat studera och lärt känna 50 nya personer på två veckor...typ). 

Nån här som kan stötta mig i att föräldragrupp inte alls är nödvändigt? ;) 

Svar på tråden Januaribebis 2012