• curiosa

Januaribebis 2012

Jag som är jätte emot föräldrautbildning efter att jag vart på det när jag väntade sonen för 11 år sedan ringde idag till bm och bad om att få gå det.
    Inte för att jag vill utan för att blivande pappan gärna vill (det är ju hans första och min tredje) så det är ju mer speciellt för honom än för mig och han ville verkligen så jag ska inte missunna honom det tänkte jag.
    Han blev mkt nöjd när jag ringde honom och berättade det.
    Kanske kan bli kul att träffa andra här som ska få barn :)

• curiosa

Jag har nästan vart hemma hela grav. Först så pluggade jag på distans och sedan gick jag lite på timmar men nu är jag bara arbetslös.
    Jätte skönt då jag haft mer än många komplikationer denna grav.

• curiosa

30+0. Nu är det 10 veckor kvar på riktigt.
    Kan inte sluta längta efter att få träffa den lill* och få ett normalt liv igen.  Saknar hästar och ridning och allt runt omkring så jag blir tokig.
    Annars så mår jag faktiskt ganska ok nu. Sover dåligt gör jag, kryper i benen, foglossning och lite illamående/yrsel och så men överlag helt ok.
    Nu ska man bara bli ännu större (om det är möjligt) sen så är det faktiskt dags!

• curiosa

Vår historia är sådan att vi skulle inte ha barn, jag har två sen innan och tyckte att jag var klar.
    Åt ppiller men ändå så blev det så här vilket jag nu är glad för men det har varit en berg o dalbana minst sagt.

• curiosa

Helgen här blir att greja i huset så att vi kan flytta in snart.
    Skruva lite mera möbler och städa av ordentligt så ska vi nog kunna hämta kartonger mm sen för nu är det nära.
    Imorgon blir det dock kalas på em men lite skönt att komma ifrån oxå och göra ngt annat.

• curiosa
    minjalin skrev 2011-11-07 09:31:08 följande:
    Räknas man inte som "förstföderska" när man det gått 6 år mellan förlossningarna? Eller är det 8 år? Var 8 år mellan mig och min syster och då räknades min mamma som förstföderska igen fastän hon fött 2 barn innan bara för att jag kom som en sån sladdis. Hur det är med kejsarsnitt vet jag dock inte :p
    Här är man alltid omföderska fast att det som för mig gått 9 år mellan de senaste.
    Enligt min bm så har man fött barn en gång så vet kroppen vad den ska göra fast att det var längesen.
  • curiosa

Ang tvätta grejer så tvättar jag bebisgrejer på precis samma sett som våra (och de stora barnens) med helt vanligt tvättmedel och sköljmedel. (comfort/via eller vilket som helst) Har jag alltid gjort utan några problem.
    Jag kommer inte att tvätta ytterkläder, innerkudde, täcke. inredning till vagn etc det gör jag inte med våra heller....

Amma ska jag testa denna gången. Med den den stora försökte jag men mådde psykiskt dåligt av det med min lilla så provade jag inte ens. men det är ju som sagt 9 år sedan så nu ska jag faktiskt försöka mig på det och hoppas på att jag tycker om det.
    Om det fungerar så blir det i 4 månader sen ska jag jobba över sommaren och då blir det svårt.

• curiosa

Någon mer som har problem med krypningar/värker i benen och knäna på kvällarna när ni lägger er?
    Jag håller på att bli tokig för det kryper och värker i benen så jag vet inte vad.
    Äter extra magnesium för det har jag läst att det kan hjälpa, har stödstrumpor på dagarna men inget hjälper.

Så fort jag lägger mig börjar det, står eller sitter jag så är det inget.

Vad kan man göra????

• curiosa

Vart hos BM på besök och sf måttet hade inte ökat alls på tre veckor vilket resulterar i att vi kommer att få en kallelse från smvc för ett tul.
    Jag är inte direkt orolig men undrar ju såklart varför.
    Annars var allt bra med hjärtljud, hb mm

• curiosa
    Krikiz skrev 2011-11-10 03:52:17 följande:
    Skönt att höra att det är fler som bär runt på livliga små krabater
    Var hos BM idag på v.29-kontrollen och alla värden såg bra ut bortsett från SF-måttet som bara ökat 1,5 cm på 4 veckor.
    Har själv noterat att magen inte växt något, men då bäbben är aktiv har jag inte funderat så mycket mer på det hela. Dock skall jag tillbaka om två veckor för att BM vill lyssna och mäta en gång extra.

Har haft en hel del sd sedan flera veckor tillbaka, men de senaste två veckorna har de börjat bli smärtsamma och bitvis väldigt regelbundna. Lämnade ju en U-odling vid förra BM-besöket och den var helt blank, så det var inte förklaringen till alla sd. BM tyckte nu att jag borde sjukskriva mig de få pass som är kvar för att inte riskera att det triggar igång förlossningen i förtid, men det är lite svårt att ta steget - för visst fasen skulle det vara skönt att slippa jobba, då jag sover allt sämre pga. foglossningarna i ryggen - men samtidigt kommer jag ju att få flera månader på mig att sakna mina kära arbetskamrater ändå......   Nåja, jag lovade henne och sambon att jag skulle se hur den här natten gick och sedan ta ställning till sjukskrivningen - för det kanske är dags att sluta vara så förbaskat envis och lyssna lite mera på kroppen
    Mitt sf mått hade ju inte heller ökat och tom ev minskat på tre veckor.
    Jag ska få åka in på ett tul för att kolla så allt är bra och flödet är som det ska.
    Min bus är oxå jätte livlig så jag är inte speciellt oroad men självklart så funderar man på varför det inte växer.
Svar på tråden Januaribebis 2012