• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Missoctober88
    Butikslager skrev 2011-06-07 08:24:24 följande:
    Vid vecka 10 brukar de så kallade spökveckorna börja. Alltså man börjar må bättre, illamåendet släpper och andra symptom lugnar ner sig. Det är helt normalt.
    Vad skönt att höra :) jag klarar mig utan postafen nu så det känns bra. När jag väntade min dotter så slutade aldrig illamåendet så den här gången tror jag det är en pojke i magen.
  • RaraS
    Snösport skrev 2011-06-07 16:03:55 följande:
    RaraS: jaha, kändes det inte mer så undrar jag ju om det är ngt i mej för jag har ju lite svårt att tycka grejjer gör ont..bara magen tarmarna har ju gjort ont då och då men jag är lite nojjig så några alvedon eller läkemedel tar jag inte förrän jag är väldigt långt gången Men ok, förutom min mage och en förstoppningsattack på 10 minuter liggandes på toagolvet och gnydde så mår jag toppen! Förvånad
    (men sedan gick jag på toa och gjorde nr2 fast jag höll på att spy av smärta, annars hade jag varit mer oroligt förståss)

Minneli och Snösport: Oroa er inte onödan! Jag vet som sagt inte hur det känns när man har tarm-problem!

Jag ville bara få bort "myten" om att utomkveds gör väldigt ont och att man blöder, för det gjorde det inte och jag trodde inte själv på läkaren när han sa det då, att han trodde det och skickade mig raka vägen till operation. Det gör ont, sägs det, när äggledaren spricker och buken fylls med blod, men då är det för sent om man inte bor nära ett sjukhus.

Tyckte sköterskorna överdrev när de sa att jag skulle komma in direkt när jag förklarade hur det kändes på telefon....tänkte att det ordnar till sig när jag får prata med en läkare. Jag ville mest ha stöd för att ta alvedon varje kväll så jag fick sova ordentligt, jag är väl inte så "piller-rädd". Jag vill få höra att det var "normalt"...det var det ju tyvärr inte...

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • minneli

Nä jag har slutat oroa mig nu=) Var ju tillochmed i fredags natt när jag tänker efter...

RaraS skrev 2011-06-07 16:16:49 följande:

Minneli och Snösport: Oroa er inte onödan! Jag vet som sagt inte hur det känns när man har tarm-problem!

Jag ville bara få bort "myten" om att utomkveds gör väldigt ont och att man blöder, för det gjorde det inte och jag trodde inte själv på läkaren när han sa det då, att han trodde det och skickade mig raka vägen till operation. Det gör ont, sägs det, när äggledaren spricker och buken fylls med blod, men då är det för sent om man inte bor nära ett sjukhus.

Tyckte sköterskorna överdrev när de sa att jag skulle komma in direkt när jag förklarade hur det kändes på telefon....tänkte att det ordnar till sig när jag får prata med en läkare. Jag ville mest ha stöd för att ta alvedon varje kväll så jag fick sova ordentligt, jag är väl inte så "piller-rädd". Jag vill få höra att det var "normalt"...det var det ju tyvärr inte...

• Majskorn
    roxylady skrev 2011-06-07 15:59:14 följande:
    Oj det är så sent alltså.. då har alla mina iphoneapps sagt fel :( De säger någon gång mellan v5-6.. kanske de menade bokstavligen då :)
    jag va på vul i v 5+6 och då slog inget hjärta men det kanske är olika...min appar har sagt v6 men 6+1 är ju vecka 7....de är dock på engelska och de kanske räknar annorlunda vad vet jag nu slår iaf hjärtat och det är viktigast :)
  • anmaelli
    Snösport skrev 2011-06-07 11:16:45 följande:
    Hoppas du ser ett fint hjärta..jag ska i nästa vecka på 7+0...jag har nästan inga symptom alls än. Vill också se ett hjärta nästa vecka så det blir mer verkligt då jag ännu inte smält chocken....glädje i överflöd men ändå en chockTungan ute trots så stor längtan.
    Hejsan,
    Nyss hemkommen från vårt VUL där man såg två små hjärtan ticka. Den ena är lite större, men det är för tidigt att dra några slutsatser av det då det är så smått allting. Känns underbart skönt att ha kommit så här långt. Imorgon går jag in i vecka 8.

Jag mår illa och är supertrött...  men idag känns det helt ok :)

Lycka till nästa vecka!! Håller tummarna!
  • Mikkan90
    Majskorn skrev 2011-06-07 16:55:11 följande:
    jag va på vul i v 5+6 och då slog inget hjärta men det kanske är olika...min appar har sagt v6 men 6+1 är ju vecka 7....de är dock på engelska och de kanske räknar annorlunda vad vet jag nu slår iaf hjärtat och det är viktigast :)
    Jag har också läst vecka 5-6 överallt.
    Tror helt enkelt bebisen är för liten (eller kanske slagen för oregelbudna?)
    för att det ska synas på vul så tidigt dock :)

Tror det var någon annan på familjeliv som tipsade om den här
    sidan
    för att se ultraljudsbilder vecka för vecka :)
  • Cvb

Ser att vissa av er pratar om när hjärtat börjar slå osv.
    Här är en sida där det står olika datum för varje händelse med embryot/fostret.
    Ett ex. är det står datum när hjärtat börjar slå, när alla inre organ är färdigbildade osv för just ditt/ert blivande barn.
    För mig, som nu är i v8, 7+1, så började hjärtat slå den 27e maj, alltså i v 6. Iaf enligt den hemsidan:) 
    Fyll i er sista mens och kolla. :) Jag tycker det är intressant iaf :)

www.babyvarlden.se/Verktyg/Forlossningsutraknare/

• Shirin85

Vilken cool sida, min bebis hjärta började slå 11 MajGlad

♥Leila -05, Minah -08, Jamil -10♥ BF 7/1-2012♥
  • MissT
    anmaelli skrev 2011-06-07 17:33:08 följande:
    Hejsan,
    Nyss hemkommen från vårt VUL där man såg två små hjärtan ticka. Den ena är lite större, men det är för tidigt att dra några slutsatser av det då det är så smått allting. Känns underbart skönt att ha kommit så här långt. Imorgon går jag in i vecka 8.

Jag mår illa och är supertrött... men idag känns det helt ok :)

Lycka till nästa vecka!! Håller tummarna!
    Åhhh vad spännande med två små hjärtan
  • Snösport
    MissT skrev 2011-06-07 18:57:04 följande:
    Åhhh vad spännande med två små hjärtan
    ANLIJOOS: Fantastiskt kul att det var två hjärtan!!! 
    Jag har trott att jag på sista tiden om jag blev gravid skulle få 2 st ...just för jag gjort IVf sista 1,5 året och nästan alltid fått 2 st embryon tillbaka men nu när det blev spontangraviditet så lär det ju knappast bli 2 st även om kvinnor i min ålder kan slåppa 2 st oftare än yngre kvinnor som inte har tvillingar i släkten.  Gud vad kul!!
Svar på tråden Januaribebis 2012