• elinson

Januaribebis 2012

Velociped skrev 2011-11-30 12:57:57 följande:
    Jag är väldigt glad över att jag har hållit mina järnvärden utan tabletter - som lägst var jag nere och nosade runt 110, men vid senaste kontrollen var det uppe i 127. Men då har jag verkligen "överdoserat": leverpastej som enda pålägg, blodpudding ett par gånger i månaden, ägg nästan varje dag, mycket bönor, broccoli och spenat - och innan diabetesen så drack jag juice till morgonens vitamintillskott, leverpastejsmörgås och ägg. :)

Verkligen bra, du har rätt att vara stolt!!! Jag har slarvat, eller jag har typ spytt när jag känt lukten av leverpastei, all form av rött kött och ätit blodpudding alltför sällan även om jag tycker det är ok. Men jag hoppas jag ska få upp det lite... det känns på kroppen att det är lågt och jag vill ju ha lite att gå på till amningen oxå.
  • elinson
    Velociped skrev 2011-11-30 13:10:17 följande:
    Det är ju tyvärr så att man inte kan styra över måendet - jag har gått upp mycket i vikt (vägrar väga mig så vet inte hur mycket - bm vet, man jag fick blunda) ;) - enbart för att jag i början av graviditeten endast kunde äta vitt rostbröd med räkost!? Jag som inte tittat åt vitt bröd på flera år! Jag försökte få i mig frukt men mådde bara illa och plötsligt blev jag sugen på snabbmat, och åt kanske pizza/kebabrulle ett par gånger i månaden, vilket jag annars kanske stoppar i mig 2-3 ggr/år... :( Men nu äter jag iaf som jag brukar igen och räknar med att bli av med vikten fort när skrutten väl kommit ut, foglossningarna försvunnit och jag kan börja träna! *längtar*
    jag har väl haft lite tur där på grund av illamåendet så har jag inte klarat av tung varm mat som pizza och kebab eller nån slags varm mat alls. Första månaderna gick det i kycklingsallad och frukt, så vikten har inte skenat iväg (+9 än så länge) men det har ju istället gått hårt åt på järnlagren.. :(

Nu däremot har jag lust på kebab nästan varje dag ;)
  • elinson
    syntetica skrev 2011-12-03 14:45:35 följande:
    Vet inte om jag ska skratta eller gråta längre.. 
    Gör så förbannat ont i mina eksem så jag vet inte vart jag ska ta vägen,
    pricken över iet är att jag är så torr också så det ser ut som jag är en fisk som fjällar..
    SMörjer och smörjer men det händer inte ett skit, har inte vart utanför dörren på över 3 dagar,
    vet inte ens om det är mer? Tappat räkningen på dagarna..
    Tillomed min sambo börjar nu undra och försöker få mig att gå ut en stund,
    men vad gör man när man är så sårig och torr att man inte ens kan sätta på sig kläder
    utan att nästan börja gråta. inte vrida på huvudet för det spricker och gör ont..
    Känns som jag ska ge upp vilken sekund som helst, lägga mig ner och börja gråta..

Var bara tvungen att få spy ur mig allt 
    Det är ok! Jag har suttit i soffan sista 3 dagarna.. hunden stirrar på mig. Men foglossningen gör det omöjligt att gå ut med en 30kgs jämthundsvalp som drar åt alla håll. Skitless på att inte göra nått. 
  • elinson
    Tärning6 skrev 2011-12-04 12:47:43 följande:
    JA i sundsvall eller a i kvissleby men de e nästan sak samma, håller med dig, det stog i tidningen att detta var den varmaste vintern sedan 1945 tor jag de va, de e fan sjukt
    haha lite lustigt, jag är född och uppväxt i Skottsund ;)
  • elinson
    saras02 skrev 2011-12-06 12:33:28 följande:
    Hej allihop!

Jag har en liten fråga.. Jag är beräknad till den 26 januari, vad ska man klä bebisen i då när man är ute och går med vagnen? Ska man ha overall och åkpåse? Eller bara overall? Hur är eran plan? Ni verkar ha sån koll här inne :) Jag bor i stockholm kan jag tillägga.

nu bor ju vi jäkligt långt upp utsatt för väder och vind. Vi kommer ha fårskinn i botten, tunnare fleeceoverall och Voksi classic. Riktigt kalla dagar när vi inte vill utsätta lillens lungor för så kall luft blir det stora dunjackan och bärselen innanför. 
  • elinson
    Alltochinget skrev 2011-12-07 19:45:28 följande:
    Nån mer som börjat se sämre? Jag har noterat det de senaste dagarna. Googlade på det och det verkar som att det är vanligt under graviditet. Jag har linser men undrade om jag tappat dom häromdan för jag såg så suddigt.
    Ja jag kände av det mest i andra trimestern, det var nästan lite otäckt att köra bil. Nu har det endera blivit bättre eller så har jag vant mig vid att kisa.
Svar på tråden Januaribebis 2012