Inlägg från: Frökenolson |Visa alla inlägg
  • Frökenolson

Januaribebis 2012

roxylady skrev 2011-12-27 13:33:06 följande:
    Jag börjar oroa mig varför min BM inte kollat mitt urin på över tio veckor nu.. hur ofta kollar era er?? Ska man inte göra det ofta??

Jag kollar det nästan varje gång..
  • Frökenolson

Fair:
    Hur känns det att bli igångsatt? Är det bara dropp eller?
    Önskar så att det drar igång NU!!  

• Frökenolson
    Junies mamma skrev 2011-12-27 14:55:27 följande:
    Är i vecka 35+3 hade svarta byxor och en svartvit randig tröja på mig, du övriga värderna ser helt okej utså urinen å bt plus att ja svullnat enormt de sista dagarna

då var det dej jag såg ju! =)
    Jag satt i väntrummet när sköterskan/bm hämtade din journal =) du satt mitt emoit mej, jag hade en vit tröja och svarta braller, min gubbe hade en harleytröja på sig och skäggig som tusan, han inte jag..=) 
  • Frökenolson
    fair skrev 2011-12-27 17:17:37 följande:
    För min del började vattnet sippra kl 03 den 16/11 och jag hade småvärkar ett helt dygn. Kl 10.00 den 17/11 kom vi till förlossningen och då blev jag inlagd men var tvungen att vänta på provsvar innan de satte igång mig. Kl 15.30 kollade dem hur mycket jag var öppen, 6cm. Och då hade jag fortfarande bara småvärkar som gick bra att andas igenom. Droppet kopplades på strax därpå och kl 19.14 var Thilde född.

Tror det beror helt på om man är öppen nåt eller inte och om man har värkar eller ej. Men jag antar att de kommer sätta dropp på dig!

okej, håller på att greja för fullt här hemma för att få igång lite mer värkar, men än så länge går det inte så bra...
    Någon som har några tips? 
  • Frökenolson
    SFHelen skrev 2011-12-27 17:50:49 följande:

Med sonen drog mina värkar igång efter "sängmys" med gubben min (men då hade inte mitt vatten gått...

han e inte så pigg på det just nu ;)
    Annars hade jag gärna provat det! 
  • Frökenolson
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-27 18:33:21 följande:
    Jag skulle med säga " ha sex med gubben din"..
    Dansa, ut o gå..  

jag dansar runt här hemma, shakar lite springer upp och ner för trappan, sitter och hoppas i sängen, det börjar kännas lite tycker jag så jag hoppas det kommer igång!
  • Frökenolson
    fabler skrev 2011-12-27 19:03:17 följande:
    jag och min bm kom överens om att vi inte ska ses den 10/1-12 så då hoppas vi de blir så. Min bebis ligger tydligen inte liiika långt ner nu som för två veckor sedan, men nästan fixerad så de visar ju lite på att bebisen har lite utrymme där nere. Hon har även vänt ryggen till vänster sida istället för höger nu och de misstänker jag att hon gjorde igår.

Som de känns nu så blir de nog ingen bebis i år i alla fall.

vore ju kul om några bebisarkommer i januari som planerat ;)
  • Frökenolson
    Jenna Dark skrev 2011-12-27 23:07:42 följande:
    Kan man verkligen grina till sig en igångsättning?
    Har hört att värkstimulerande dropp som man får vid igångsättningar bl.a. Kan leda till cp-skador. Jag skulle grina mig livet ut om detta stämmer och min bebis blev cp-skadad pga att jag just nu inte står ut. Nån som vet mer?

har också läst detta, därför hoppas jag att värkarna jag har nu fortsätter.... så jag kan undvika igångsättning imorgon..
  • Frökenolson

idag kl.7.48 föddes var lilla kille. har nu varit vaken 4 typ 70-80 timmar. är helt slut! han väger 3518g och är 50cm skriver mer när jag kommer hem!

