Inlägg från: Frökenolson |Visa alla inlägg
  • Frökenolson

Januaribebis 2012

Tärning6 skrev 2011-12-04 09:51:37 följande:
    hur mår alla??
    Mår bra med liten, men har en rejäl förkylning på G.
    Igår var bebis väldigt lugn och jag var lite orolig men sen började hickan och då kände jag mej lugn...
    Var och bowlade igår, det var en intressant upplevelse med tjockismagen ;) 
    Idag fick jag äntligen tagit lite bilder på magen igen, har varit dålig på det. Har inte heller skrivit i dagboken på jättelänge, får nog bli några blad snart medans man kommer ihåg hur man mått och vad som hänt et.c

Ha en fin adventsöndag tjejer!
  • Frökenolson
    LillaEko skrev 2011-12-05 06:23:01 följande:
    Själv vaknade jag nu strax innan sex!
    Så får väl bli julkalendern nu vid 7 :) någon mer som tittar på tjuvarnas jul? Tycker de är lite mysiga.

Idag är det Bm besök 10.30 hoppas nu liten vänt sig rätt!

mycket mysig julkalender tyker jag!

Ska också till bm idag, bebis har legat nedåt länge men jag hoppas på fixering, vi får väl se.
    Har åkt på en förkylning som jag hoppas går över fort, för det tar en del energi, vill ju vara pigg till förlossningen =) 
  • Frökenolson

Bm besök idag:
    Hjärtljud: 132
    Socker: 4,7
    Blodtryck tro jag var 160/70, det var  mycket bra iallafall 
    Sfmått: 34, ökat med 2 cm på 2 veckor
    viktökning: sen sist 1kg(22kg totalt)  

I eftermiddag blir det föräldragruppen, ska bli kul, hoppas på mer folk denna gång.
    Strax blir det till veterinären med katten, hoppas det inte är något allvarligt bara... Hon pinkar blod den lilla stackaren <3  

Ha en skön dag! 

• Frökenolson
    Velociped skrev 2011-12-05 09:49:03 följande:
    Frökenolson - låter som uvi, stackarn... Men lätt åtgärdat med penicillin. :)

Jag hoppas på uvi, och inte kristaller eller något annat som behöver spolas...
  • Frökenolson
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-06 09:28:07 följande:
    Är påväg in till fl nu. Sitter o gråter så ont ja har.. Hade känt igen om de var gallan för se är en helt annan smärta

håll oss uppdaterade, kram
  • Frökenolson
    Fellis skrev 2011-12-06 10:04:55 följande:
    Ledsen för sent inlägg, men i fredags morse klockan 02.21 föddes våran underbara dotter Adeline! Hon var 46 cm lång och vägde 2165 g. Allt har gått bra och vi alla mår bra. Idag får vi även komma hem ifrån BB. Lyckan är stor! Lucka till alla ni andra! Kram

Stort grattis!! skönt att det har gått bra och vilket fint namn, mys på nu och lär känna er lilla tjej! kram
  • Frökenolson

det har pratats om  att starta en ny tråd för födda bebisar, men jag tror ingen har gjort det än..
    Kanske Lilla eko kan lägga in i trådstarten.. vore kul att ha kontakt efteråt också!

• Frökenolson

lite kul info..
    min syster berättade att hon låg inne över nyår när hon väntade sin son och var då öppen 3cm, och han är inte född förns 16 februari.. Låter helknäppt, men det kan tydligen vara så..

• Frökenolson
    roxylady skrev 2011-12-08 13:07:22 följande:
    Någon mer än jag som kan uppleva att bebisen rör och korvar runt i magen så mkt att magen nästan är lite öm?? Han håller på nästan hela tiden.. sover inte långa stunder. Jag vet att jag ska vara glad för att jag känner honom ofta! Det är jag! Men just att man är öm nästan ut på huden?

Jag vet hur du menar, det känns som man har blåmärken på insidan när man känner på just de punkterna där bebis har bökat som mest..
    Det har lugnat sig lite för mig nu, det kändes mer för några veckor sen. Nu knös det ganska ofta men han eller hon har sina lugna dagar med..

Jag känner som flera av er andra att jag vill bli frisk, är förkyld och tror jag kanske har halsfulss, inget kul att va i denna kondition när man skall föda och man vill ju inte heller smitta barnet..   
Svar på tråden Januaribebis 2012