• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Syoss
    erajka skrev 2011-06-07 13:03:24 följande:
    idag har vi varit på UL =) Vi fick se ett hjärta slå, fostret var 5 mm stort och vi är i v 6+4. Enligt BMs beräkningar skulle vi varit i v 7+3 så bakåtflyttad en vecka =)
    Åh så underbart!! Skönt att det såg bra ut :) jag vill också.. :P men får vänta på KUB innan jag får se den lilla :)
  • MiAmore

Gick in i vecka 10 idag, så himla skönt att äntligen vara inne i två siffrig vecka Mår fortfarande lika dåligt, så jag hoppas att det ska ta o släppa snart. Jag har lyckats lura till mig ett tidigt ul, ska på ett "daterings ul" nästa vecka. Ni kan tro att jag längtar Kommer då vara i v.10+3, så chanserna att kunna se hjärtat är rätt stora

♥Milo 090107♥
  • Butikslager
    idag har vi varit på UL =) Vi fick se ett hjärta slå, fostret var 5 mm stort och vi är i v 6+4. Enligt BMs beräkningar skulle vi varit i v 7+3 så bakåtflyttad en vecka =)
    Gud vad härligt :) Jag hoppas vi också får se ett hjärta på torsdag!
    Blev dönervös nu när det kom så plötsligt, här brukar vi alltid få vänta flera veckor på att få komma till läkaren så trodde att jag tidigast skulle få komma nästa vecka..

Hon ifrågasatte ingenting heller när jag bad om ett VUL och sa att vi i mars fick MF i vecka 14, skönt.
    Dom kan vara lite griniga annars och bokar aldrig in ett VUL om man inte har en riktigt bra anledning.
  • erajka
    Butikslager skrev 2011-06-07 13:54:30 följande:
    Gud vad härligt :) Jag hoppas vi också får se ett hjärta på torsdag!
    Blev dönervös nu när det kom så plötsligt, här brukar vi alltid få vänta flera veckor på att få komma till läkaren så trodde att jag tidigast skulle få komma nästa vecka..

Hon ifrågasatte ingenting heller när jag bad om ett VUL och sa att vi i mars fick MF i vecka 14, skönt.
    Dom kan vara lite griniga annars och bokar aldrig in ett VUL om man inte har en riktigt bra anledning.
    ni kommer säkert se ett hjärta slå =)
  • Frökenolson

Hej på er,
    Jag har varit på mitt andra besök hos BM idag och tagit lite prover, jag går in i v.11 imorgon, spännande spännande, vill bara att tiden ska hoppa fram några veckor.. Kommer nog kunna andas ut mer efter v.13.

Idag har jag städa i min lilla pysselstuga på gården och tänkte komma igång med lite kul pyssel till bebisen.

Jag har tänkt göra:

Ett lapptäcke, ganska tjockt att ha på golvet inne då vi har ganska kalla golv..
    Bokstäver i tyg som det står BEBIS.

Mer ideér mottages tacksamt!

Sen känner jag mej själv såppas att jag vet att snart kommer jag in i min jullängtan och kommer då vilja börja göra julkort.. SÅ det var lika bra att ha städat och plockat i ordning allt redan nu Skrattande

Jag börja känna att jag mår väldigt bra, tröttheten börjar släppa, iallafall den sjukliga tröttheten.
    Jag börjar äta mer normalt igen, men känner mej ändå gravid, brösten är inte som fotbollar längre men ömmar lite lagom och jag har ont i bröstvårtorna.
    BM sa att symptom kommer och går, de brukar minska i v.11-13 för att kroppen vant sej vid alla hormoner..

Nästa träff med BM är inte förns i v.20, 24. Känns ju jättelänge, men det är klart, det är inte så mycket de gör just nu.. Ska  ringa och boka UL själv när jag är i v.15 och då trodde hon jag fick komma in i v.17-18. Det är ju faktiskt bara 6-7 veckor kvar, det är ju inte så länge egentligen.. Nu vill jag att sommaren ska vara varm och härlig och snart över så hösten kommer och vi blir ordentligt tjocka om våra magar Tungan ute

Ha en härlig dag tjejer!

• minneli

Rara S: Jag har inte haft mer ont i magen så det var nog bara något tillfälligt, annars antar jag att det sitter i och även blir värre?

• minneli

Idag går jag in i vecka 11! Jag är inte lika trött och har tillochmed haft svårt att somna på kvällarna...skräll! Funderar på om jag ska berätta nästa vecka då går in i v.12 istället för 13, är så jobbigt på jobbet när det ska planeras hit och dit inför hösten och jag inte kan säga ngt.. Men helst vill jag ju vänta.. men så får jag dåligt samvete.

Det var någon som frågade om lukter och jag är jättekänslig mot lukter nu. Katternas burkmat luktar ju...inte mumma direkt.. och det är inte så kul att byta blöjor på jobbet och jag jobbar på en småbarnsavd. Andra lukter jag inte tål nu är ägg och att öppna kylskåpet är äckligt!

• Frökenolson
    minneli skrev 2011-06-07 14:44:10 följande:

Idag går jag in i vecka 11! Jag är inte lika trött och har tillochmed haft svårt att somna på kvällarna...skräll! Funderar på om jag ska berätta nästa vecka då går in i v.12 istället för 13, är så jobbigt på jobbet när det ska planeras hit och dit inför hösten och jag inte kan säga ngt.. Men helst vill jag ju vänta.. men så får jag dåligt samvete.

Det var någon som frågade om lukter och jag är jättekänslig mot lukter nu. Katternas burkmat luktar ju...inte mumma direkt.. och det är inte så kul att byta blöjor på jobbet och jag jobbar på en småbarnsavd. Andra lukter jag inte tål nu är ägg och att öppna kylskåpet är äckligt!

Härligt då är vi ju nästan samma, har du bf 2/1 då eller?
    Ang. lukter så håller jag med dej, kylskåpet luktar apa(kanske finns en där inne??)
    Ägg luktar som någon skitit ner sej, matlagning överhuvudtaget är inget kul.
    Jag jobbar med mat och tycker det är jobbigt att stå vid spisen för jag blir illamående av alla dofter..
    Speciellt vår skaldjurssoppa på jobbet och vår pepparsås, vilket jag annars älskar.. Usch och blä..

Tur tjejerna på jobbet vet och har stor förståelse för hur jag mår..
  • zatori
    Har tänkt på dig idag! Gud vad härligt att få se den lilla ärtan i magen och det lilla hjärtat slå. <3 Oj, blev du flyttad en hel vecka? Det var som attan. Nu längtar jag äääännu mer efter mitt VUL också. Det känns liksom inte som att det är någon därinne överhuvudtaget.
Svar på tråden Januaribebis 2012