Inlägg från: Frökenolson |Visa alla inlägg
  • Frökenolson

Januaribebis 2012

En lite fråga till er tjejer:
    Ni som känner av era sammandragningar, hur tätt kommer dem?
    Igår hade jag nästan konstant hela dagen.
    Hitintills idag har de kommit och gått, men det ändå så att jag reagerar mer på när jag inte har dem än när jag har dem. Vet ju att både kroppen och liten övar sig, men hur mycket är "normalt"?
    Jag har ju haft mycket sammandragningar sedan v.18, de gör inte särskillt ont men det känns ju ordentligt.

Liten i magen strechar inför ankomsten varje dag, tror han eller hon bör lägga på dig lite till för det känns väldigt vasst många gånger ;)

Ha en fin dag!      

• Frökenolson
    Mea skrev 2011-11-24 18:43:39 följande:
    Hur mår ni nu? Jag tycker att det har blivit väldigt jobbigt att böja sig ner.. magen växer mer o mer för varje dag känns det som, så det är ju inte konstigt att den är ivägen..

Har era små vänt sig rätt än? Här har vi en liten som trivs med att ligga på tvären..

Liten i magen har lagt sig till rätta nu, fortfarande ruckbar men ändå... men jag kan inte påstå att det känns lättare att andas eller röra sig än i allafall.. kan inte fatta att det är en månad kvar, hur skall man kunna röra sig i jul eller hur bebis ska få plats...
  • Frökenolson
    syntetica skrev 2011-11-24 19:03:38 följande:
    En fråga, hur lyckas ni raka era små ben`? 

jag har slutat, men det går om jag vill, sätter upp benet mot väggen i duchen. håret på mina ben har nästan slutat växa!
  • Frökenolson

Jag hade en inskrivningsvikt på 65kg och väger nu 81kg! trodde aldrig jag skulle gå över 80kg
    Jag vägde 60 innan grav, så precis som några av er andra så gick jag upp i vikt innan inskrivning..
    Jag åt enligt LCHF då och slutade med det, ska inte återgå till det efter grav även om jag mådde bra av det, utan helt enkelt äta sundare och röra mer på mig, hoppas ha gått ner en hel del till maj då jag skal på bröllop, annars har jag satt ett år som mål till att må bra med min kropp och känna mej nöjd..

Jag kan inte förstå att jag skall vara gravid en månad till, hur ska man kunna röra sig överhuvudtaget?    
    Skönt att det är december snart och bara mys på agendan, (förutom att sälja företaget, den lilla detaljen.. som kommer ta mycket tid och energi...) 

• Frökenolson
    GoodEnough mom skrev 2011-11-28 21:44:28 följande:
    Idag blev min sambo min man <3 Har varit en underbar dag men nu är jag jättetrött, ska bli underbart att sova :D Min dotter är febrig fortfarande så det blir en hemmadag i morgon och en del pyssel. Vecka 34+0 i morgon, nu går det undan!! Hoppas ni andra har haft en lika bra dag som jag!

Grattis!!
  • Frökenolson

Liten i min mage ligger neråt, har gjort länge, men var ruckbart sist jag var hos BM och när jag känner själv är det nog fortfarande det. Tyckte det var häftigt att bm kunde visa hur jag kan känna själv =)
    Bebis har rört på sig mycket idag, sammandragningarna fortsätter och gör mer ont, men det är väl säkert normalt så här sent i grav. Snart är det december och då bara en månad kvar tills våra små börjar dimpa ner, eller ja... de har ju redan börjat med sfhelen, undra vem som bli näst, många här har ju varit in och ut på FL flera gånger...

• Frökenolson
    Västeråsmamman skrev 2011-11-29 23:28:24 följande:
    Här blir det snart bebis. På läkarbesöket berättade jag att benet gjorde ont igen och att det hade svullnat.
    Läkaren skickade mig på ett ultraljud på benet som visade att min propp i benet inte hade försvunnit utan växt jättemkt. Det är farligt för både mig och bebisen.
    För att kunna behandla proppen så måste de ta ut bebisen.
    Får förhoppningsvis besked imorgon när det blir men inom de närmsta dagarna blir det.

Mysigt att få träffa bebis, mindre mysigt med proppen i benet..
    Hoppas allt går smidigt och att du får sniffa på din lilla goa bebis snart! <3
  • Frökenolson
    Fellis skrev 2011-12-01 07:48:38 följande:
    Nu är det dags, om än lite tidigt så hoppas vi att allt går väl.

Vattnet gick i måndags natt och blir idag igångsatt klockan 09. Så bebis är här senast imorgon fredag... Splittrade känslor men så sjukt välkommet! <3

Går in i v.36 idag :)

Hoppas ni alla mår bra, uppdaterar när trollet kommit till stan :)      

Det kommer gå bra ska du se, varmt lycka till! Är lite avis på dej som ska få sniffa på bebis redan, har också nyss gått in i v.36..
  • Frökenolson
    Snusmumriken80 skrev 2011-12-01 07:30:35 följande:
    Järnvärdet tar vi varje gång om det inte finns symptom på att det sjunkit, annars tar vi ca varannan gång.

Ska till bm imorrn!

Är så less på detta, har varit på toa varannan timme inatt o sen värker höfterna ngt enormt, vaknar varje gång jag ska svänga mig Usch!

Max 19 dagar kvar iaf!      
    Jag har också varit mycket vaken inatt, har kännts som kram i höften och magen har varit stenhård varje gång jag kännt...
    19 dagar gå fort, mysigt! 
  • Frökenolson

Stort grattis västeråsmamman till den lilla tjejen, som ovan skrivit, vilken lång tjej! Catwalken nästa ;) ?
    Hoppas ni myser på och har det bra, kram 

Svar på tråden Januaribebis 2012