• minjalin

Januaribebis 2012

Någon mer som blöder näsblod? Med sonen hade jag bara att jag kunde blöda lite uppe i näsan så det kom om jag snöt mig men inte så det rann ner, men igår kväll började jag störtblöda från ena näsborren. Har bara blött näsblod typ 2 gånger i mitt liv och då har det slutat jättefort, men igår fick jag byta papper 4 gånger innan det äntligen lättade. Hoppas inte det tänker bli en vana :o

• minjalin
    roxylady skrev 2011-11-18 08:21:33 följande:
    Jo jag blöder näsblod om jag retat näsan ett tag. Tex om man snyter sig flera ggr. Jag brukade iofs ha lätt för det när jag var liten.

Nu är jag inne på MVC och gör en glukosbelastning. Hade 4,0 i fastande värde och ska nu sitta här till 10 för att kolla vad jag har sedan. Hoppas att man klarar det. Annars så hade jag SF-mått på 30, hjärtat slog 144, järnvärde 129(!!!) så järnvärdet var verkligen superbra!! Bebisens huvud ligger nedåt. Så det ser bra ut. Bara hoppas på att sockervärdet ser bra ut sedan.
    Jo, det är väl kombinationen förkylning och nässpray som är boven nu när slemhinnorna är lite skörare än vanligt.

Det kommer nog gå bra ska du se :) Härligt att järnvärdet äntligen har gått upp!!!! :D Hade bebis fixerat sig också eller låg den bara nedåt? 
  • minjalin
    roxylady skrev 2011-11-18 08:30:59 följande:
    Leia: tror också det. Man är ju hela tiden lite småförskyld!:)

Jag hoppas verkligen det. Fy vad äcklig den där lösningen var som jag fick lov å dricka:( Men värdet var ju i alla fall rätt nu. Hoppas det är det sen också. Börjar redan bli hungrig och tanken på att sitta här i 1,5h till gör en inte lugnare precis. Huvudet var rörligt än så länge sa hon. Ofta kunde det dröja fram till v35 innan de fixerar sig sa hon. Men skönt att han ligger nedåt iaf:) det ger mig mer plats än när han ligger på tvärsen
    Jo, men när jag är småförkyld klarar jag mig med min kortisonnässpray som jag har tagit sen i somras mot gravnästäppa så det är okej. Men nu har jag åkt på en riktig förkylning som är seg och långdragen. Det är väl den jag gått med länge som äntligen brutit ut.

Usch, kan tänka mig det. Skönt att dom inte har sån på rutin här :P Okej, jo det är ju olika det där. Leon var lite lite ruckbar i v 32, men så gott som fixerad, och helt fixerad nästa gång hon kände i v 34. Han hade ganska rolig huvudform sen när han föddes eftersom han fixerades så tidigt och liksom formades efter bäckenet när han växte. Eller enligt min kompis mamma som är bm så var det därför. På förlossningen visste dom väl inte hur tidigt han fixerades för dom sa först att hans huvud bara blivit tilltryckt under förlossningen och skulle rätta till sig på 24 timmar. Men när vi skulle åka hem efter 2 dygn var det bättre men långt ifrån bra men läkarn sa att det nog inte var nån fara och att bvc fick hålla koll på det. När bvc kom på hembesök efter 1 vecka var han fortfarande lite toppig i huvudet men inte alls så mycket längre men det var hela tiden "det blir NOG bra" hehe... Men han blev helt "normal" efter ett par veckor :P

Min tror jag fortfarande ligger med huvudet neråt men lite vriden åt ena sidan eller nåt för den rör sig oftast bara i ena sidan om jag känner nåt i sidorna (mest känner jag neråt och uppåt och mitt fram har jag knän) men magen är större på ena sidan om jag får en sammandragning och jag har en rumpa (tror jag) upp i det revbenet på den sidan ibland. Men kan ju vara så att moderkakan ligger och fyller ut på den sidan också :)

Idag ska vi till äventyrsbadet i Borås hela familjen. Ska bli riktigt mysigt då vi har en liten fisk till unge som bara ÄLSKAR att bada :p
  • minjalin
    roxylady skrev 2011-11-18 09:09:34 följande:
    Leia: lika bra att det bryter ut kanske så du slipper ha det hängandes över dig.

Okej! Ja det är ju så olika. Så huvudet kan bli format redan där alltså? Det visste jag inte. Men vad skönt att det gav med sig tillslut:) ja men precis!

Ja men så känner jag också! Rumpan ligger där jag trodde huvudet var tidigare haha! Så när jag får SD så ser man ju det. Men fick ju svar idag på att det var lilla rumpen hihi!

