Wicky81 skrev 2011-11-14 19:22:24 följande:
Jag jobbar inom vården, boende/hemtjänst....och har inte så jag kan ta ut semester så länge tyvärr :( Föräldrapenning med dottern kan jag inte heller ta ut då hon går i Förskoleklass..visst jag kan ta ut helger isåfl och den tid på dagen hon är hemma med mig men det är inget jag/vi klarar ekonomiskt. Har nog inte så mycket sånna dagar kvar heller....
minjalin skrev 2011-11-14 19:11:24 följande:
Nej vad tråkigt :( Jag som trodde alla inom vården fick gravidpenning. Har inte hört om nån som blivit nekad. Blev du inte ens beviljad en del? Annars kanske det finns möjlighet att bli sjukskriven fram till förlossningen istället? Massa styrkekramar!
Ja det är helt sjukt, jag var/är så naiv att jag trodde att det var nästan "självklart" att alla inom vården fick det...men men......Blev helt nekad (vet inte om det kan bero på att jag är halvt sjukskriven redan)
Tror oxå att jag iofs kan bli helt sjukskriven i stället men endå. Har kontakt med min handläggare som har hand om min sjukskrivning och hon sa nått att jag skulle höra av mig om jag blev nekad och att dom då kan förlänga helt eller hur hon menade i stället. Ska ringa henne i morgon,
Men frågan är hur man ska dra det här vidare....Samtidigt som jag vill överklaga (vilket kommer ta sin tid så sonen lär hinna bli född innan det är klart) så vill jag heller inte bara låta det vara och säga ja tack och amen utan visa att dom gör fel............
Kan väl hoppas att någon mer välbehövlig fick min plats eller vad man ska säga i stället då.......
Jag är ju också halvtidssjukskriven (visserligen var jag inte det när jag skickade in ansökan men det ska ju inte spela nån roll) så nu går ju jag på halv sjukpenning och halv graviditetspenning eftersom sjukskrivning alltid kommer i första hand. Men det är ju bra att den handläggaren tycker att du ska kunna var aheltidssjuskriven. Då är det säkert bara att få ett nytt läkarintyg så löser det sig nog. Jag hade också en jättebra handläggare med min sjukskrivning som jag haft kontakt med om hur länge den ska bli godkänd och så eftersom jag är sjukskriven längre än 90 dagar. Men det löste sig och hon godkände hela vägen efter att hon pratat med några andra.