• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Helena85

Jag mår bara jätte illa hela dagarna, från morgon till kväll. Väldigt känslig, tänker jag på nått äckligt så kan jag nästan spy. Öppna kylskåpet imorse o de lukta kall mat, då va de nära tre gånger. Har inte varit såhär känslig med nån av dom andra två :/

• Sapato

Jag fick häromdagen världens sug efter Schnitzel, klyftpotatis och kapris.
    Åt det och gud så gott det var

• Alltochinget
    roxylady skrev 2011-06-16 13:28:52 följande:
    Tror nog det.. ja men gör det! Man kan ju alltid prova i alla fall. Jag har sedan tidigare kvar i den burken så jag tänkte hålla upp idag och se om man mår bättre om ett dygn och bara äta en folsyretablett idag.
    Finns ju ren folsyra hos apoteket :) Är det den du ska köpa?
    Ja jag tänkte det :) men idag mår jag så dåligt så jag kommer inte ut. Det verkar ju inte funka att strunta i vitaminerna, har varit utan 3 dygn nu! Börjar bli nojig så jag tar nog en tablett ikväll ändå, till maten. Brukar ju oftast må bättre på kvällarna så det kanske är smartare att ta den på kvällen är på morgonen. Jag provar det först :)
    Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Alltochinget
    Helena85 skrev 2011-06-16 14:32:02 följande:
    Jag mår bara jätte illa hela dagarna, från morgon till kväll. Väldigt känslig, tänker jag på nått äckligt så kan jag nästan spy. Öppna kylskåpet imorse o de lukta kall mat, då va de nära tre gånger. Har inte varit såhär känslig med nån av dom andra två :/

Då kanske det är dags för en pojke nu? :)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Helena85
    Alltochinget skrev 2011-06-16 15:38:37 följande:

Då kanske det är dags för en pojke nu? :)

Ja kanske :) skulle va kul!
  • chicopico
    bebis1201 skrev 2011-06-16 07:51:10 följande:
    Åh, vad skönt att höra att det finns nån som har det likadant... Hjälpte Lergigan comp mot allt spott också? Eller bara mot illamåendet? Tycker det är så äckligt med allt spott som bildas hela tiden.
    Jag hade hoppats att inte behöva äta nåt starkare än Postafen, men nu vet jag inte längre... Mådde ungefär likadant när jag var gravid med sonen, men minns inte riktigt när det gick över. Var på ett bröllop när jag var i vecka 16 och då tror jag inte det var nåt stort problem. Men det är ju fem-sex veckor tills jag är i vecka 16 nu och det känns som en evighet... Och är livrädd att det inte ska gå över denna gången utan hålla i sig hela graviditeten och då vet jag inte vad jag gör!! Så fruktansvärt att gå runt och ha som jordens värsta bakfylla varje dag...
    En vanlig biverkning på Lergigan comp är muntorrhet så ja på mig hjälpte det verkligen mot allt spott
    Båda mina förra graviditeter har jag mått såhär och de har gått över vid v.17-18 någonting, har två flickor så de blir nog en 3e flicka här  
  • Dontbeshy

Hejsan alla.

Ser att jag missat den här tråden..
    Tänkte hoppa in här och hålla er sällskap.. =)

Jag är väntar nu barn nummer tre. Och den här resan får jag dock göra själv. Eller ja i sällskap av mina barn, min mor och mina kära vänner. Så det kommer bli en liten utmaning men jag känner att jag valt rätt. 

Jag började misstänka bebis när jag  förra veckan fick större ömmande bröst, var väldigt trött, pissade alldeles för mycket och måde illa, men som vanligt tänker man väl ne då jag bara inbillar mig. Polletten trillade väl ner ordentligt när jag i Onsdags (12 dagar sen) mådde så illa att jag kräktes. Så testet behövde inte länge på sig svaret kom direkt.

Så nu har man en spännande tid framför sig.

• Frökenolson
    Syoss skrev 2011-06-16 13:38:44 följande:
    Är det någon som har några cravings än? Eller är det bara illamående för hela bunten? ;)
    Jag är inga direkta cravings men ofta ploppar något bara upp i skallen, något speciellt godis, ölkorv, kexchoklad - allt möjligt - och då måste jag ha just det för att kunna sluta tänka på det.
    Tex för ett par veckor sedan vaknade jag upp på morgonen och var som besatt av ett visst plockgodis. Det är blåa geléhajar med en vit skumkant undertill. Jag har aldrig tyckt om dom innan men nu kunde jag inte sluta tänka på dom. Jag letade på våra två ICA-affärer och Konsumaffären, utan resultat. Jag övervägde t.o.m att åka in till grannstaden för att kolla där men så kom jag på att vi har en stor godisbuktik i utkanten av orten.
    Drog med sambon och där fanns dom! Just då va jag så klart inte sugen på dom men jag va ändå tvungen att köpa lite annars hade jag ångrat mig. Åt av dom senare när jag var sugen och oj så gott det var!! Jag fick det jag ville och sen dess har jag inte tänk på dom alls :)
    Ja, jag har carving, på mat över lag men speciellt; Kolhydrater, Pasta, ris, cous-cous, lasagne, spagetti och köttfärssås, igår blev jag så sugen på korv stroganoff, fasiken va gott det blev...

Ibörjan av grav hade jag dille på surt(sura nappar, rabarber, gröns äpplen)

Men nu verkar det mest vara mat som gäller, äter mer regelbundet än vanligt och mer mat över lag, skulle säga att jag äter som jag borde gjort de senaste 5 åren men som jag inte gjort. Tror det är därför jag gått upp mycket i vikt tidigt...
  • Frökenolson
    Dontbeshy skrev 2011-06-16 16:26:10 följande:
    Hejsan alla.

Ser att jag missat den här tråden..
    Tänkte hoppa in här och hålla er sällskap.. =)

Jag är väntar nu barn nummer tre. Och den här resan får jag dock göra själv. Eller ja i sällskap av mina barn, min mor och mina kära vänner. Så det kommer bli en liten utmaning men jag känner att jag valt rätt. 

Jag började misstänka bebis när jag  förra veckan fick större ömmande bröst, var väldigt trött, pissade alldeles för mycket och måde illa, men som vanligt tänker man väl ne då jag bara inbillar mig. Polletten trillade väl ner ordentligt när jag i Onsdags (12 dagar sen) mådde så illa att jag kräktes. Så testet behövde inte länge på sig svaret kom direkt.

Så nu har man en spännande tid framför sig.
    Grattis!!
  • Dontbeshy
    Frökenolson skrev 2011-06-16 16:27:48 följande:
    Grattis!!
    Tack så mycket. =)
Svar på tråden Januaribebis 2012