Januaribebis 2012
Gick ju hem 6/11 men syns fortfarande inget om graviditetspenning på mina sidor där.
Lika så under kommande utbetalningar står det bara "Inga pågående utbetalningar".
Hur ser det ut för er andra som gått hem på gp?
På mig drar dom 26 % i skatt och jag fick ingen restskatt förra året i alla fall när jag hade gått hemma och vart föräldraledig. Fick tillbaka lite istället. Men jag jobbar 75 % så det kanske har att göra med att man inte tjänar lika mycket när man inte jobbar 100 %?
Jag har haft massor med sammandragningar som inte gör ont sen typ v 18 eller nåt. I v 20 räknade jag till 30 på en dag i vila och det sa min bm var mycket så dom gjorde odling som inte visade nånting. Hon gjorde även en ny odling för säkerhets skull sist i v 29+4 eftersom jag fortfarande hade mycket sammandragningar men den visade inte heller nåt. Ska dubbelschecka med henne nästa gång att dom verkligen kollar efter GBS vid odlingarna också för det hade jag förra graviditeten (som dock inte behövde behandlas förrän vid förlossningen för det var så lite) men jag har fortfarande mängder med sammandragningar och har även molande mensvärk. Har haft en sammandragning som känts mer som en riktig förvärk häromkvällen då det ilade och spände i ryggen samtidigt precis som det kändes med sonen från v 35. Men med honom så hade jag 2 gånger att det började på natten ett par timmar och var regelbundet men inte speciellt smärtsamt utan bara ilningar men han höll sig inne till BF och förlossningen startade med likadana värkar som tydligen ändå var effektiva för mina värkar började inte göra ont förrän jag var öppen 6 cm och 3 timmar senare var han född. Det hade verkligen avrt lättare om uvi vid graviditet hade vart lika kännbart som uvi är i vanliga fall ;) Hade 3 stycken när jag väntade sonen och kände aldrig av dom utan det syntes bara på odlingarna men aldrig på snabbstickorna.