Krikiz skrev 2011-11-10 03:52:17 följande:
Skönt att höra att det är fler som bär runt på livliga små krabater
Var hos BM idag på v.29-kontrollen och alla värden såg bra ut bortsett från SF-måttet som bara ökat 1,5 cm på 4 veckor.
Har själv noterat att magen inte växt något, men då bäbben är aktiv har jag inte funderat så mycket mer på det hela. Dock skall jag tillbaka om två veckor för att BM vill lyssna och mäta en gång extra.
Har haft en hel del sd sedan flera veckor tillbaka, men de senaste två veckorna har de börjat bli smärtsamma och bitvis väldigt regelbundna. Lämnade ju en U-odling vid förra BM-besöket och den var helt blank, så det var inte förklaringen till alla sd. BM tyckte nu att jag borde sjukskriva mig de få pass som är kvar för att inte riskera att det triggar igång förlossningen i förtid, men det är lite svårt att ta steget - för visst fasen skulle det vara skönt att slippa jobba, då jag sover allt sämre pga. foglossningarna i ryggen - men samtidigt kommer jag ju att få flera månader på mig att sakna mina kära arbetskamrater ändå...... Nåja, jag lovade henne och sambon att jag skulle se hur den här natten gick och sedan ta ställning till sjukskrivningen - för det kanske är dags att sluta vara så förbaskat envis och lyssna lite mera på kroppen

Mitt sf mått hade ju inte heller ökat och tom ev minskat på tre veckor.
Jag ska få åka in på ett tul för att kolla så allt är bra och flödet är som det ska.
Min bus är oxå jätte livlig så jag är inte speciellt oroad men självklart så funderar man på varför det inte växer.