Inlägg från: Frökenolson |Visa alla inlägg
  • Frökenolson

Januaribebis 2012

Cvb skrev 2011-11-03 09:15:19 följande:
    Frökenolson skrev 2011-11-02 21:29:41 följande:
    Jag känner precis som du, hickan är ganska långt ner, känns väldigt annorlunda måste jag säga..
    Sen har liten, huvudert neråt, ryggen till vänster, magen upp vid magsäcken och rumpan under höger revben.
    Misstänkte att det var så, sen såg jag på TUL att liten låg så, kul att det stämde =)

Det mest märkliga jag känner är nog när bebise sträcker på sej och hela magen spänns ut, eller när en fot tryck rakt ut i magen, ha ha, undra om den försöker komma ut den vägen? 
    Ja, det känns väldigt..skumt :p 
    Kul att det stämde :) Jag tippar på att vår ligger så också, fast spegelvänt.
    Men det verkar iaf normalt att dom ligger med huvudet neråt, det har varit något jag funderat på ett tag. Skönt :)
    Jag är så dryg o hör aldrig av mig till bm, mvc eller något annat o frågar om mina funderingar och nojjor ^^ 

Jag var till NÄL för ett TUL då jag var så liten på sf-måttet, men det var kul att få se..

Jag undrar hur det fungerar där inne, för jag har ju känt en fot vid magsäcken ibland.. man undrar ju hur bebis fortfarande kan röra sig så bra därinne... Känns ju som det vore omöjligt att sträcka på sig så på den lilla plats de har... =) 
  • Frökenolson

nån mer som börjar bli öm i revbenen, inte så att bebisen sparkar på dem men det känns som att bröstkorgen vidgas så mycket att det ömmar.. sambon försökte massera men det hjälpte ju så klart inte, ben är ben...
    Annars sparkar liten mycket just nu, eller spänner och sträcker sej mycket så det känns ordentligt ibland.. 

• Frökenolson
    minjalin skrev 2011-11-07 07:59:37 följande:
    Jag är också öm men mer som att det är ömt i de små musklerna mellan revbenen typ.

ja, så skulle det ju kunna vara eftersom jag inbillade mej att det skulle hjälpa med massage.. Är dock ganska kittlig på revbenen, kanske därför det inte fungerade =)
  • Frökenolson

Har varit hos Bm idag och nu har det smällt till och börjat växa ordentligt, sf-måttet var nu på 30 (24 sist gång) Jag har ju själv märkt att liten når mycket högre upp nu för tiden och det känns mysigt. Har gått upp 18kg,(shiiit, va mycket eller?)
    Men men, så är det i allafall, december lär väl inte vara bättre, det är ju då jag brukar äta godis och kakor samt mysa som mest... =) 

• Frökenolson
    nya mamman skrev 2011-11-09 09:58:52 följande:
    Kan nån va så här liten??? =)

vek ihop alla nytvättade bebiskläder häromdagen, svårt att förstå att de kommer vara så små...

Drömde inatt om att jag hade fått vårt barn, skrev på statusraden på facebook av alla ställen:
    Väkommen du underbara, 2800g och en snopp, ha ha ha skulle jag aldrig skriva ut på fb, men det var lite kul..
    Undra om det bor en liten kille med snopp i min mage?
    Har i och för sig tidigt drömt att det var en flicka också, men ändå =)   

Härligt med drömmar, om en sisådär 8 veckor kanske klimpen har kommit ut och vi vet, 32+0 idag =) 
  • Frökenolson
    Snusmumriken80 skrev 2011-11-09 10:42:33 följande:
    Har varit till mvc idag.
    V.33+2
    Vikt 86,5 (+18,5kg)
    Lite svullnad, blodspår i urinen
    Hb 101, så nu måste det skärpas med järnet!
    sf-mått: 36
    Hj.ljud: 150

Kändes bra! Ska dit på tisdag igen och sen har vi sista ultraljudet 23.11, bara 2 veckor kvar Nu börjar det kännas "nära":)

Har just ätit Billys salamipizza och druckit ett glas cola. Nu blir d att lägga sig bekvämt på soffan och kika på hyrfilmen EyePrayLove med Julia Roberts. Skön dag=)

Förresten, har aldrig brytt mig om att tvätta babykläderna innan bebis kommer, men har faktiskt satt i en full tvätt med bebiskläder Undrar om det är grupptrycket, eller för att jag inte har nå annat vettigt att göra eller bara för att jag har lust=) Skitsamma, nu gör jag det iaf=)

Ha en bra dag!               

Om du menar eat pray love så är det en underbar film!! du kommer ha så mysigt, slappa på hej och hå.. blir nog en sån dag här med idag, sen yoga i em.
  • Frökenolson

ANg bristningar så har jag inte fått några än vad jag sett. Men jag tycker mej ana att det kommer på magen.
    Borde få på rumpan för den har exploderat, bredare än en ladugårdsvägg..

Imorgon skall jag och en kompis åka till Lidköping över helgen, vi ska på ladiesnight imorgon sen mysa resten av helgen =) Ska bli så gott  att komma iväg lite, bara njuta!

Ha en fin helg brudar! 

• Frökenolson

Har varit i Lidköping hela helgen och stannade på väg hem på baby proffsen för att hämta en babybox, hittade en söt nappflaska med tummen  och en termometer också =)
    Kikade lite på vagn, för mig har det varit som en djungel  finns ju så många.

Precis när jag gick ifrån vagnarna så frågade en man mej om jag undrade något, jag hade kollat på en vagn lite xtra som jag tyckte verkade bra, men det såg ut att bara vara liggdel, så jag frågade om den fanns som kombivagn, och det fanns den, samt att det var en kampanj så jag fick liggdelen på köpet, en jättefin kaffebrun liggdel och en svart sittdel, känner mej jättenöjd med köpet. Vagnen har tre stora hjul och man kan låsa hjulet längst fram om man vill.

Jag tycker att mina sammandragningar har ändrat karaktär, mer som mensvärk och mycket mer värk i ryggslutet. Antar att det är vanligt i dessa veckorna när man närmar sig sista delen av grav.
    Jag mår också mer illa till och från, och trycket på urinblåsan har ökat markant, springer på toa för jämnan tycker jag =)  

Hur mår ni andra, hoppas ni haft en lika bra helg som mej!

• Frökenolson
    fabler skrev 2011-11-13 20:04:13 följande:
    frökenolson: jag mår bra men min rygg säger ifrån lite nu efter en dag med skurning, dammsugning, dammtorkning, skruvning av ikea möbler och tvättat tre maskiner tvätt. Men känner mig redo för ytterligare en jobbvecka i alla fall.
    Kul att du hittat en vagn, är de en babytravel?

kan tänka mej att ryggen värker när du gjort så mycket, skulle min rygg aldrig orka. Jag är stolt när jag orkar dammsuga hela huset i ett streck ;)
    Bara jag tar tar i dammsugaren så börjar det värka i ryggslutet, ofta måste jag lägga mej på rygg med rumoan och benen mot en vägg för att vila ryggslutet, då känns det lite bättre...

Jepp, en babytravel, verkade bra tyckte jag, 3000:- fick jag ge för alltihopa...  
Svar på tråden Januaribebis 2012