• RaraS

Januaribebis 2012

roxylady skrev 2011-10-12 13:47:59 följande:
    RasaS: Fråga din BM nästa gång du är inne hur pappan ska göra med intyget och när han som tidigast kan söka det. Vet inte om det är olika från kommun till kommun.
    Men vi är gifta...och då ska det inte behövas något intyg på vem som är pappan... 

Hmm, mer att undersöka med andra ord!   
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • RaraS
    roxylady skrev 2011-10-12 21:13:06 följande:
    Ja just ja det kan man ju göra. Men om man får löneförhöjning som jag fick i förrgår.. nog lär väl det röra det lite?
    Jag ska också få löneförhöjning....ska försöka fånga chefen innan veckan är slut så jag får med rätt uppgifter direkt. Jag hatar att löneförhandla och har dragit ut på det... 

Igår fick jag mitt "startbrev", efter 5 veckor! Och ja, det var ju en besvikelse när man väntat så länge! SGI-blanketten hade man ju kunnat skriva ut på nätet själv tycker jag och det stod inget som jag redan visste....jaja, punkt ett var ju att skicka in SGI-blanketten och först vill jag fixa löneförhöjning så nu är bollen hos mig!   
  • RaraS

En fråga, mina SD har nämligen börjar göra ont. Jag kände att något gjort ont igår, men kunde inte sätta fingret på vad det var och det var inte så mycket men ikväll har det verkligen gjort ont runt hela nedre delen av magen och magen blir stenhård. Det kommer och går hela tiden....lite otäckt tycker jag nästan.

Jag tänkte att jag kan ringa BM och fråga om det imorgon, känns bra att göra det innan helgen...eller överdriver jag? Är det någon som vet hur mycket ont det får göra för att vara normalt så att säga. Det har bara gjort ont på kvällen, igår kväll lite grann och nu ikväll mycket mer. Så det är ju inte så att det känns hela dagen...

• RaraS

Bumbi84: Tack, visste inte det kunde vara ett tecken på det! Men det har inte gjort ont sedan igår kväll, då det gjorde ont från och till i typ två timmar,,, Får se om det kommer tillbaka, så fall får jag undersöka det mera!

• RaraS
    LillaEko skrev 2011-10-18 05:27:14 följande:
    Snutti80: vad skönt, skulle ju vara skönt om bebis kom efter nyår, men man vet ju aldrig. Har ju bf 5/1, så när jag fick veta att både jag och mannen kom för tidigt började jag fundera på om det kunde vara "ärftligt"
    Det här är ju mitt första barn, men min syster har gått över tiden med två veckor med sina barn, innan hon blev igångsatt.

Jag och min syster föddes 2 och 4 dagar innan BF, så mellan mamma och min syster ser jag inget samband heller. 

Hoppas jag inte har min systers arvlag i alla fall! Jag vill inte gå över två veckor!    
  • RaraS

Vi ska på första föräldraträffen nästa vecka, och sedan är det 4 st onsdagsförmiddagar i rad. Jag tycker det känns rätt så lagom att komma igång med föräldrakursen just nu, för man har ju börjat fundera på de frågorna och när det ändå är jul sedan så blir det ändå så fullt upp på jobbet i december och att man ska hinna klart allt innan man ska gå hem på ledighet.

Men det mesta verkar ju vara olika mellan barnmorskor och landsting så det kanske inte är så konstigt att detta också skiljer sig åt!   

• RaraS

Hembesök? Har aldrig hört talas om det! Görs det i alla landsting tro...
    Vad är syftet med hembesöket egentligen? 

Jaja, vill de komma hem till mig så är de så välkomna så   De vill nog bara ha lite fika

• RaraS

Äntligen! Nu har jag lyckats löneförhandla och fått upp lönen lite och dessutom fått löneadministratören att fylla i min blankett om SGI! Nu kan jag äntligen skicka in den!

• RaraS
    LillaEko skrev 2011-10-28 06:25:56 följande:
    V 31 idag, helt sjukt. Gått hela 30+0 nu
    Grymt! 10 veckor kvar! Det är ett delmål för mig! Jag är i v 29+0 idag! Vecka 30!
  • RaraS

Jag tycker det börjar kännas "nära"! Men det är mest för man inser hur mycket man har på jobbet just nu. Chefen gav mig (eller snarare slängde mig i knät) i måndags ett projekt som har 12 veckors leveranstid! Och BF om 11 veckor.. Det börjar bli dags att fokusera på att man ska lämna över en dag! Coolt!

Svar på tråden Januaribebis 2012