• minjalin

Januaribebis 2012

Kissekatten skrev 2011-11-06 20:01:39 följande:
    Jag är på jakt efter en overall i storlek 50... Alla är ju i vitt, svart, brunt, beige eller grått. Jag vill ha en blå, grön eller annan "rolig" färg! Vet ni om det finns att hitta någonstans? 
    http://www.lindex.com/se/barn/baby-50-86-cl/ytterplagg/6566378/Overall/?styleId=15278697

Finns dock inte i stl 50 utan 56 är minsta men 50 är ju ingen idé för det växer den ju ut på nolltime. Finns det ens några overaller i stl 50? Vi hade 62 till sonen som föddes i november och visst drunknade han i den i början men det gjorde ju inget, men lik förbaskat fick vi ändå köpa en 68 i slutet av vintern för han växte ur den :p Den här gången kommer ju bebis i januari så då lär vi klara oss på 62 hoppas jag så jag köpte overallen jag länkade till i 62 och så har vi sonens i reserv och sen ska jag nog slänga ut hans overall i 68 på tradera.
  • minjalin

Såg att det fanns en vit overall på lindex i stl 50, men som sagt så tycker jag det är bortkastade pengar för bebis kommer inte kunna ha den mer än några veckor om du inte får en väldigt liten bebis.

• minjalin
    Kissekatten skrev 2011-11-06 20:11:39 följande:
    Jag får små barn, så 56 funkar inte. Hade köpt det till dottern, men hon fullkomligt försvann i den. Här behöver vi en i 50. Vet att det blir en kille i ungefär samma storlek nu.
    Okej. Ja som sagt drunknade sonen i 62 men det spelade ju ingen roll eftersom dom inte rör sig eller hur man ska säga. Men han var 51 lång när han föddes och växte så det knakade så hade vi köpt 50 hade vi fått köpa 4 overaller om vi skulle ha rätt storlek hela tiden :p Men får man barn på typ 45 cm så är det kanske värt det men verkar inte finnas nåt stort utbud i 50 direkt utan de flesta verkar börja på 56.
  • minjalin
    roxylady skrev 2011-11-06 20:26:31 följande:
    På tal om overall så har jag funderat lite.. vi har en i 56 redan som är lite lite tunnare.. så den kan nog funka senare.. men i början ska vi nog ha en sådan där overallpåse tror vi..
    Vad innebär tunnare? Tycker inte dom är jättetjocka utan det är ju typ fodrade velour- eller fleeceoveraller men sen ligger dom ju nerbäddade i vagnen också i åkpåse eller med fårskinn och sånt. Men man får ju ta det som känns bäst :) Overallpåse har jag aldrig provat. Vi hade en overall som såg ut som en nallebjörn och så fårskinn i botten och sen ett täcke över och så liggdel då och han höll sig så varm och go även när det var som kallast :)
  • minjalin
    roxylady skrev 2011-11-06 20:37:20 följande:
    Den känns inte lika tät osv som de andra overallerna jag har känt på i fleece som liknar tex POP:s overaller. Hittat en billig kopia av den på Åhlens som inte var så dyr. Ja vi fick tipset om den där påsen just för att det är lättare att klä på dem när de är riktigt små :) Ja men precis! Vi har en jättemysig åkpåse som jag tror kommer att bli kanon! Aw vad sött :) Det är vad den där från H&M är som vi har i strl 56. Tyckte det kändes som att det inte var så tät.. lite kall att ha när det är över 30minus som det kan vara här i Februari. 

Såg du det där med att jag har fått så ont i höger sida? Hade inte du nått liknande förut? Har haft ont senaste två timmarna nu.. :( 
    Okej, vi hade en sån nalle från lindex som var fodrad. Men vi har inte 30 minus även om vi haft ovanligt kalla vintrar senaste 2 vintrarna utan det har vart upp till 15 minus.

Ja jag såg det, men jag har inte så. Jag har mer att jag är öm om jag trycker på vissa ställen där bebisen ligger, men om h*n flyttar sig så kan jag trycka där igen utan att det gör ont. Och så gör det ont ibland när den trycker sig ut. Men min bm har sagt att vissa är jätteömma på magen och vissa kan till och med vara så ömma att det knappt går att ta på magen.
  • minjalin
    roxylady skrev 2011-11-06 20:54:59 följande:
    Okej :) Då blir det till att ha den nu då? Skönt att det inte blir kallare än så då! Jag hoppas på en mild vinter i med att det är så pass milt som det är nu så kanske chansen finns!

