• elinson

Januaribebis 2012

missable skrev 2011-10-20 14:02:33 följande:
    Åh ska snart till BM!! Känns skönt faktiskt, någon som har påtalat för er BM om just att ni inte gillar att vara gravida mer??? 

Precis som du skriver LillaEko; jag har ingen fysisk ork att aktivera mina hundar på samma vis som tidigare, rätt tröttsamt faktiskt!  Grattis till dina 10 veckor! att det känns så långt kvar när jag snart går in i v28 är ju konstigt dock! 
    Ja jag har gjort väldigt klart för min BM att jag inte trivs med gravidkroppen o de begränsningar som det tyvärr medför. Har förlossningsdepression i familjen så det kändes väldigt viktigt att göra klart det tidigt utifall att jag drabbas.

Men jag har en väldigt behaglig barnmorska att prata med, jag tror det är otroligt viktigt att våga säga att det inte är rosa moln hela tiden.
  • elinson
    shadowstorm skrev 2011-10-26 22:48:04 följande:
    en sötnos =) Vill också göra 3D/4D :) Men nä så är det när man bor i norr då går det icke :(
    hehe jag bor i höjd med gällivare, bodö (norge). Vi fick det gjort i byns enda privata barnmorska ;)
  • elinson
    fair skrev 2011-10-26 23:02:28 följande:
    Shadowstorm: usch, nej när det gör ont är det inte alls roligt! Var i norr bor du? Jag bor i Umeå, där finns inte heller 3d. :( Elison: åh, vi var i bodö sommaren 2009, det är så enormt vackert där!!
    Ja Bodö är fantastiskt vackert! Nu är vintern och mörkertiden påväg, den är lite magisk på sitt sett.... från början av dec till mitten av januari är det ingen sol så vårt barn kommer troligtvis i mörkaste natten ;)
  • elinson
    shadowstorm skrev 2011-10-26 23:14:46 följande:
    Jag bor i Sundsvall men kommer ifrån västerbotten i grund och botten :) Nä och jag är inge sugen på betala kostnaden ner till stockholm och sedan kostnaden för tittut. Känns liksom inte värt det. Hon kommer ju snart ändå :) Tiden rullar ju på. Men klart man blir lite avis på alla som har nära :)
    haha jag kommer faktiskt från sundsvall ;) 
    Du kan ju trösta dig med att min sambo inte alls tyckte om att göra 3D UL, han tycker bebies så mest konstig ut och nästan att det var lite obehagligt. Jag var själv väldigt i valet och kvalet om vi skulle göra ett 3D känns lite som att tjuvkika i förväg.
  • elinson
    Alltochinget skrev 2011-10-28 09:48:11 följande:
    Jag har också v30+0 som delmÅl men det är ett tag kvar. V 27+3 idag. Åh nästan 3 veckor kvar! :P det är det som är tråkigt med BF sent i januari, "alla" ligger så långt före ;)
    ja jag kan inte annat än hålla med... 27+0 idag. Känns som en evighet till 30... Fast vecka 25 känns som igår ;)
  • elinson

Jag har gått upp 6,5kg (är i vecka 28 nu), vikten har stått still sista 2 veckorna, tycker att aptiten blivit sämre med... ingen direkt matlust och jag blir mätt alltför fort.

Nöjd med mina 6,5kg, mindre nöjd att jag inte har samma aptit som förut. 

• elinson

Det har ju fötts friska fina barn långt innan studien kom... Jag tror egentligen att det är viktigare att mamman får sova tillräckligt och kan ta vara på sig under graviditeten än att hon sover ¨dåligt på vänster sida.

Jag somnar som oftast på vänster sida men som alla andra snurrar under natten.

Svar på tråden Januaribebis 2012