Inlägg från: Frökenolson |Visa alla inlägg
  • Frökenolson

Januaribebis 2012

ccecy skrev 2011-12-25 19:16:13 följande:
    Då har du verkligen inte länge kvar ! :)

Nope =)
    Håller med om att dagarna går fort, när de väl gott ;)
    DOck känns det som att söndag är jättelångt borta men det är ju bara knappt en vecka..
    Har dock en känsla av att liten tittar ut innan dess, men vi får väl se..
    Tror sambon är lite nervös över att den ska komma innan...

Pusselbiten,
    det är svårt att säga, jag själv tar inga medeciner eller smärtstillande. Knappt med lov, känns ju som det är onödigt att stoppa en fölossning så nära BF, jag säger som de andra RING IN TILL FÖRLOSSNINGEN.
    De vet ju bäst och du har ju varit inne innan om jag minns rätt, du hade väl inte barnen hemma idag så det kanske är bra att passa på att åka in...    
  • Frökenolson
    ccecy skrev 2011-12-25 19:44:44 följande:
    Spelar nog inte så stor roll när bebisar kommer, tror man sedan är lika glad över dom ;)

Precis, så känner jag med. Har nog aldrig förut varit så nyfiken och längtat så efter något/någon...
    Sa till sambon igår:-tänk att nästa jul springer kanske vår lille runt här och leker =)
    Vadå.. kanske sa sambon, han eller hon måste väl springa eller gå då....
    Själv var jag 18 månader när jag gick första gången, men sambon var tydligen en liten vilde =)   
  • Frökenolson
    ccecy skrev 2011-12-25 20:08:04 följande:
    Tänk att de kan va så olika :) kommer faktist inte ihåg när jag själv började gå eller ja vem kommer ihåg det ;D men jag måste fråga min mamma om sådant sen! :)  Det känns lite som när man var liten och längtade efter julklapparna och tomten! :D fast de är nästan en ännu jobbigare väntan! :D ja kan inte förstå att de är 23dagar för mig, eller längre man vet ju inte om man går över, jag räknar lite med det :)

gå över... oh my god I hope not!! Skulle bli förvånad om det händer, och jag tror inte heller att jag skulle bli särskillt trevlig att umgås med ;)
  • Frökenolson
    chicopico skrev 2011-12-25 21:19:49 följande:
    Jag är inställd på att gå över för de har jag gjort med dem andra två.
    Just nu passar jag på att njuta av tiden på kvällen när barnen lagt sig, äta varm mat , duscha när jag känner för det , umgås ordentligt och hitta på saker med barnen . Sover jättedåligt på nätterna nu men de lär ju inte bli bättre när bebis kommer.... Båda mina barn har haft kolik så de kommer säkert denna också ha.... Självklart längtar jag efter min bebis men jag vet ju att den kommer snart så jag passar på att njuta av sista tiden nu har Bf 14 januari.

ja det gäller väl att passa på att njuta.. det är väl så man får se det =)
  • Frökenolson

Jag käner mer och mer att det är nära nu alltså.. undra om man kan ha så fel, att kroppens signaler luras så..
    Ska lägga mej om en stund, vi får väl se vad som händer under de närmaste timmarna/dygnet.
    Hade ju hoppats att hinna med julfirandet imorgon, men det känns som det inte kommer hända, vågar knappt säga till sambon än...  But I think its time...Tungan ute

• Frökenolson
    chicopico skrev 2011-12-25 22:45:20 följande:
    Grattis tärning!
    Frökenolsson: hur känner du att det är nära? Värkar?

väldigt annorlunda känsla på sammandragningarna, lite mensvärk fram till, lite ont i ryggslutet, men mest är det bebis som känns annorlunda.. svårt att förklara, vet ju inte hur det brukar kännas, är mitt första barn.
    vi får se om känslan är rätt eller fel, ska lägga mej och sova nu, sov gott tjejer! 
  • Frökenolson

Jag har haft svårt att sova inatt, men mina känningar har inte blivit värre/fler...
    Känns bra då jag verkligen vill fira lilla julafton med min familj idag...

Kvarstår att se om känslan håller i sig ;)
    Ha en fin dag!    

• Frökenolson

Nu gick min slempropp! 
    Undra hur långt tid det tar nu, kan ju ta upp till en vecka sägs det ju...
    Spännande...

• Frökenolson
    ccecy skrev 2011-12-26 11:06:52 följande:
    Får se om du klarar dig till januari :) eller om de blir en december bebis till! :D

jepp, vi får se. verkar vara sjukt många som får för tidigt i denna tråden jämnfört med statistiken...
    Känns som jag kommer sålla mej till den skaran, även om det kanske inte räknas som för tidigt när man är i v.38+5 
    Får se om jag hinner med fler uppdates, åker på julfirande nu!

Svar på tråden Januaribebis 2012