Inlägg från: Frökenolson |Visa alla inlägg
  • Frökenolson

Januaribebis 2012

Tror ni att man kan känna på dig att förlossningen är nära?
    Jag är fortfarande sjuk och skulle inte ha krafter att gå igenom en fl nu... 
    Men jag har en märklig känsla i kroppen, hoppas det bara har med förkylningen att göra..

• Frökenolson

Jag har de senaste nätterna fått värk i bäckenet fram, känns som jag fått en rejäl spark eller så..
    Det ömmar, men konstigt nog bara på natten. På dagarna känns det som vanligt, bara foglossning runt svanskotan och lite i ländryggen..

• Frökenolson
    fabler skrev 2011-12-13 10:28:06 följande:
    Nu ska jag göra julens första vända av köttbullar! Har inte gjort köttbullar sen jag gick i gymnasiet (gick hotell och restaurang). Har gjort hamburgare och biffar men inte köttbullar då mitt tålamod inte brukar va de bästa . Så önska mig lycka till !
    Härligt, hemmagjorda köttbullar är så gott, speciellt mammas, hon gör dem på mager fläskfärs och rullar dem jättesmå, åh vad jag längtar efter julafton nu... Ha så kul och lycka till =)

Brukar jobba julbord annars så i år är första året jag inte gör sisådär 8000-15000 köttbullar =D 
  • Frökenolson

Jag fortsätter med lite gnällande, kanske är något i luften idag..
    Jag känner som jag ska spy, rapar hela tiden. Ryggen värken, mensvärk, hela kroppen känns ännu tyngre än vanligt. Är dessutom fökyld, känn som jag har feber och jag MÅSTE vara på jobbet idag och vara alert. (har ju gp men idag har jag ett möte jag måste vara med på..)

Känns helt ärligt som förlossningen är mycket nära, vi får väl se de närmaste dagarna om min intution är stämmer.

Hoppas ni mår bättre än mej tjejer, kram   

• Frökenolson
    Cia80 skrev 2011-12-16 09:23:54 följande:
    Här är en till som är sötsugen. Julmust är ju gudomligt gott just nu

oh ja, julmust!
  • Frökenolson
    elingabriella skrev 2011-12-16 15:33:06 följande:
    Jag har skrivit ned vår förlossningsberättelse om ni vill läsa en lite mer annorlunda sådan; Skrattande 

www.elingabriella.se

kul att läsa om förlossningen, spännande.
    Man undrar så hur sin egen kommer att bli, hoppas ni myser på och har det gott!

• Frökenolson
    Zaarah1984 skrev 2011-12-17 09:50:06 följande:
    Hej allihopa! I går kl 8.04 fick jag och sambon en dotter, född i vecka 35+ 5. Hon vägde 2745 g och var 47 cm lång. Tog ca 10 timmar från att vattnet gick tills My var ute Nu ligger vi på förlossningen och tar det lugnt.
    Stort grattis till er!!
  • Frökenolson

Låter som vi är många som har det jobbigt på nätterna.. Jag försöker tänka att det är ju skönt att jag inte har lika ont på dagen, kanske är det så att man håller på att öpnna sej långsamt och det gör mindre ont i längden.. Skönt att slippa samma smärta på dagen också..

Idag har jag varit hos BM, allt såg bra ut och jag hade inte ökat något i vikt på två veckor, känns underbart!
    Hb 130
    Vikt 82
    Bt 120/75
    Sf mått 35
    Bebis är nästan fixerad, svårt att känna då jag har en väldigt hård mage..

Önskar er alla en fin dag!
    Hoppas att ni som är få FL får bra hjälp och att allt går fint!         

• Frökenolson
    roxylady skrev 2011-12-21 14:50:49 följande:

Måste bara få gnälla lite.. jag mår skitdåligt över detta.. men jag väntar ju en son som beräknas nu 27/1. Och jag har en arbetskompis som också väntar en son till 1/5. Och hon vill ha samma namn som mig och har velat ha det sedan hon var liten. Det känns riktigt förjäkligt för vi kan verkligen inte hitta på ett annat namn. Vi umgås iofs inte varje dag.. men våra sambos känner varandra sedan länge och vi har känt varandra ganska länge vi med. Och när vi båda är mammalediga så kommer det ju säkert bli att man umgås lite mer än vanligt också.. jag har sagt att jag blir inte ledsen om hon väljer samma namn men det är ju jobbigt.. och hon säger ju att hon självklart också tycker det.. jag har ont i magen av detta.. men kan ju samtidigt inte välja något annat namn jag inte vill ha.. finns inget annat som existerar just nu.. blir ledsen över detta

tycker också det är lite tråkigt med samma namn, vi är nästan sist ut i både familj och vänskapskretsen med att få barn och många namn som vi gillar är upptagna, vi hade enats om ett killnamn nu som två kompisars barn också heterm och nu såg ja på fb att en annan jag känner, ioch för sig ingen nära vän men ändå också har gett sin son det namnet och då känns det inte lika kul längre. Vi har dock svårt att komma på namn som vi båda gillar:
    Jag älskar Gabriel, Nathanael och Abbe men gubben min gillar dem inte alls.. Sen gillar jag Adrian, Johannes och några till.. men man vill ju känna något för namnet, men det gör man säkert sen när ens eget barn heter det såklart!

Tjejnamn har vi några förslag men vi vet inte vilket det skulle bli om det blir en tjej, tror ju lite mer på en pojke...   Men vi får se vem som tittar ut =)
  • Frökenolson

Någon mer en jag som har klåda på och kring naveln? Blir galen, och börjar jag väl kila på den så kan jag knappt sluta. Naveln har inte pluppat är, kanske är det vad som är på G?

Svar på tråden Januaribebis 2012