Januaribebis 2012
RaraS skrev 2011-10-06 10:23:50 följande:
Här är en till som är less! Har ogillat att vara gravid sedan i v 6 och det här med att vara gravid är inte min grej alls...konstant plåga och nu när man äntligen inte mår så illa längre eller är så trött så börjar man få ont överallt och få åderbråck...magen har jag till slut fått ordning på genom att dricka äcklig katrinplommonjuice...
Vet någon föresten vad man ska göra mot åderbråck? Läste att man ska sätta någon stödstrumpa typ över så kärlen hålls tillbaka men mina åderbråck är på låret, jag har inte några strumpor som når dit upp
det finns strumbyxor med samma effekt om man har det på låret, tror jag såg dem på
www.butik21.com köpte flera vanliga stödstrumpor där.
Empa86 skrev 2011-10-06 09:07:11 följande:
Åh nu ringde jag bm och rådfrågade om mina vattninga flytningar. Det lät som att hon tyckte vi skulle åka in men hon skulle kolla med smvc först va dom tyckte. Jaja det är väl bra att få det kollat, blir ju lite nervös bara...
Jag hade så för ca 1 månad sedan och mycket sammandragningar som gjorde ont. Fick åka in till NÄL och kolla med UL så jag hade fostervatten kvar, det fanns massor. Sen kollade de även tappen m.m. Men de trodde inte de var fostervatten, de tog lite oilka prover, värdena var bra.
Man kan läcka Urin i små mängder utan att man märker det, tror det är så jag har istället. Luktar inte alltid som urin, men det är väl för att man tvättar sej noga och byter trosor ofta antar jag..
Men det är ju bra att de kollar upp det ifall det skulle vara så, fostervattnet fylls på hela tiden, men de vill att man undviker vissa saker om så är faller, samlag, bada i badhus et.c..