• Frökenolson

Idag får vi åka hem från BB, känns jättskönt att äntligen få komma hem.
    Samtidigt omtumlande, spännande, lite oroande hur man skall klara allt..
    Önskar er tjejer ett gott nytt år och tackar för stöd och svar under de senaste månaderna,
    hoppas vi hörs och ses i den nya tråden.
    Kramar emelie och liten  

• Frökenolson
    Jamirl skrev 2011-12-31 14:21:19 följande:
    Slemproppen har börjat lossna nu, blodiga flytningar. Men ska knipa ett tag till tror jag

Gott nytt år på er!

spännande...
  • Frökenolson

vår lilla kille kom ut den 29/12 kl 7.48. En jättefin, mysig liten kille! Han var 50cm och 3518g Vattnet gick 50 timmar innan han föddes och mindre än ett dygn efter proppen hade gått. Så det blev en mycket lång och utdragen förlossning helt utan sömn, men tillsut kom han. Igår kom vi hem från BB och det är helt underbart att vara hemma och lära känna honom. Vi har inte bestämt något namn ännu, hittar inget som vi är överens om och som passar på honom..  

Gällande förlossningen kan jag bara säga att jag önskar jag tagit eda tidigare, allt gick så mycket lättare och smidigare efter det. Visst var jag nervös för att ta det, men oj va det gjorde gott!
    Sen använde jag även tens, wow vilken hjälp det var innan edan. Lustgasen var min vän hela vägen fram också, bara man kommer över första lukten av den så gick det fint att använda.     

Några tips:
    Försök be om eget rum, hade det första natten men inte andra, ingen höjdare nattetid, dagtid var det kul att han någon att tjöta med dock!
    Sov så fort bebis sover på bb, jag sov bara kanska max 10 tinnar av 100. Det är fantastiskt vad man orkar med nya hormoner i kroppen!

Hoppas era klimpar kommer snart också,  att sniffa bebis är underbart! 

• Frökenolson
    missable skrev 2012-01-03 06:03:55 följande:
    Är det de här mann kallar förvärkar???
    Somnade intr förrän vid 2 pga mensvärk i ryggen, vaknade strax efter 5 av att jag har onda sammandragningar som hållt i sig till typ nu... illamående som bara den med så jag tog primperan och nu kann jg inte somna om...

låter som det, beroende på hur ont de gör kan man ha så ett tag innan fl, se hur ofta de kommer, varmt bad kan lindra eller få igång det mer om det är riktiga förvärkar som jag förstått det...
  • Frökenolson

Läste att ni skrev om att spricka,
    jag sprack litegranna men kände inte av det alls, de sydde några stygn men det kändes inte så mycket, man fick först bedövningsgel sen spruta. Nu efteråt känns det bara om jag sätter mej på dass för fort, då drar det i stygnen.
    Jag glömmer bort att de är där, därav sätter jag mej för fort...

Jag var rädd för att bli klippt snarare än att spricka..
    Det som känns nu efteråt är mer att det blivit uttöjt, känns som något ska komma ut ibland, jag har börjat med knipövningar igen och då känns det bättre..

• Frökenolson
    mabuse skrev 2012-01-09 16:27:53 följande:
    Slänger in en liten uppdatering.

Har mått riktigt dåligt de senaste dagarna, men idag blev jag jätteglad! Kunde inte låta bli att imorse i duschen prova om det skulle gå att känna tappen (har inte kunnat det under hela graviditeten), och det gick!! Dessutom var den alldeles mjuk och nästan sladdrig och så gott som borta (längdmässigt sett)! Så skööönt att det händer något av alla sammandragningar och förvärkar. Bryr mig inte om det tar en dag eller tre veckor tills bebis kommer, bara allt som händer gör det av en anledning! Avskyr pinsymptom!

Stort grattis ni i tråden som fått er bebis! Men jag antar att ni inte hänger kvar här Flört 

vi kikar nog in ibland för att kolla läget med er, det gör i allafall jag, men vi ser fram emot att träffa er i andra tråden sen =)
  • Frökenolson
    Tuvaduva skrev 2012-02-08 08:51:07 följande:
    30/1 kom lill-bus till oss!
    Helt underbar! 51 cm 3840 g.
    snabb förlossning, hann inte få epidural

Algot/OtisGlad  (vad tycker du??)
    Grattis till alla oss i bebis-bubblan!!

algot hette min farfar, mysigt!
Svar på tråden Januaribebis 2012