Januaribebis 2012
...och som sagt, jag vet inte om jag orkar träffa massa nytt folk ändå.
Låter som att jag kan argumentera mer för att skippa det då. ;)
...för det är ingen som har en annan åsikt?
Varför drömmer man så otroligt mycket och livligt? Varenda natt är det full fart i mina drömmar så att jag vaknar nästan mer stressad än jag somnade... Inatt, tex, drömde jag två gånger om att jag var tvungen att rädda massa människor från hus som höll på att explodera, främst mammor och barn såklart... barnvagnar och skötväskor och stress.... *suck*
Ingen huskur mot detta?
Usch, idag är jag ynklig... dunderförkyld och har svårt att andas. Hostar så att jag nästan kräks, nyser och snörvlar om vartannat, halsen känns som ett rivjärn... Sen måste man fundera på vad man kan ta när man är förkyld, men har fått klartecken för bafucin, mollipect (i små doser) och nezeril, så förhoppningsvis kan jag sova inatt. :(
Känner mig riktigt jäkla ynklig... :( Tror dock inte pyttet bryr sig så värst, h*n sparkar på som vanligt...
1. Anmäla föräldrapenning första gången När du är gravid får du ett moderskapsintyg när du besöker Mödravårdscentralen. Intyget kan du skicka in till Försäkringskassans inläsningscentral, 839 88 Östersund. Det fungerar då som en anmälan om föräldrapenning och Försäkringskassan skickar hem ett startbrev till dig. :)
Kopierat direkt från FK... :)
Mabuse - jag har bara varit med om toalett- och badrumsrenovering separat och aldrig med liten bebis. Om jag vore dig skulle jag kolla upp möjligheten att bo någon annanstans. Är det hyresrätt eller bostadsrätt? Vilket som tycker jag du ska förklara för ägare/styrelse dina omständigheter och försöka få ersättning för ett extra boende. Viss obekvämlighet får man leva med när hyresvärden ska renovera men det finns en gräns. Ring ev. hyresrättsföreningen och be om råd också... Jag tycker INTE du ska behöva stå ut med det där!
Dessutom - buller och damm kan väl inte vara gynnsamt för en nyfödd som behöver lugn och ro samt en någotsånär stabil mamma för att utvecklas, hitta sin rytm och bli harmonisk? Renoveringar bebisens första 1,5 månad låter helt fel då, det tycker jag du ska säga till dem m
Så lite så...
Heter nog Hyresgästföreningen, är lite snurrig idag...