• curiosa

Det är så svårt att greppa tycker jag att det snart är dags att ha en bebis hemma igen.
    Jag har idag 36 dagar kvar till bf och vi sitter inte mitt i ett bygge men inte långt ifrån.

Igår kväll kom jag på att jag kanske skulle leta fram numret till förlossningen, kanske kan vara bra att ha dte framme om det behövs.
    Sen pratade vi lite om den berömda väskan, jag har inte planerat den alls men vi kom fram till att jag packar nog inget innan för det är ju inget som jag måste ha exakt direkt när liten kommer utan det är ju lite senare.
    Jag har ju ändå inte tänkt stanna på bb och jag kommer åka in så sent som möjligt då jag tycker att det är så tråkigt inne på sjukhuset.

• curiosa
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-07 06:55:37 följande:
    Jag vet inte vad jag ska göra :(
    Har precis lika ont i magen efter 3 Tim trots brickanylen!
    Svimmade nästan igår kväll när ha skulle hjälpa min son på toa. Och likadant i natt när ja fick ge minstingen nappen!

Deras pappa vägrar ta barnen o jag har ingen annan som kan heller :(

:'(
    Ring dom igen. Går ju inte att vara hemma om du inte får ta det lugnt.
    Varför vägrar pappan??? Får du ingen hjälp alls??
  • curiosa
    Alltochinget skrev 2011-12-07 19:45:28 följande:
    Nån mer som börjat se sämre? Jag har noterat det de senaste dagarna. Googlade på det och det verkar som att det är vanligt under graviditet. Jag har linser men undrade om jag tappat dom häromdan för jag såg så suddigt.
    Japp jag med, helst på kort håll.
    Trodde häromdagen att jag tagit fel lins i fel öga men det stämde allt och det är väl bara att ha det så.
  • curiosa

Nu är jag trött på att vara och bli förkyld hela tiden.
    Så fort jag hinner bli frisk så tar det max 1 vecka så är jag där igen.
    Halsont, snuvig och allmänt hängig.
    Jag är normalt kanske sjuk/förkyld en gång på hela året och nu iår har jag vart mer eller mindre konstant förkyld sen sensommaren.
    Hoppas att det går över när bebisen kommer ut.
    34 dagar kvar :)

• curiosa

Bm besöket idag blev att de vill att jag ska äta järntabletter.
    De har sagt det innan men nu var det nere på 99 (från ca 125 vid inskrivningen) Har testat niferex innan men det får min mage att helt lägga av och den har ju vart problematisk från start och nu när den fungerar ok så vill jag verkligen inte utsätta den för järntabletter.
    Köpte blutsaft och åt blodpudding till lunch så får jag se om det blir bättre.
    Kanske att detta låga järnvärde kan ha med att göra att jag aldrig blir frisk???

• curiosa

Jag har inte tänkt mig nått.
    Med första fick jag eda men då sattes jag igång och var där inne i typ 4 timmar. Testade även lustgas då men det gillade jag inte alls.
    Med andra hade jag inget, det hans inte med på mina 45 min från inskrivning tills hon var ute.
    Och tanken är ju som sagt att inget ska hinnas med denna gången heller då jag räknar med tat vara på förlossningen max 1 timma :)

• curiosa
    LillaEko skrev 2011-12-09 08:37:52 följande:
    Ja, vi har också 2 veckor tror jag. Men infaller bf på 40(39+0) eller 40+0?? Sista va?
    39+6 är bf enligt här med och tre veckor kan man få gå över om det vill sig riktigt illa.
    Jag har dock förhoppningar att få innan bf då båda mina stora barn kom i v 39+4.
  • curiosa
    C R skrev 2011-12-09 08:24:42 följande:
    Är det någon mer med kass mage? Jag har haft problem innan grav också men blev värre när jag blev gravid. På.nätterna är det ofta orkan i magen. Låter hur mycket som helst. Ofta dålig o magen. Tips tack! Stackars bebis måste ju bli hörselskadad. Kan man äta bififormtabletter tro?
    Min mage har varit kass sen bekräftat gravid.
    Har ätit lunelax igenom nästan hela.
    Slutade i några veckor men fick då sådana smärtor som inte ens går att förklara. Nu är det lunelax två gånger om dagen som gäller,
    Dock blir jag bubblig och gasig ändå men i en helt annan skala än innan.
  • curiosa
    ccecy skrev 2011-12-09 15:09:01 följande:
    Idag är det sista dagen som arbetslös ! :) går på mammaledighet imorgon! det innebär att av mina 39 dagar är 30vardagar tills BF och 9 Helg dagar :) (vardagar - måndag-lördag, helg är röda dagar) :) Börjar närma sig nu!
    Var du tvungen att ta fp nu eller är det eget val?
    Jag är oxå arbetslös och går på akassa men hoppas på att jag sk akunna göra det tills liten kommer. (vill inte slösa på fp dagarna)
Svar på tråden Januaribebis 2012