• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady

Zimmis: jag mår bra. Inget illamående så länge det inte är några illaluktande saker nånstans:) annars är jag bara öm i bröst och känner av lätt molvärk då och då. Du då?:)

• anmaelli

Tack för alla grattisar!! :)

Nu hoppas jag bara att detta ska gå vägen och att vi får två friska bebisar! Känns overkligt... även fast jag mår illa, är hungrig om vartannat och konstant trött så har jag inte riktigt fattat det.

I och med att jag gjort IVF och blev överstimulerad så springer jag och gör VUL varje vecka, mest för att kolla mina äggstockar som är 3 ggr så stora som de ska vara och magen har varit fylld med vätska. Förstår inte hur ni kan vänta så länge med ert första VUL :) Jag är alldeles för nyfiken av mig och tycker det är skönt att ha de här veckovisa VUL:en, tror jag blivit knäpp annars!

Kommer ni ta reda på kön på era små? När kan man förresten se det först? Läste förresten att de inte har något kön alls förrän i vecka 8, tyckte det var häftigt.

• Silverklar

Länge sedan jag skrev sist, även om jag läser oftare...

Grattis till alla som fått se ett eller flera pickande hjärtan på vul! Hjärta

Kramar till de som fått missfall/MA !{#emotions_dlg.flower}

Jag har också lindriga symtom! Kan vara lite lätt illamående ibland men går över om jag äter (fortfarande god aptit för det mesta) och tar det lugnt. Har inte varit i närheten av att spy. Har varit lite yr/matt om jag ansträngt mig men i övrigt som vanligt. Har varit otroligt skönt att få vara hemma och ta det lugnt (kan bidra till att jag mått så bra. Imorgon är sista sjukskrivningsdagen, sedan tillbaka till jobbet. Gruvar mig lite för det.)
    Inga spända eller direkt större bröst, även om själva bröstvårtorna står rakt ut så fort man råkar nudda dem. Lätt molvärk på vänster sida ibland (inte varje dag). Just ja, en mindre rolig sak, har fått sämre hud i ansiktet, kvissligare och orenare även om jag än så länge förskonats från riktiga finnar...

Lite nervös dock eftersom jag haft två MA:n tidigare och är rädd för att få det igen. Samtdigt försöker jag vara och är hoppfull och håller tummar, tår och allt annat som kan hållas för att vi ska få se ett pickande hjärta och ett välmående foster i rätt storlek på vul imorgon (7+1).

Angående försäkringar tänkte jag vänta till jag kommit förbi de 12 första veckorna och sedan anmäla mig till antingen if eller trygghansa.

• Snösport
    Syoss skrev 2011-06-07 21:24:37 följande:
    Jag är rejält avundsjuka på er som mår bra :P jag mår illa hela tiden och så fort jag blir lite lite hungrig så blir det mycket värre om jag inte petar i mig lite mat i tid. Och uppblåst mage och bröst är heller inte så kul. Men jag ska väl inte klaga, det är ju bara kotten i magen som gör sig påmind haha.
    Japp säkert trist att må kyvens men det är tyvärr lite oroligt att inte känna ngt alls...jag är lite uppblåst men har som sagt haft problem med trög mage mycket nu sista åren då jag var i IVF svängen samt när TSH inte är som det ska så jag märker ingen skillnad..jo mår mindre illa än då t o m.  sover högst 7 timmar/natt oftast mindre, allts å som vanligt  men är slö hela dagarna vilket är olikt mej. Japp där är mina nuvarande symptom   lätt yr någongång då och då och hungrig som attan så nu äter jag som oftast äter sent på kvällen väldigt tidigt inte efter 18.30 för då måste jag ta mellanmål liksom annars tror jag jag svimmar. hi,hi,hi men är lite så i vanliga fall också men nu överdrivet.

Var på apoteket igår så då köpte jag ännu ett test..billigare och aldrig köpt det innan= dumt  och testade på kvällen...svagt positivt men som sagt testat innan på kväll och då är det svagare än på morgonen så hoppas allt sitter bra där inne.

I övrigt så är det skönt att må bra!!
  • Silverklar

Snösport: Håller med om att det är skönt att må bra! Om man sedan visste/kunde lita på att allt var bra med fostret och slapp oron för det, så skulle det ju vara fantastiskt att må så pass bra som man mår Glad
    Tror som du säger att testet blev svagare för att du testade på kvällen och att det inte är någon fara!

Håller tummarna för oss alla, att allas graviditeter ska leda till friska fina barn! Baby

• annanoa

Å där kom den!
    Vaknade tidigt i morse riktigt tok yr å var tvungen att springa till badrummet å kräkas, lyckades somna om men efter en timme var det dags igen.
    Nu ligger jag blixtstilla i sängen men illamåendet är inte att leka med..
    Tur jag är ledig idag men jag har en sjuk hund med hotspots som jag behöver ta hand om men just nu funkar det inte.
    Vad hände :)

• Alltochinget

Jag ska inte heller göra VUL även fast jag skulle vilja. Får snällt vänta till 13 juli då vi ska på KUB :) (vecka 12+1)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Syoss

Inget VUL för mig heller. Jag får också snällt vänta tills det är dags för KUB-testet nästa månad :)
    Någon frågade om kön. Vi ska ta reda på könet :) om bebisen inte kniper eller ligger på sidan eller så. Jag vet att jag inte kommer kunna hålla mig när jag ligger där på RUL, jag är alldeles för nyfiken av mig ;) Dessutom tror jag att jag kommer tänka på bebisen på ett annat sätt om jag får reda på könet. Men det är ju bara jag det :) Olika för alla.

Går in i v. 9 idag, woho! :D

• Västeråsmamman

Ringde till kvinnokliniken i morse för att försöka få en undersökning. Men det fick jag inte. Däremot var hon 100% övertygad om att jag fortfarande är gravid, att det inte var ett mf. Jag känner mig ganska förvirrad. Ringde bm och fick en tid på tisdag nästa vecka. Hade jag bott kvar i sthlm hade jag åkt till gynakuten men här har de bara bokade tideroch jättesvårt att få något. På kk sa de vänta 2 v och ta ett nytt test. Men det känns jättelänge att vänta.

• Snösport
    Silverklar skrev 2011-06-08 09:40:22 följande:
    Håller tummarna för oss alla, att allas graviditeter ska leda till friska fina barn! Baby
    Helt klart , barn till alla som vill och friska barn till alla gravida!!!
    Så nu släpper vi oron då
Svar på tråden Januaribebis 2012