• elinson

Januaribebis 2012

Lilymay skrev 2011-11-01 11:46:12 följande:
    hej tjejer!

Nu är det inte så jätte lång tid kvar :) woho!

MEn måste fråga, någon annan som också har besvär eller vet varför jag har så himla ont i mina ben, mest på natten. Det krampar inte (kramp får jag i vaderna ibland med det går ju över)
    men känns som liknande växtvärk? Det brukar gå över på dagen men idag sitter det kvar, har inte kunnat sova något inatt och nu har värken stigit upp till låret... Försöker vila och ligga med benet i högläge men är det någon som har tips?    
    Ja jag har ont i benen om  nätterna, precis som du säger inte foglossning utan som växtvärk. Misstänker att det har att göra med dålig cirkulation i lederna.. all cirkulation i benen är ju typ borta nu ;) Men irriterande är det! Vaknar om nätterna, masserar, vänder mig, sträcker böjer benet och somnar om...
  • elinson

Säga vad man vill om oss banan-svenskar som jobbar i Norge. Men systemet kring graviditet fungerar väligt bra.
    Var hos läkarn imorse och blev sjukdskriven på dagen 50% för graviditetsdepression. Inga frågor inga långa ansökningar med motivering om varför och om man kan göra något annat på arbetsplatsen. Norge må vara nyrikt och lite bortskämt många gånger men de tar hand om sina anställda iaf om du jobbar statligt i vården ;)

Ny värdering igen om 2 veckor, jag hoppas ju kunna jobba 75 %, men som det är nu så finns det inte energi till med än 50%.

Vet inte om man ska skratta eller gråta, ni andra verkar slita med att få igenom sjukskrivningar och sliter med krämpor som jag hittils sluppit. Men samtidigt vill jag ju egentligen inte vara sjukskriven alls...

• elinson

Just kommit hem från fantastiskt skön vinyasayoga, underbar träningsform och lätt att anpassa för stora magar. Ska verkligen få med mig lite yoga så här sista veckorna för att stilla sinnet och få sträcka ut stela muskler.

• elinson
    minjalin skrev 2011-11-04 11:19:57 följande:
    Min mage får som en toppig kant längs mitten när jag gör en halv situps eller så om jag ska ta mig upp ur sängen eller soffan. Antar att det läcker ut där dom är delade för man kan kolla om dom är delade genom att ligga på golvet och göra en halv situps. Samtidigt som man gör det så känner man med fingrarna i mitten av magen och ser hur många fingrar i bredd man får ner. Jag får ner 3 stycken nu så mina är helt klart delade. När jag började känna efter att jag fött sonen så kunde jag precis få 2 fingrar i bredd och sen minskade det till knappt ett finger, men helt ihop blev dom aldrig (vet inte om dom ska vara helt ihop för min sambo har också ett mellanrum mellan sina så lite har man kanske alltid)
    Låter som att de delat sig ja, magmusklerna försvinner ju aldrig de glider ut på sidan för att lämna plats åt magen. Det är så olika hur mycket de behöver dela sig i en graviditet. Jag tog en bild av magen i vecka 17 då jag såg det tydligt och kände det tydligt (på det sättet att du inte längre ha någon kraft i bla sit ups). Det ska vara ett litet mellanrum ja men det rör sig om nån centimeter.

• elinson

Har en lite trist lördag, bebis gör cirkuskonster ned mot urinblåsan o ut mot äggstockarna menssmärta deluxe o supertrött. Nån fler som haft liknande menssmärtor i det sista? ( vecka 29)

• elinson

Vi har tre paket från div. gratiisboxar. Pappan får gå o köpa när vi vet vilken som passar.

• elinson
    Frökenolson skrev 2011-11-06 22:18:08 följande:
    nån mer som börjar bli öm i revbenen, inte så att bebisen sparkar på dem men det känns som att bröstkorgen vidgas så mycket att det ömmar.. sambon försökte massera men det hjälpte ju så klart inte, ben är ben...
    Annars sparkar liten mycket just nu, eller spänner och sträcker sej mycket så det känns ordentligt ibland.. 
    nja.. här är det någon som siktar på min blåsa, så jag är konstant kissnödig och det molvärker.
Svar på tråden Januaribebis 2012