• elinson

Januaribebis 2012

hej tjejer!
    Jag undrar över det här med foglossningar, har ju haft turen att slippa dem helt fram till nu.... Nu sträcks blygdbenet till bristningsgränsen och jag går små små steg med den ena foten framför den andra.

Men jag undrar om de bara blir värre nu fram till födsel eller om det kommer att vara riktigt smärtsamt några veckor och sedan ge sig? Vad har ni för erfarenheter? Och vad hjälper? Har en hund och ett psyke (mitt eget alltså) som måste ut och röra på sig iaf lite varje dag.

• elinson
    LillaEko skrev 2011-11-26 09:14:35 följande:
    Sitter och laddar för ett pass Body Pump nu vid 10.00.
    Men börjar nu fundera på hur länge man kan hålla på, är nu i v 35 (34+1).
    Någon mer som fortfarande tränar? Hur länge har ni tänkt hålla på? 
    Jag tränar fortsatt men mest styrketräning i gymmet där jag kan styra övnngarna själv. Har i de sista fått ordentlig foglossning vilket gör att allt av utfall och knäböj går bort. 
  • elinson

har rört ihop 1,8kg pepparkaks deg... mmm cravings på pepparkaksdeg. Undrar hur mycket som kommer finnas kvar när den ska bakas ut imorn?

Nu börjar det verkligen närma sig! Magen växer så det syns varje dag tycker jag och det blir svårare och svårare att knyta skorna. Nån fler som är lite less och vill ha tillbaka sin kropp?  

• elinson
    Sapato skrev 2011-11-26 23:00:41 följande:
    Vill också ha tillbaka min kropp, kände mig som en flodhäst i provhytten på hm idag

Vill sola för känner mig genomskinlig

Vill äta mögelost

Vill gå lååånga promenader med min snygga vagn som bara står i vardagarummet och väntar på att rullas
    kan skriva under på alla punkterna och lägga till..

Vill träna till mjölksyra och blodsmak i munnen
    Vill dricka rött vin
    Vill komma iallafall ett par jeans från min garderob
    Vill ha sex utan att magen är ivägen ;)
    Vill gosa med bebis! 

NU!
  • elinson

åh måste bara få klaga lite...
    Är så yr och det svartnar lite titt som tätt, frukosten är på väg upp igen vilken sekund som helst...

ja en trist morgon helt enkelt.

Någon fler som får blodtrycksfall titt som tätt och nästa svimmar?

• elinson

Kommer just från läkarbesök och har fått förklaringen varför jag svimmat och varit yr sista veckan..

Hb 100
    Ferritin 11 (ref. 15-200ug/L).

Mina järnlager har minskat från 75  till 11 sista 3 månaderna, det är en liten parasit som tar allt mitt blod. Nu blir det blodpudding hela veckan.

• elinson
    got2b skrev 2011-11-30 10:32:12 följande:
    Samma här.. Är i v 31 nu. Får se vad bm säger nästa vecka.
    Här är det inga teckan på nån fixering... ha far runt och verkar inte kunna bestämma sig. Är i vecka 31+5. Men BM var inte orolig utan sa att vissa ungar väntar i det sista ;)
  • elinson
    shadowstorm skrev 2011-11-30 11:04:56 följande:
    Då har du samma problem som mig, jag har också en parasit i min mage som rent utsagt som BM sa käkar upp mig! Äter upp alla mina vitaminer och har total tömt alla mina depoer. :P Och jag svimmar och är yr så skönt att inte va ensam iaf
    Jag har skrivit om järn och järnrik mat i bloggen om du vill ha lite tips.. nu startar "höja-mina-järn-värden"-experimentet här hemma ;)
Svar på tråden Januaribebis 2012