• RaraS

Januaribebis 2012

roxylady skrev 2011-10-04 15:29:22 följande:
    Jag loggade in med mitt bankID. Då såg jag att de hade fått mitt moderskapsintyg den 28:e. Gick ju megafort för jag skickade in det den 27e!

Gud vad konstigt.. men står det ingenting alltså? Jag kunde ju iofs inte se mer än att det var anmält den 28e septermber och att jag inte kan ansöka om FP förens barnet är fött och har fått personnr. Står då så i alla fall.
    Har inte fått brevet än från dem ännu dock.
    Hmm....jag loggade också in med mitt bank-ID...men hittade det inte under någon av rubrikerna när jag letade.
    Men när jag ringde sa hon i alla fall att det kommit fram, och jag har som sagt inte fått mitt brev ännu. Jag ger det en vecka till och sedan ringer jag och frågar igen....det har ju inte gått 30 dagar ännu. Det är ju ingen brådska ännu. Jag har tänkt börja ta ut FP från och med 1 januari, så det är lugnt!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • RaraS

Sapato:
    Skönt att det inte står något på dig heller, då är det kanske inte något fel på min ansökan.

Jag har tänkt vara ledig 100% till 1 sept eller 1 oktober....får väl se hur det känns nästa sommar. Man behöver ju inte bestämma förrän 2 månader innan man ska komma tillbaka. Men min man vill gärna vara hemma under hösten så det ska han få vara! Vi vet inte hur många dagar per vecka vi ska ta ut dock...vi får väl räkna lite på vad vi har råd med...   

• RaraS
    roxylady skrev 2011-10-05 13:58:50 följande:
    Säker på att de små lungorna på en nyfödd klarar av 30 minus verkligen? Obestämd
    Är lite rädd för att det inte gör det.. :( Hör olika av alla.. så man vet inte vad som är bra och inte.. men visst går man ut i nån minut så kanske.. men du kanske inte tänkte på några långpromenixar då iofs? :)
    Jag har också funderat på det...tänkt om det är minus 30 den dagen man ska hem från BB! Då tror jag mannen får köra en sväng själv först och värma upp bilen ordentligt och jag och bebisen vänta tills han kör fram till dörren... Jag har en känsla av att man kommer vara nojjig i början, sedan märker man nog hur mycket kyla bebisen fixar!
  • RaraS

Jag har också köpt två overaller, en i fleece och en tjockare, i strl 56 på Tradera. 120 kr totalt och de var väldigt fräscha! Kändes som ett kap! Vi har ju också hund och måste i alla fall ut på rastningsrundor under dagarna, även om det är kallt! Motionen för hunden kan ju i värsta fall vänta till kvällen när mannen kommer hem. Man kan ju även trötta ut hunden mentalt med att köra sökövningar i garaget under dagen. Han är ju en utbildad sökhund och han älskar sitt jobb

Men jag funderar på att köpa en bärsele så kan man ju ha bebisen innanför jackan (som såklart inte får vara helt stängd...jag själv får väl ha tjocka halsdukar!) om det är svinkallt ute (det var inte ovanligt med -30 här förra vintern) och man måste ut på rastningrunda med vovven. Kan ju vara en bra plan med bärsele om det har kommit massor med snö också så man inte kommer ut med vagnen på morgonen när hunden måste kissa! 

Är det någon av er som har barn som brukar ha barnen innanför jackan? Jag hoppas det funkar...jag är grymt sugen på en bärsele som heter Beco Butterfly...men det kostar!     

• RaraS

Moniqe: Låter ju bra! Om min stora dunjacka blir för liten så får jag väl ta mannens vinterjacka de där kalla eller snöiga dagarna...det är ju just för hundrastningsrundorna jag måste ha en lösning och då spelar det mindre roll hur man ser ut tycker jag För jag brukar inte vara så snygg annars heller på morgonrastningen om man säger så

• RaraS

Här är en till som är less! Har ogillat att vara gravid sedan i v 6 och det här med att vara gravid är inte min grej alls...konstant plåga och nu när man äntligen inte mår så illa längre eller är så trött så börjar man få ont överallt och få åderbråck...magen har jag till slut fått ordning på genom att dricka äcklig katrinplommonjuice...

Vet någon föresten vad man ska göra mot åderbråck? Läste att man ska sätta någon stödstrumpa typ över så kärlen hålls tillbaka men mina åderbråck är på låret, jag har inte några strumpor som når dit upp     

• RaraS
    Frökenolson skrev 2011-10-06 10:35:18 följande:

det finns strumbyxor med samma effekt om man har det på låret, tror jag såg dem på www.butik21.com köpte flera vanliga stödstrumpor där.
    Empa86 skrev 2011-10-06 09:07:11 följande:
    Åh nu ringde jag bm och rådfrågade om mina vattninga flytningar. Det lät som att hon tyckte vi skulle åka in men hon skulle kolla med smvc först va dom tyckte. Jaja det är väl bra att få det kollat, blir ju lite nervös bara...
    Ska kolla på det...tack-tack!
  • RaraS
    missable skrev 2011-10-06 11:10:11 följande:
    Är också rätt less på att vara gravid faktiskt, men gnäller jag här hemma så får jag bara till svar, vänta du bara.. suck!

Om någon säger så till mig så säger jag bara att om det blir värre så blir bebisen bli min död...för f-n, den kan ju inte bli värre än det var i somras...då kommer jag ju inte överleva....och inte bebisen heller. Jag kunde inte ens ta hand om hunden utan den fick bo på hundgården, och något säger mig att en hund är enklare än en bebis

Jaja, min man har reseförbud under våren i alla fall! Tills vi ser hur det går! Han får inte resa iväg på jobb som han gjorde i somras!  
  • RaraS

Missable: Lycka till hos läkaren! Jag är inget fan av att gå till läkaren men i efterhand har jag insett att jag borde ha sjukskrivit mig i somras....lider ju fortfarande av att det var så jäkla tufft då, fast jag nu nog faktiskt har en "normal" grav i v 26. Bra av dig att ta tag i det! 

Shadowstorm: Tack för din historia! Även om jag själv blev lite orolig nu för min egen skull...det enda man tänker på är BF och bara bebisen kommit ut så blir nog det bra igen. Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det... En dag i taget! 

• RaraS

På "vårt" COOP finns det också alkoholfria viner, både röda, vita och musserande. Faktiskt av samma sort jag innan brukade köpa på systemet så tycker ni det är pinsamt att gå till systemet så kan ni ju kolla utbudet i er vanliga affär!

Svar på tråden Januaribebis 2012