Åh hoppas ni får det roligt där på badhuset då!! själv ska jag sitta här i 50min till och må illa:(
    Jo, hoppas bara det vill ge med sig nån gång så vi alla 3 blir friska. Men så länge man slipper fredag får man ju vara glad.

Ja tydligen.

Tycker det är så konstigt det där med att blodsockret visar "fel" om man ätit nåt sött innan. Jag har ett par gånger ätit sött innan jag vart till bm. Förrförra gången hade jag ätit äpplekaka med mamma en halvtimme innan men mitt blodsocker var helt normalt och det enda min bm sa är att om man har socker på fingret blir det väldigt fel och så skrattade hon. Men kan hända att det inte spelar nån roll på mig då eftersom jag typ aldrig äter godis och äter glutenfritt så inte massa vitt bröd och vit pasta och sånt. Jag vet inte.

Jo det får vi hoppas att det blir :) Usch, hoppas tiden går fort =/
  • minjalin
    roxylady skrev 2011-11-18 09:24:27 följande:
    Leia: ja hoppas det!

BM sa att på vissa kunde det bli så. Hade inte för högt när jag var inne då. Men tillräckligt för att man skulle kolla upp det. Har ingen i släkten som har problem. Jag har heller aldrig haft det. Så detta är riktigt främmande för mig. Jag äter ju inte godis varje dag. Men just den helgen innan så hade vi godis hemma. Hon visste inte om det berodde på det eller ej. Nä men precis;) borde inte vara nån fara. Får se hur det ser ut om ca en halvtimme. Vill ha mat nu. För nu mår man illa. Går iofs i vågor. Men ändå. Suck.
    Okej, ja för jag brukar ligga på typ 4,5 oavsett vad jag ätit verkar det som :p

Förstår det. Är riktigt hemskt att inte få äta frukost!!!! 
  • minjalin
    roxylady skrev 2011-11-18 09:43:06 följande:
    Leia: jag låg alltid på 4,0 innan förra gången så BM blev ju lite förvånad. Hrm.

Ja men verkligen! Åker hem en sväng efter detta och vilar tror jag allt!!
    Ja det var ju lite skumt. Men snart får du hem och äta i alla fall!
  • minjalin
    roxylady skrev 2011-11-18 10:04:23 följande:
    Mitt värde såg bra ut så jag hade inget problem med socker eller graviddiabetes som vi trodde! Så SKÖNT!!!!
    Skönt :)
  • minjalin
    coockiejar skrev 2011-11-18 11:03:47 följande:
    ÅÅÅÅÅÅH, hjälp mig någon! Jag blir snart galen! Har en halsbränna som skär som en kniv i matstrupen på mig - upp o ner - heeela dagen lång! Inge kul att gå o lägga sig när det känns som att man lir uppskuren inifrån :(

Sen har jag nåt illamående som kommer och går hela dagarna - vad 17 är det om? Har mitt illamående från tidigare i graviditet kommit tillbaka?

Och så ska vi inte snacka om sammandragningarna. Magen blir hård som en boll och jag kan knappt röra mig. Det gör ont att sätta sig, resa sig upp, lägga sig, vända på sig, böja sig för att plocka upp ngt osv...
    Någon som har bra tips mot den eländiga halsbrännan? Helst husmorskurer då jag är lite försiktig med kemikalier. Testade några tuggtabletter under min förra graviditet och herregud vad vidriga de var... ju mer jag tuggade desto mer växte de i munnen och det kändes som att jag hade ett lock i halsen...

Sorry för min negativa stämning - men det kändes lättare att få ut det nu :)
    Ramlösa och sötmandel funkar kanon på mig i alla fall när halsbrännan är som värst :) Dricker ramlösa varje dag för att hålla den stången och när det är värre nån dag så knaprar jag en näve mandlar också till drickat :)
  • minjalin
    coockiejar skrev 2011-11-18 12:49:36 följande:

sötmandel och ramlösa :) då åker jag o handlar det! Tackar :)

Hoppas det funkar på dig med :) Drack juice till min järntablett innan också men det funkar inte längre utan får världens halsbränna direkt efteråt så nu får det räcka med en clementin till tabletten :p
  • minjalin
    SFHelen skrev 2011-11-20 15:33:00 följande:
    Hej orkar inte läsa alla sidor ni hunnit skriva. Vill bara berätta att igår fick vi en son på 1495g o 40cm. Kom i v.29+2 o är en riktig liten kämpe om fått namnet Tyr. Hör av mig senare om fl o allt Kram
    Grattis till lillkillen! Hoppas allting går bra och att han växer till sig som han ska :)
Svar på tråden Januaribebis 2012