• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Västeråsmamman

Konfunderad.. Jag fick ju en kraftig blödning för mer än 3 v sen. Tanten jag pratade med på kvinnokliniken sa att det var ett missfall och att kroppen skulle ta hand om det själv. Men jag har fortfarande en del symptom kvar och idag när jag tog ett clearblu digital test står det fortfarande gravid 3+,
    om det var ett missfall borde inte hormonerna sjunkigt då? Eller är det trots allt en krabat fortfarande därinne?? Ganska förvirrande....

• LillaEko

Går också in i v 11 imorgon, men fortfarande lika trött. Igår kväll spydde jag bara för att jag var så trött :( men va tvungen att vara uppe till 21 för att vi hade tvättid!
    Ikväll ska jag iväg och träna hund mellan 18.30-21.00 undrar allt hur detta ska gå, hoppas jag hinner sova en stund efter jobbet!

• RaraS
    minneli skrev 2011-06-07 14:37:41 följande:
    Rara S: Jag har inte haft mer ont i magen så det var nog bara något tillfälligt, annars antar jag att det sitter i och även blir värre?

Så bra att du inte haft mer ont imagen! Så då behöver du ju inte oroa dig!

Men utomkveds betyder inte att det gör ondare och ondare. Kommer ihåg att det började kännas på en onsdag lite grann, sedan gjorde det rejält ont på fredagskvällen i typ 5-10 sekunder och sedan gick det över till lite småsmolande under helgen och jag hade svårt att sova. Tog alvedon och då försvann det helt. På måndag ringde jag in och frågade och då blev det operation direkt. Så antar det är lite olika!

Men som sagt, känner du inget alls längre behöver du ju verkligen inte oroa dig! Men om man har "ovanligt" ont så ska man inte vara rädd att ringa till gyn och fråga! Det är ju så lätt för dem att kolla om det står rätt till eller ej!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • MissT

Grattis erajka!  vad härligt att få se det lilla hjärtat slå

• erajka
    zatori skrev 2011-06-07 14:58:36 följande:
    Har tänkt på dig idag! Gud vad härligt att få se den lilla ärtan i magen och det lilla hjärtat slå. <3 Oj, blev du flyttad en hel vecka? Det var som attan. Nu längtar jag äääännu mer efter mitt VUL också. Det känns liksom inte som att det är någon därinne överhuvudtaget.
    tack =) Det var fantastiskt att få se ett hjärta slå så tidigt
    MissT skrev 2011-06-07 15:32:47 följande:
    Grattis erajka!  vad härligt att få se det lilla hjärtat slå
    Ja det var sååå kul, tack
  • minneli
    Frökenolson skrev 2011-06-07 14:53:46 följande:
    Härligt då är vi ju nästan samma, har du bf 2/1 då eller?
    Ang. lukter så håller jag med dej, kylskåpet luktar apa(kanske finns en där inne??)
    Ägg luktar som någon skitit ner sej, matlagning överhuvudtaget är inget kul.
    Jag jobbar med mat och tycker det är jobbigt att stå vid spisen för jag blir illamående av alla dofter..
    Speciellt vår skaldjurssoppa på jobbet och vår pepparsås, vilket jag annars älskar.. Usch och blä..

Tur tjejerna på jobbet vet och har stor förståelse för hur jag mår..

Japp 2/1 har jag som bf!

Ja tur att de har förståelse för hur du mår, jag måste nog berätta snart på mitt jobb..

• minneli

Har lite smådåliga erfarenheter av sjukvården sen förra våren så jag vill helst inte ringa om jag verkligen behöver tyvärr. Men det måste helt enkelt varit ett ordenligt magknip. Nu är det ju några dagar sedan, hade ont lördag natt och inget mer har hänt och det är tisdag så då borde det ju vara ok.

RaraS skrev 2011-06-07 15:14:02 följande:

Så bra att du inte haft mer ont imagen! Så då behöver du ju inte oroa dig!

Men utomkveds betyder inte att det gör ondare och ondare. Kommer ihåg att det började kännas på en onsdag lite grann, sedan gjorde det rejält ont på fredagskvällen i typ 5-10 sekunder och sedan gick det över till lite småsmolande under helgen och jag hade svårt att sova. Tog alvedon och då försvann det helt. På måndag ringde jag in och frågade och då blev det operation direkt. Så antar det är lite olika!

Men som sagt, känner du inget alls längre behöver du ju verkligen inte oroa dig! Men om man har "ovanligt" ont så ska man inte vara rädd att ringa till gyn och fråga! Det är ju så lätt för dem att kolla om det står rätt till eller ej!

• roxylady
    Majskorn skrev 2011-06-07 10:19:54 följande:
    v 6+1 d så börjar hjärtat slå så precis i början av vecka 7 :)
    Oj det är så sent alltså.. då har alla mina iphoneapps sagt fel :( De säger någon gång mellan v5-6.. kanske de menade bokstavligen då :)
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-06-07 09:42:48 följande:
    Paet: i vår kommun blir alla erbjudna gratis kub oavsett ålder så det är lite olika på olika ställen i landet. Men här kollas inte könet, vilket jag inte vill veta ändå :) men vill man kolla det får man åka till grannstaden och betala ca 1000 kr.
    Fy vad skönt!! Här får man "klara sig själv". Så jobbigt :(
  • Snösport
    Frökenolson skrev 2011-06-07 14:33:10 följande:
    Jag börja känna att jag mår väldigt bra, tröttheten börjar släppa, iallafall den sjukliga tröttheten.
    Jag börjar äta mer normalt igen, men känner mej ändå gravid, brösten är inte som fotbollar längre men ömmar lite lagom och jag har ont i bröstvårtorna.
    BM sa att symptom kommer och går, de brukar minska i v.11-13 för att kroppen vant sej vid alla hormoner..
     Hmm, kul att du säger att BM sa så, jag har hju tidigare gjort 5 IVFer och man tar ju sprutor hit och dit själv med olika hormoner och kroppen tror ju den är ganska gravid så en anledning kasnke till varför jag inte känner ngt...kände mer under ruvartiden än jag har gjort denna gången när jag blev gravid spontant = coolt!

RaraS: jaha, kändes det inte mer så undrar jag ju om det är ngt i mej för jag har ju lite svårt att tycka grejjer gör ont..bara magen tarmarna har ju gjort ont då och då men jag är lite nojjig så några alvedon eller läkemedel tar jag inte förrän jag är väldigt långt gången    Men ok, förutom min mage och en förstoppningsattack på 10 minuter liggandes på toagolvet och gnydde så mår jag toppen! Förvånad  
    (men sedan gick jag på toa och gjorde nr2 fast jag höll på att spy av smärta, annars hade jag varit mer oroligt förståss)
Svar på tråden Januaribebis 2012