• elinson

Januaribebis 2012

coockiejar skrev 2011-07-22 15:39:09 följande:
    Idag fick jag första kommentaren på jobbet!!! :) Gick förbi en kollega och hade då glömt ta på mig koftan...har en stickad klänning som är någorlunda figurnära (just nu då) och så tittar kollegan på mig och utropar "Men! Vad är det där?" och då var det magen hon syftade till. Känner mig lite glad ändå att jag inte bara ser ut som en tjock säl.
    åh va härligt, det känns mer och mer på riktigt när det börjar synas. Jag gömmer mig fortsatt i stora kläder och ingen på jobbet som vågat säga nått än... En vecka till semester, så jag håller det hemligt en stund till så kommer jag tillbaka om en månad o visar magen :)
  • elinson

Bor i Bodø (nordnorge) och det är så stilla, inga ungar som leker i trädgården, har sett nån ensatka människa som luftat hunden men allt är tyst. Antar att de flesta som jag följer nyheterna. 

• elinson
    MaHo89 skrev 2011-07-24 21:46:13 följande:
    nja vännerna är väl kvar men en sambo till en nära släkting har blivit knäpp..
    Det blev hon förra gången vi var gravida också (det slutade i MA)
    Hon ger mig kommentarer konstant om hur ung jag är, senast igår när vi var på familjemiddag och sa att vi var tvugna att åka hem och mata hunden och att jag var lite trött, klockan var sju... Då kläcker hon "Ja du måste väl hem och sova, klockan är ju snart sju, barn ska ju sova då"
    Och förra gången sa hon att det var "som om ett barn väntade barn"
    Hon är 30 och jag är 22.. Misstänker svartsjuka, tror att de har svårt att bli gravida... Men vad fan, att skaffa barn har inte varit nån dans på rosor för oss direkt!

Är väldigt irriterad på henne just nu...
    Förstår dig, avundsjuka och idioter. Jag är 28, min sambo är 22. Vi väntar barn.. so? Det är väl fint! Men vi får kommentarer som får det att låta som jag lurat honom... som att jag måste skynda mig att få barn och att han är en del i produktionen. Sjukt irriterande! Jag har tidigare varit i ett längre förhållande med en +30 kille och han var inte hälften så redo för barn som min nuvarande sambo, och det är min nuvarande sambo som kanske är mest klar för detta i vårt förhållande. Kan bara säga det 89:orna en fantastisk årgång ;)
    Stå på dig!
  • elinson
    bebismys2011 skrev 2011-07-25 12:12:50 följande:
    När ska man/bör man officiellt berätta för "alla" om graviditeten ?
    Vi har berättat för famij och en del vännen. Officiellt blir det när magen börjar synas ;) Har inte sagt något på jobbet ännu och med 4 dagar till semester så håller jag det hemligt en stund till för att komma tillbaka efter semestern om 3 veckor med lite större mage.
  • elinson

ororar mig inte för förlossningen riktigt ännu.. men som sagt fråga mig gärna om några månader. Har har vänner som varit med om förlossningen from hell och tvärt om en vännina som under förlossningen kläcker ur sig att det minsan vasaloppet var värre. Så jag tänker inte oroa mig ännu, inte så mycket man kan göra åt det.

Det jag oroar mig för nu är att jag tror jag fått mitt första åderbrock!! FAN! Jag som klarat mig så bra hittils... hoppas fortsatt på att det är ett blåmärke.

• elinson

min mage har börjat växa (vecka 14) och det känns som jag har träningsvärk i magmusklerna så fort jag stäcker på mig. Nån som har nått liknande?

• elinson

jag berättade för chefen redan i v7, vi har väldigt lite folk på jobbet och svårt med bemanning så hon blev glad att få veta tidigt så rekrytering av en ersättare kunde påbörjas fortare.

Nu vet chefen, min närmaste kollega och sekreteraren (går inte att hålla nått hemligt för henne).. de andra får veta när jag kommer tillbaka om 4 veckor efter semestern.

• elinson

har ni som jag (lite naivt kanske) börjat planera för allt spännade vi ska hitta på under mammaledigheten?

Vi (läs jag) planerar en roadtrip ner genom Sverige och upp Norge till Bodø men en massa härliga äventyrliga stopp.

• elinson
    LillaEko skrev 2011-07-27 21:56:27 följande:
    Usch, har börjat nojja som sjutton över att jag inte fått känna bebis än.
    Vet ju att det inte behöver vara konstigt då jag väntar första, jag är i v 17 (16+5).
    Fick ju veta att min livmoder dessutom är lite bakåtliggande så kanske är därför?!?!?!?!

Nu är allt packat inför paddlingen, ska bli skönt att komma iväg en vecka, bort från vardagen och all beroendeframkallande teknik ;) Men misstänker att jag kommer ha sjukt många sidor att läsa ifatt här när jag åter är hemma igen Solig 
    min livmoder är oxå bakåtliggande och moderkakan ligger framför så min barnmorska förberedde oss på att det kunde ta lång tid för vi fick känna den lille.

Har frågat min väninna hon kände barnet i v20 och hennes livmoder pekar åt "rätt" håll ;) 
  • elinson

Åh jag behöver skriva av mig lite.
    Nu känns det som jag har haft PMS sedan jag blev gravid, vaknar sur, somnar sur. Gnäller på min stackars sambo för minsta lilla och ifrågasätter till och med om jag älskar honom av och till. Det är verkligen tugnt.
    Litar inte på vad och jag känner om det är äkta eller bara hormoner... blir galen av detta!

Det är väl nu jag ska gå och vara sådär gravidlycklig? Ni som har barn sen tidigare... hur länge ska jag eg. må så här?

Ska lägga till att min sambo eg. är fantastisk och sväljer all skit jag kläcker ur mig, försöker vara go och omtänksam med mig trots att jag beter mig som en skit. Sexlusten är som bortblåst. Ja jag är frustrerad helt enkelt!!

Svar på tråden Januaribebis 2012