• elinson

Januaribebis 2012

Pebbles82 skrev 2011-12-09 11:29:24 följande:
    Vet du, min IBS kom helt av sig med förra graviditeten och än är den inte tillbaka (med full kraft, lite känningar har man ju såklart). 
    Kanske var det en graviditet din mage också behövde? :) 
    Såg inte detta förrän nu, men det låter ju helt fantastiskt ;) Hoppas verkligen jag slipper besvären efter grav. 
  • elinson

Vi väntar en liten kille och eftersom min sambo är norsk så vill vi ju att det ska fungera med stavning och uttal både i sverige och norge. 

Men vi funderar på Viljar, Ask eller Idar.

Min personliga favorit är Ivar efter min morfar men det namnet fick tvärt nej av min sambo som tydligen hade en hemsk busschaufför med det namnet ;) 

• elinson
    Frökensvensson skrev 2011-12-13 12:15:24 följande:
    Jag mår illa av och till mest hela tiden känns det som! Är nog bebisen som ligger och knör :) Hoppas du slipper magsjuka, inget kul!!
    Jag mår också illa, har gjort det sista 3 veckorna... blä. Frukosten är värst. Men som den kvällsätare jag är så lyckas jag nog äta ikapp det jag missar på förmiddagen :)

Någon som vet om foglossning nånsin blir bättre eller ska det bara bli värre nu fram till förlossningen? Jag har skitsvårt att gå då det bränner, svider och hugger i blygdbenet och ljumskarna.. bara önskar att det går över snart.
  • elinson
    roxylady skrev 2011-12-13 12:55:24 följande:
    Min foglossning har blivit mkt bättre senaste månaden. Jag hade riktigt ont tidigare.. men nu är det som sagt helt annorlunda. Jag kan ha ont om jag legat konstigt på natten för länge. Annars så är det i stort sett nästan borta faktiskt! Har inte ens behövt använda bältet. Så visst kan det bli bättre! Hoppas att det lättar för dig också snart!! Har du gått till sjukgymnasten och fått tips å bälte?
    Nej jag har inte vart hos sjukgymnast, men jag jobbar på sjukhuset så jag hörde med en kollega ;) Min foglossning sitter mest fram och då hjälper det inte så mycket med bälte tyvärr. Men jag fick lite tips på övningar och sånt.

Ja hoppas hoppas det lättar snart.
  • elinson
    roxylady skrev 2011-12-13 13:30:15 följande:
    Okej men det är ju super att du fått övningstips!
    Åh vad jobbigt att den sitter där Min satt både fram och bak.. urscha.. jobbigt med det där.. man känner sig så ynklig när det gör sådär ont.

Håller tummarna på att det vill släppa snart!
    Tusen tack!!   Hjärta
  • elinson

Yrla - hoppas ni mår bra, hela familjen och att lillen stannar i magen lite till.

Vet ni hur det är med liniment under graviditeten, jag har ryggont som säkert skulle må lite bättre av liniment och lite massage. Men när jag googlar på det så verkar det vara lite olika vilka svar man får. Nån säger ok till allt liniment under graviditeten, nån säger ok till vissa, nån säger tvärt nej till liniment under grav. Nån som kan reda ut begreppen?

• elinson
    Cia80 skrev 2011-12-15 09:19:14 följande:
    Varning för gnällinlägg!

Usch, har ingen bra morgon. Vaknade av att jag fick kramp i båda benen. Som tur var så var maken hemma så han kunde hjälpa mig upp ur sängen. Sen misstänker jag att jag har börjat få sammandragningar. Värker i magen och även ut i ryggen, så nu sitter jag i soffan med min vän värmedynan. Det jobbiga i kråksången är att jag får dåligt samvete för att jag inte orkar ta tag i saker och ting här hemma. Speciellt nu när det snart är jul då det är meningen att man ska ha det lite fint.   
    Man får klaga alltså ;)
    Så jag stämmer in i klagosången denna morgon.

Sovit dåligt, vaknat kanske 10ggr under natten.. när kl börjar närma sig 6 och det är en timme tills väckar klockan ringer så somnar jag och drömmer att min älskade sambo lämnar mig och vår dotter (konstigt eftersom jag väntar en son) och jag slår sönder hela lägenheten...  sjukt!
  • elinson

Ja julmust! Jag har importerat från Arjeplog ;)
    Knäcken är slut och jag måste nog koka en ny sats, brända mandlarna är snart slut och ingredienserna till rockyroads står i kylen...

Kommer rulla fram i Januari!

Tips mot ryggontet, jag ligger på spikmattan lite om kvällen för jag lägger mig så släpper en del av spänningarna. Funkar inte mot foglossningen längre ned tyvärr.

• elinson
    Tärning6 skrev 2011-12-19 09:02:03 följande:
    Vad har en nyfödd för omkrets i cm om man mäter huvudet ca??
    Sitter på jobbet och kollar på percentilschema ;)

på 50 percentilen (alltså mitten på tillväxtkurvan) har flickor  35cm och pojkar 35,5cm
    Men det kan vara allt från 32,5-38,5cm (pojkar och flickor från 2,5p-97,5p)
  • elinson
    elinson skrev 2011-12-19 09:11:34 följande:
    Här är en till med en dålig natt! Trots att jag tagit det lugnt hela helgen har jag mer ont i fogarna än på länge. Till det har jag en hel del sammandragningar, kan bara ligga på sidan och vaknar varje gång jag ska vända mig, suck! Tur att min man tog dagislämningen idag så jag fortfarande kan mysa i pyjamas. Jobbar mina sista dagar nu, onsdag sista dagen. Idag jobbar jag bara 3 timmar, 13 -16.

På ett sätt vill jag att bebisen ska komma nu men då blir den född i v.35 +? (idag v.35+1) och ligga på neo över jul känns inte så lockande så jag vill nog vänta till efter nyår även om det är riktigt jobbigt att vara gravid just nu.
    Är i vecka 33+6 nu ochg så less på detta. Önskar mig en bebis till jul samtidigt som jag vet att han inte är färdig ännu. Är lite avis på er som passerat vecka 37 då bebis faktiskt är färdigutvecklad och kan klara sig fint utanför magen.

Med BF 30 januari så ska jag den 9 januari (jag jag går i mammaledighet) börja springa i trappor / ha massa sex / äta stark mat / få massage på trapetzius o över höftkamrarna / köra knäböj / dricka hallonbladste / ja göra allt för att sätta fart på detta.

Svar på tråden Januaribebis 2012