Okej.. då hade du inte riktigt samma då.. Oj det måste vara jobbigt att vara så öm.. hoppas på att detta går över snart.. suck
    Nä, jag köpte den där fina blågröna som jag länkat till högre upp i stl 62 för jag är kär i den. Så får Leons vara reserv och så ska jag slänga ut hans overall i stl 68 på tradera för den lär inte bebis hinna ha eftersom den föds 2 månader senare än Leon gjorde.

Nä det är inte samma. Mitt gör ju mer ont om Leon klättrar på mig och råkar trycka på fel ställe eller om jag trycker på bebisen på fel ställe. Men att vara helt öm på hela magen kan ju inte vara roligt. Håller tummarna att ditt går över snart! 
  • minjalin
    roxylady skrev 2011-11-06 21:18:39 följande:
    Jo men det var ju den overallen du skickae i mail på FB också :) Den är jättefin!! Ska kolla på den om jag inte ska ha en påse. Har inte riktigt bestämt mig ännu. Ja det är ju klart..

Ah jo det är ju klart.. skönt att du inte har det så i alla fall. Nä då skulle man ju inte kunna få sova någonting alls om det var så illa.. hoppas också det.. om det gör ont imorn med får man ringa och fråga lite tror jag..
    Precis :)

Ja jag lider inte av mitt utan de tär ju bara som sagt om sonen är oförsiktig eller så :p Det tycker jag du ska göra så du slipper oroa dig. Alltid lättare när man vet vad det beror på. 
  • minjalin
    Frökenolson skrev 2011-11-06 22:18:08 följande:
    nån mer som börjar bli öm i revbenen, inte så att bebisen sparkar på dem men det känns som att bröstkorgen vidgas så mycket att det ömmar.. sambon försökte massera men det hjälpte ju så klart inte, ben är ben...
    Annars sparkar liten mycket just nu, eller spänner och sträcker sej mycket så det känns ordentligt ibland.. 
    Jag är också öm men mer som att det är ömt i de små musklerna mellan revbenen typ.
  • minjalin
    Frökenolson skrev 2011-11-07 08:20:26 följande:
    ja, så skulle det ju kunna vara eftersom jag inbillade mej att det skulle hjälpa med massage.. Är dock ganska kittlig på revbenen, kanske därför det inte fungerade =)
    Hehe. Jag kan få likadant i ryggen, att musklerna liksom känns trötta och där hjälper det ju med massage, men revbenen är inte så sköna att få massage på och man kommer inte åt musklerna :P Jag bara väntar på att få sån smärta i revbenen som känns som konstant håll. Det hade jag med sonen. Få se om jag har tur och slipper det denna gången :P
  • minjalin
    GoodEnough mom skrev 2011-11-07 09:10:55 följande:
    BM idag vid 14.00 :)

Jag har ont i bröstkorgen, vissa punkter men tror att det är muskler, fästena som gör ont. Har även ömma punkter ovanför brösten som gör ont. Halsbrännan från helvetet har startat på kvällarna, bränner och gör ont i strupen. Liten ligger tvärsöver magen och sträcker ut sig ibland så att magen ser jättekonstig ut - detta gör ont (min dotter tycker det är jättekul).

Annars har jag slutat med lergigan comp för ett par veckor sedan (fortfarande illamående men i bakgrunden och det överlever jag). Ni som har slutat har med dessa tabletter - om det är någon :) upplevde ni att bebisen blev vildare i magen sedan? Min prinsessa har blivit jätte vild och jag fick berättat för mig att hennes lugn tidigare säkert berodde på tabletterna.   

Sedan undrar jag över det här med förlossning. BM säger att den som fått barn tidigare ska åka in lite tidigare än förstföderskan men hon vet inte riktigt med mig eftersom jag blev snittad då förra gången (6 år sedan) och aldrig upplevde värkar om jag ska klassas som omföderska eller förstföderska. Ni som gjort snitt innan hur räknar er BM er som? 

Är det någon som vet något om risken med sätesbjudning en andra gång?    
    Räknas man inte som "förstföderska" när man det gått 6 år mellan förlossningarna? Eller är det 8 år? Var 8 år mellan mig och min syster och då räknades min mamma som förstföderska igen fastän hon fött 2 barn innan bara för att jag kom som en sån sladdis. Hur det är med kejsarsnitt vet jag dock inte :p
Svar på tråden Januaribebis 2012