• elinson

Januaribebis 2012

Har just varit hos Barnmorskan, gott att få höra hjärtljuden då jag ite känt några buffar eller rörselser från den lille än.  Blodtrycket var lågt dock 95/55... men hon menade då att jag hade lite att gå på ;)

• elinson
    shadowstorm skrev 2011-08-29 13:40:52 följande:
    Jag har inte köpt 1 sak ens hehe....
    inte jag heller ;)
  • elinson

Sån då var RUL över. Allt såg bra! Otroligt skönt.

Vi var på ett tidigt ultraljud i vecka 13 då gissade hon på en liten tjej... denna gång låg navesträngen ivägen så det gick inte att se.. var det en pung eller var det inte? ;) Så nu har vi ingen aning igen! Lite kul då!

Men så nyfikna som vi är så har vi redan köpt extra uppföljning på en privatklinik och har två ultraljud där ;)

• elinson
    elinson skrev 2011-09-01 15:39:21 följande:

Sån då var RUL över. Allt såg bra! Otroligt skönt.

Vi var på ett tidigt ultraljud i vecka 13 då gissade hon på en liten tjej... denna gång låg navesträngen ivägen så det gick inte att se.. var det en pung eller var det inte? ;) Så nu har vi ingen aning igen! Lite kul då!

Men så nyfikna som vi är så har vi redan köpt extra uppföljning på en privatklinik och har två ultraljud där ;)

ja ska säga att jag blev flyttad oxå.. ny termin 30 jan.
  • elinson

Är det bara jag som inte köpt en enda baby-pryl/plagg ännu? Jag går i butiker o ser på bebiskläder men kan av nån anledning inte förmå mig att köpa med mig hem. Det är lite konstigt, lite som att jag inte fattat detta än?

Jag går o tänker att det kommer till mig när jag väl börjar känna tydliga sparkar.. det är mest kittel nu;)

• elinson
    Trasslet skrev 2011-09-02 07:37:30 följande:
    Jag har inte heller köpt nåt, trots att jag känner sparkar. Känns som onödigt att köpa en massa saker redan och jag har absolut noll sug efter små bodys och overaller. Måste också vara knasig. ;)
    Skönt att höra att vi är flera som inte börjat "bygga bo" riktigt än. Min mamma hon däremot är helt klar och har köpt en beg. barnvagn, spjälsäng o lite små saker till oss;) 

Antar att det blir som vanligt när jag  ska göra något... vi få helt enkelt handla i sista sekunden typ veckan för termin ;)
  • elinson

Ang bebisrörelser, jag känner inte heller några tydliga sparkar (v19) o frågade min barnmorska. Hon menade att från v.23 ska man tydligt kunna känna bebis varje dag. Innan dess skulle jag inte oroa mig.

• elinson

I vilken vecka gör man en glukosbelastning? Jag har inte hört något om det från min bm? Men det kanske inte är samma rutiner i norge heller.

Svar på tråden Januaribebis 2012