• curiosa

Januaribebis 2012

Grattis SF Helen till sonen och hoppas att allt fungerar bra.

Vad påfallande allt kändes nu när första januari barnet kommit! Hjälp jag hinner inte bli klar med allt som ska göras innan liten kommer ju!

• curiosa

Så fort allt är färdig flyttat så ska jag börja tvätta lite bebis kläder och fixa med sånt. Känns fortfarande så avlägset och nästan lite töntigt att göra det redan (v32+) men som sagt så kan den ju verkligen komma när som och jag har sagt att när allt lugnat sig med flytt/bygge mm så kommer säkert vattnet att gå....

• curiosa

Äntligen så har jag fått min egna dator till nya hemmet och kan nu logga in här igen. Har ju såklart läst allt men har ju bara inloggningar på min egna dator.
    Men nu börjar det bli bra med det trådlösa nätverket igen och alla rutiner kommer på plats.
    Bara några få saker kvar i gamla källaren sen så är det bara att lämna in nycklar och glömma lgh :)

• curiosa
    Cia80 skrev 2011-11-25 17:12:15 följande:
    Sitter här med förvärkar. Satans vad ont de gör! Jag måste andas mig igenom dem. Ska jag ha dessa i över en månad nu???
    Mina gör oxå ont och jag får andas igenom de men de kommer inte speciellt regelbundet men pågått i 10 veckor!
    7 veckor kvar med dom innan dom riktiga kommer men de är ju iofs ännu värre men ger ju iafl nått.
  • curiosa
    LillaJag89 skrev 2011-11-26 13:48:03 följande:
    Någon som börjat med hallonbladste?

Med dottern var jag beräknad 10 januari, precis som nu. men då vågade jag inte dricka de förrän nyårsafton :D
    Så funderar på att göra samma nu, dottern kom ju 4 januari... Så hon var lite tidig..
    Har läst lite om det men vågar inte börja med nått innan 12-slaget nyårsafton :) Om det går så får han gärna stanna tills dess men visst kommer han 23:45 den 31:e så är han lika välkommen då såklart.
    Annars så rekommenderar jag  färsk ananas det satte igång värkarna med min dotter i v 39+4.
  • curiosa
    Moniqe1979 skrev 2011-11-28 08:38:37 följande:
    Nån som hittat några SKÖNA bekväma gravid trosor av modell som går upp över magen som INTE kostar 180:-/par? Har kvar sen förra grav som jag köpte på lindex men nu börjar de blir riktigt riktigt slitna i resåren så skulle vilja ha ialalfall några nya par men hittar inga som "duger"
    Jag har vanliga "tant" trosor från Maxi. Maxi trosor tror jag att de heter. 3 par för 99kr. Bara att gå upp en stl eller två efterhand. Bekväma, går upp på magen utan att schasa ner och billiga :)
  • curiosa
    elingabriella skrev 2011-11-28 10:20:40 följande:
    Nu har vi varit på ultraljud (är i vecka 32+2). Vår bebis är tydligen väldigt liten så vi ska tillbaka om tre veckor igen. Han väger 1659 och fick en beräknad BF vikt på 2700 gram enligt kurvan. Det känns ju jättelite?  
    v 32+1 vägde våran 1780g och detta var -11,4% vi ska tillbaka på fredag i v 34+1 och se om han fortfarande är liten eller har lagt på sig.
  • curiosa
    Someday skrev 2011-11-28 09:04:40 följande:

Har ni börjat titta på amningsbh:ar?
    Jag var ett varv på Lindex och Kappahl och känner mig superfrustrerad!! De ger ju inget stöd alls! Ser ju helt sjukt ut när man tar på sig en tröja och ser sig i spegeln.
    Kan väl tillägga att jag har ganska stora boobisar =)
    Men ändå...

Jag köpte en på ullared för 99kr, den har typ inget stöd alls men väldigt skön att ha på sig. jag har stl 90e i dagsläget och det kommer ju verkligen inte att bli mindre!
  • curiosa

Idag har jag börjat att tvätta bebiskläder. Längtar tills det ät tillräcklig ordning för att montera sängen och bädda den men det får dröja några veckor till. Blir ju annars så sunkigt och dammigt i den.
    Men kläder som ska in i byrån klarar sig ju i några veckor iafl.

v 33+5 idag och tul på fredag igen.

Svar på tråden Januaribebis 2012