Inlägg från: Frökenolson |Visa alla inlägg
  • Frökenolson

Januaribebis 2012

nu är jag hemma från julfirande och tycker inte att jag känner några kraftigare värkar eller så, lite smärta högst upp av livmodern, typ vid vänster revbenen. Lite mensvärk i ryggslutet, ska försöka lägga mej i tid så jag får vila så mycket som möjligt... Kan väl ta upp emot en vecka efter slempropp lossnat och förlossningen kommer igång om jag minns rätt, ,man läser ju så mycket överallt, svårt att komma ihåg...

• Frökenolson
    Sapato skrev 2011-12-26 21:54:13 följande:
    Frökenolson: Min slempropp kom ut ca 1 vecka innan jag födde sonen.
    ok, bra att veta, det kommer sambon att gilla! känns dock i kroppen som om det kommer ske tidigare... men som sagt, man får se =)
  • Frökenolson

Vaknade för en srund sedan att mitt vatten gick.. Spännande, har pratat med FL, det är bara att avvakta, har fått en tid till imorgon kl.11,30 om inte värkarna sätter igång innan, men det känns det som dom redan gjort, men inga starka värkar...

• Frökenolson
    mia1986 skrev 2011-12-27 04:13:32 följande:
    Frökenolson: spännande snart är din bebis ute. Hoppas allt går bra

Skrattande ja visst är det!
  • Frökenolson

Vaknade runt 3 tiden, kanske en konstig fråga men eftersom jag inte har några jättevärkar än..
    Min sambo ska upp om trekvart till jobbet, men jag vet inte om jag vill att han åker, tänk om jag måste in i förmiddag och inte kan få tag på honom? Visst nån annan kan ju köra in mej, men tänk om han inte hinner in till FL... 

• Frökenolson

Jag har svårt att få tag på min sambo på jobbet, då han inte får ha mobilen på sig och han jobbar på en industri där tusentals människor jobbar så han är svår att få tag på.
    Ringde min mor och rådfrågade och hon tyckte inte han skulle åka, så jag har väckt honom nu och sagt att vattnetgått,  att han kunde somna och att vi skall vara på NÄL kl 11.30 om inte jag fått värre värkar innan dess.
    Sen sa jag om, är ju ingen idé att han också är vaken nu...

Han svar på att vattnet gått: Ahhhh  faaan. Tungan ute (För honom var det viktigt med en januaribebis)... Men men, man kan inte bestämma allt..

Nu är jag sååååå nyfiken på vem som bor i min mage, snart snart snart får vi veta =) 

• Frökenolson
    Junies mamma skrev 2011-12-27 05:53:53 följande:
    guuud va spännande frökenolson =)

Själv ska ja va på NÄL kl 10.30 för mer prover för ev hf vart där varannan dag nu, nästan så ja hoppas att dom lägger in mig å får nån ordning på detta börjar bli jobbigt att åka fram å tillbaka dit.,.. å idag får ja dessutom åka ensam då min kille måste jobba.... =(
    usch å blä men men huvudsaken är ju att prinsessan mår bra å det har hon gjort hitills i alla fall så hoppas det håller i sig å att hon vill hålla sig inne till i alla fall Söndag =)

vem vet  då kanske vi ses där =)
  • Frökenolson
    C R skrev 2011-12-27 09:12:36 följande:
    En liten fråga, det känns som min bebis har vänt sig fel i magen under natten. Jag är i v 39 o magen känns helt annorlunda o det trycker uppåt nu. Ska jag ringa fl eller mvc? Förut har jag kännt huvudet men tycker inte att jag gör det nu. Tacksam för svar!

det trodde jag med härom veckan, men så var inte fallet, bebisen hade lagt sej med ryggen åt andra hållet bara, kändes jättekonstigt eftersom den legat åt ett håll hela tiden... Menefter en dag eller två var den tillbaka med ryggen åt högersidan igen och allt kändes bra...
  • Frökenolson
    Kissekatten skrev 2011-12-27 10:22:29 följande:
    Stort grattis till alla små bebisarna!
    Jag har BF idag. Än så länge känns det som att det blir som först tänkt, en januaribebis. Känner ingenting. Han ligger fortfarande väldigt högt och knör på revbenen.
    Men jag är så stressad hela tiden. Inte så att jag springer runt och stressar, men jag har en inre stress över att han ska komma nu i december, vill verkligen inte det. Och alla säger åt mig att knipa nu när det inte är så långt kvar. De fem dagarna kvar till januari känns som en hel evighet ju!! Kan inte tänka på något annat... Blir knäpp i huvudet!

så tänkte vi med, men vad ska man göra. Funkar ju inte att knipa direkt... =)
    Hoppas det går för er att hålla tätt dock! 
  • Frökenolson
    Junies mamma skrev 2011-12-27 13:04:40 följande:
    Jaha då blev man inlagd på NÄL ett dygn nu då, hoppas ja får åka hem i morgon

Jag fick åka hem igen, har fått tid för igångsättning imorgon kl.8.00 om det inte drar igång innan... Har en tjurig sambo hemma, som tjötar om att alla andra går över, men inte vi, åsså imorgon, värnlösa barnens dag. Jag blir så trött, den kommer när den kommer, vad ska man göra åt det..? Fast jag tror han lugnar sej snart, han får sura i fred medans jag gör matlådor att frysa in, kan va skönt att ha när man kommer hem från BB sen... Haggski: vad hade du på dig idag, såg en som var ung lika långt gången som mig, tror jag, tänkte det kanske var du... =)
Svar på tråden Januaribebis 2012