Januaribebis 2012
Har just varit hos Barnmorskan, gott att få höra hjärtljuden då jag ite känt några buffar eller rörselser från den lille än. Blodtrycket var lågt dock 95/55... men hon menade då att jag hade lite att gå på ;)
Har just varit hos Barnmorskan, gott att få höra hjärtljuden då jag ite känt några buffar eller rörselser från den lille än. Blodtrycket var lågt dock 95/55... men hon menade då att jag hade lite att gå på ;)
Vi kommer troligtvis hyra babyskydd från if http://barnibil.if-sikkerhet.no/ Då får du byta stol eftersom barnet växer.
Nu står det på norsk, men vet att samma finns i Sverige.
RUL imorn bitti, nervös!
Sån då var RUL över. Allt såg bra! Otroligt skönt.
Vi var på ett tidigt ultraljud i vecka 13 då gissade hon på en liten tjej... denna gång låg navesträngen ivägen så det gick inte att se.. var det en pung eller var det inte? ;) Så nu har vi ingen aning igen! Lite kul då!
Men så nyfikna som vi är så har vi redan köpt extra uppföljning på en privatklinik och har två ultraljud där ;)
Sån då var RUL över. Allt såg bra! Otroligt skönt.
Vi var på ett tidigt ultraljud i vecka 13 då gissade hon på en liten tjej... denna gång låg navesträngen ivägen så det gick inte att se.. var det en pung eller var det inte? ;) Så nu har vi ingen aning igen! Lite kul då!
Men så nyfikna som vi är så har vi redan köpt extra uppföljning på en privatklinik och har två ultraljud där ;)
Är det bara jag som inte köpt en enda baby-pryl/plagg ännu? Jag går i butiker o ser på bebiskläder men kan av nån anledning inte förmå mig att köpa med mig hem. Det är lite konstigt, lite som att jag inte fattat detta än?
Jag går o tänker att det kommer till mig när jag väl börjar känna tydliga sparkar.. det är mest kittel nu;)
Ang bebisrörelser, jag känner inte heller några tydliga sparkar (v19) o frågade min barnmorska. Hon menade att från v.23 ska man tydligt kunna känna bebis varje dag. Innan dess skulle jag inte oroa mig.
I vilken vecka gör man en glukosbelastning? Jag har inte hört något om det från min bm? Men det kanske inte är samma rutiner i norge heller.