Inlägg från: Frökenolson |Visa alla inlägg
  • Frökenolson

Januaribebis 2012

syntetica skrev 2011-11-14 21:19:00 följande:
    Känner att det är mycket gnäll på mig just nu, men vad gör man när läkarna inte lyssnar och huden bara blir sämre och sämre för varje dag. Infektion lite var som på huden och hud som fjällar av som nå jävla fisk.. Kan inte sova för att det kliar och kliar... Det enda svar jag får är: Kortison&mjukgörande.. Nu orkar jag faktiskt inte mer.... Blir till att gå till läkaren imorgon och sitta där tills dom hjälper mig ordentligt...

Om jag få komma med ett annat tips, om du inte redan provat det så är olivolja en bra grej att smörja in sej med när inget annat fungerar. Jag gör det varje dag nu
    Eller nässelsalva , det är ocksp bra.

Hoppas du får en bra läkare imorgon! 
  • Frökenolson
    syntetica skrev 2011-11-14 21:48:21 följande:
    kört olja men det funkar inte alls :( Ska begära antingen kortsionsprutor eller att åtminstonde få en antibiotika eller pencelinkur imorgon

hoppas det löser sig, inget kul med massa kliande och fjällande.. Brujar ju bara bli värre på vintern..
  • Frökenolson
    curiosa skrev 2011-11-15 09:05:14 följande:
    Nu måste jag klaga lite.
    På nätterna så domnar mina händer bort hela tiden. Vaknar och får skaka liv i dom och det är jätte obehagligt.
    Har läst på nätet att det kan vara karpateltunnelsyndrom.
    Ngn mer med detta och vad gör ni för att kunna sova???

ring till sjukgymnastiken så får du ett par skenor,det har hjälpt mej jättemycket, nu känns det nästan inte alls i jämnförelse med innan, värst på morgonen. Försök att sträcka på handlederna när du sover eller vila, det underlättar!
  • Frökenolson
    curiosa skrev 2011-11-15 20:49:00 följande:
    Får hoppas att idag var en engångsföreteelse annars får jag ringa imorgon.
    Visst har dom domnat bort innan men inte så här som i natt när jag vaknat flera gånger pga det.

det började så för mig, fattade inte vad som pågick först... det blev bara värre och värre. tillslut värkte det upp i armbågarna.. hoppas du mår bättre imorgon!
  • Frökenolson

Hej tjejer,
    många sidor att läsa igen då jag varit borta några dagar. 
    Måste fråga er, jag var med om något så konstigt i fredags.
    Jag var och kollade på sambon som hade ett gig och helt plötsligt känns det som en propp går och jag bli pisseblöt i trosor och genom byxan, alltså inget småsipprande som jag har haft innan även om det också då gått igenom till byxorna, dock inte lika mycket.
    Jag har inte haft mer sammandragningar än vanligt, däremot jag har ju börjat må så illa det sista...
    Jag hade varit på toa typ 2 min innan så jag tror inte att det var urin, luktade inte som det har gjort de andra gångerna utan mer unket, kanske var det urin jag vet inte men det var så himla konstigt.
    Jag har ju varit inne på gyn och fölossning innan och tyckte det kändes onödligt att åka in igen då det inte trodde det var vatten jag läckt de andra gångerna..

Är det någon av er andra som har/ har haft samma problem?
    Detkan väl inte vara slemproppen? Vet inte hur det är när den lossnar...

Äntligen är adventsveckan här och husets skall göras mysigt! Har längtat så!!   

• Frökenolson

Liten i magen bökar på som vanligt, känns som jag bara tar upp tid för dem på FL, de sa i och för sig att jag skulle återkomma om jag fortsatte ha problem sist jag var där, men det har ju varit bra imellan...

• Frökenolson

Jag har provat att läcka tygbit, handuk m.m. de andra gångerna och det har alltid gått rätt igenom.
    Jag ringde till FL förut och hon berättade min situation, hon var mycket trevlig  och tyckte att jag var "fjantigt" som inte ringt tidigare.
    Hon sa: -Det är ju därför vi finns hör, vet du ;)
    Däremot sa hon att hon inte trodde att det var fostervatten, jag sa att jag ska till BM på tisdag så hon ska kolla då.
    Man kan tydligen ha så vattniga flytningar att det tom kan bli en pöl på golvet (givetvis inte om man har kläder på sej som jag hade)

Precis som flera har skrivit så är det ju inte bra att läcka vatten, då det kan bli en infektionsrisk.
    Om det inte är så att jag får ont så avvaktar jag tills Bmbesöket på tisdag..

Tack för att ni finns för alla små och stora frågor..     

• Frökenolson
    Frökenolson skrev 2011-11-20 14:28:14 följande:
    Jag har provat att läcka tygbit, handuk m.m. de andra gångerna och det har alltid gått rätt igenom.
    Jag ringde till FL förut och hon berättade min situation, hon var mycket trevlig  och tyckte att jag var "fjantigt" som inte ringt tidigare.
    Hon sa: -Det är ju därför vi finns hör, vet du ;)
    Däremot sa hon att hon inte trodde att det var fostervatten, jag sa att jag ska till BM på tisdag så hon ska kolla då.
    Man kan tydligen ha så vattniga flytningar att det tom kan bli en pöl på golvet (givetvis inte om man har kläder på sej som jag hade)

Precis som flera har skrivit så är det ju inte bra att läcka vatten, då det kan bli en infektionsrisk.
    Om det inte är så att jag får ont så avvaktar jag tills Bmbesöket på tisdag..

Tack för att ni finns för alla små och stora frågor..     

åhh vilken bra mening det blev i början, ha ha ha.. Jag har provat med handuk de andra gångerna jag trott jag läckt och det har alltid gått rätt igenom skulle det stå...
  • Frökenolson
    SFHelen skrev 2011-11-20 15:33:00 följande:
    Hej orkar inte läsa alla sidor ni hunnit skriva. Vill bara berätta att igår fick vi en son på 1495g o 40cm. Kom i v.29+2 o är en riktig liten kämpe om fått namnet Tyr. Hör av mig senare om fl o allt Kram

åhh, grattis till er illa kille.
    DU trodde ju att det var på G , eftersom du haft så mycket förvärkar..
  • Frökenolson

SFHelen,
    vilken grej att gå igenom..
     Skönt att ni mår bra och att han ni snart får vara på samma rum ihop.. hur länge får ni stannna inne tror du?
    Stor kram 

Svar på tråden Januaribebis 2012