Inlägg från: Frökenolson |Visa alla inlägg
  • Frökenolson

Januaribebis 2012

När det gäller att raka sej har jag slutat med benen nyligen, har märkt att det knappt växer längre.
    Intimrakning insåg jag tidigt att det inte skulle fungera längre, känner mej som jag lever på 70-talet ;) kan ha på mej
    Längtar och planerar efter saker jag kan göra och ha på mej efter grav..
    Gick in på rean på MQ idag och det fanns så mycket grejer jag skulle vilja haft, men ville inte köpa det när jag inte kan prova...

Tärning, kul med bilder på liten, det fick jag inga, hade varit mysigt =) 

• Frökenolson
    Västeråsmamman skrev 2011-10-26 08:35:59 följande:
    Min beräknades väga 1167g i fredags. Tänk vad det kan skilja.
    Mötte en mamma på bb avdelningen som hade fått sin plutt i v över tiden. Han vägde 2800g
    En annan hade fått 4 v för tidigt och hennes dotter vägde 4100g.
    Men det viktigaste är ju att de mår bra.

Hur går det för dig? Har det lugnat sig nu?

Jag det är verkligen olika hur mycket de väger de små liven.. 
  • Frökenolson

Elison: vilken fin bild ni fick på er lilla kille, söt han är!

När det gäller förvärkar, sammandragningar m.m. så har jag också mycket på natten, men precis som någon skrev så är det ju kroppens sätt att öva inför förlossningen.. Man ska väl vara glad att det övas så kanske det inte tar lika lång tid vid förlossningen  ;) (eller hur.. hmmmm, kan ju hoppas)  

• Frökenolson

30+1 idag, guuuuud vad jag längtar, känns som det går fort men ändå långsamt... NBu har vi nästan köpt allt till bebisen =)

• Frökenolson
    zatori skrev 2011-10-30 15:21:43 följande:
    En fråga: Tar ni alltid prover inför era bm-besök? Isåfall, får ni remiss hemskickad innan eller hur funkar det för er? Jag gr på en privat mottagning och har inte fått ta prover inför varje besök. De har dessutom inget eget labb, utan jag får gå till en närliggande vårdcentral för att göra det.

Anledningen till att jag frågar är för att jag tycker det känns konstigt att inte ha tagit prover inför varje besök. Särskilt med tanke på att jag har en hormonsjukdom i botten och fått äta Pergotime för att lyckas bli gravid och i samband med provtagning inför ett besök hos min hormondoktor fått reda på att jag fått lite problem med sköldkörteln också. Jättetacksam för svar! Ska till bm imorgon och skulle vilja ifrågasätta detta, men vet inte om det liksom är "standard" att man ALLTID tar nya prover inför varje besök?

När jag blev inskriven så fick jag en lapp med alla besök man skall göra och vad man gör varje gång.
    Det är int e provtagning varje gång, ca var annan tror jag + att man varje gång mäter sf-må och lyssnar på hjärtat..
    Men det kanske är olika på olika ställen.. Be dem ta mer prover om du är orolig för något, prata om din tankar.
     Ha så mysigt hos bm imorgon, jag blir alltid så glad när man får höra på hjärtat <3
  • Frökenolson
    shadowstorm skrev 2011-10-31 08:59:36 följande:
    God morgon :) Ställde mig på vågen idag och jag hade gått upp 0.5 kg sedan jag blev gravid. Är i vecka 30 på torsdag så det känner jag ändå att man kan vara nöjd med :)

hi hi, tänk vad olika det kan vara. Jag har gått upp 17kg ;) ja det kan du ju vara nöjd med, helt klart!
  • Frökenolson

Är det någon mer än jag som blivit vansinningt trött? Spelar ingen roll hur mycket/lite jag sover, jag är konstant trött efter kl 14.00...
    Positivt är att jag känner att magen växer och ibland känns det som jag får en liten fot i magsäcken typ... Bebis har börjat sträcka på dig och ligga mer på min högersida... bökar runt mycket, men det är bara mysigt =) Men det känns verkligen att det börjar bli ont om plats där inne.

• Frökenolson
    Cvb skrev 2011-11-02 20:39:28 följande:
    När ni känner er lill* hicka, känner ni också det långt ner då ?
    Alltid när vår gosse hickar så känns det långt ner, typ vid blygdbenet ?!
    Det jag undrar är om han typ ligger långt ner, om det är "normalt" i v 30 ? 
    Hans huvud har jag alltid känt nere vid vänster höftben så att säga, och hans ben petar upp under höger revben.
    Hoppas ni förstår hur jag menar :) 

Jag känner precis som du, hickan är ganska långt ner, känns väldigt annorlunda måste jag säga..
    Sen har liten, huvudert neråt, ryggen till vänster, magen upp vid magsäcken och rumpan under höger revben.
    Misstänkte att det var så, sen såg jag på TUL att liten låg så, kul att det stämde =)

Det mest märkliga jag känner är nog när bebise sträcker på sej och hela magen spänns ut, eller när en fot tryck rakt ut i magen, ha ha, undra om den försöker komma ut den vägen? 

• Frökenolson

första gången jag kände liten hicka var under ett gravidyogapass, hade jättesvårt för att hålla mej från att skratta.. Skrattande höll på i säkert 5-6 minuter..

• Frökenolson

Min sjukskrivning går ut imorgon, är mycket bättre så jag tro inte jag kan få den förlängd, funderar på att ringa och fråga om de kan förlänga den två veckor bara,(jag har fortfarande domnande händer, foglossning. har inte fått svar om GP ännu, har sökt från 8/11 men jag var sent ute.. fick skicka in en komplettering häromdagen..

Bara att hålla tummarna och vänta...

Ha en bra dag brudar!   

Svar på tråden Januaribebis 2012