• curiosa

Januaribebis 2012

Det är så segt att bara vänta och vänta och varje kväll så har jag onda, ganska regelbundna förvärkar men det blir ju inget mer än det.
    Känns som att man gått över 7 dagar fast att jag inte ens gått över 1 änsålänge. (nytt år var ju en milstolpe) 4 dagar kvar till bf och jag hoppas verkligen att liten kommer NU!

• curiosa

Hade en hemsk ryggvärk som gick fram i magen och ställde mig duschen och då försvann det....så tråkigt att det aldrig kan komma igång.

• curiosa

Gick och la oss runt halv ett, kände då mensvärk men inget mer.
    Vaknade ca en halvtimma senare med ont men lyckats att somna mellan varje men nu vid halv tre, tre så gick det inte att ligga kvar längre.
    Har duschat varmt men utan framgång.
    v 39+4 så den är mer än välkommen.

Min senaste förlossning (för 9, 5 år sedan) började på samma sett och då gick slemproppen ganska omgående när värkarna kommit igång.
    Dock så gjorde de inte ont som de gör nu utan var bara regelbundna fram tills knappt 1,5 timma innan hon var ute vid 17.30.
    Nu är de obehagliga redan nu!

Får se, men det känns som att det kan vara på riktigt!!!!!

• curiosa
    suomigirl skrev 2012-01-09 03:55:38 följande:
    jag kan inte heller sova. Jävla värkar! nu e man inte så tuff längre.....
    38+5 idag... 
    Fast jag vill inte skriva jävla värkar för jag vill inget hellre än att ha ut liten nu och bli människa igen :)
    Hoppas, hoppas på att det inte är falsk alarm.
  • curiosa
    Haanky skrev 2012-01-09 04:08:39 följande:
    Kan inte heller sova... Vaknade 01:00 och hade ondare förvärkar som mensvärk och det kom ganska regelbundet men somnade imellan dem. Sen har jag vaknat till och från men vet inte om det varit värken eller nått annat.. Har molande värk hela tiden men det onda har avtagit :( bara hoppas att det är på g fasten jag bara är i v37+0
    Tror mer av slemmis lossnade också...
    Precis som här då.
    Sitter nu i soffan och slö tittar på tv och klockar värkar som kommer med ca 6 minuters mellanrum och varar i 30-60 sek och klockan är snart halv fem!
    Får se hur det utvecklar sig.
    Har inte sett ngn slempropp här inte men det är ju inte 100 att man gör det heller.
  • curiosa
    suomigirl skrev 2012-01-09 04:28:30 följande:
    Jag vill ha lustgaaaaaas!!!!
    Men om du känner att de är såpass starka så skulle jag nog ringa hem pappan.
    Här ligger sambon och sover, han vet att det nog är på gång men han behöver ju inte sitta här i soffan med mig i dagsläget eftersom värkarna är helt ok änsålänge.
    Funderar dock på hur jag ska göra med barnen som kommer hem från sin pappa nu på morgonen. Vet inte om jag ska ringa hit min pappa som får hämta upp dom eller om jag ska avvakta och se, kan ju vara 12 timmar kvar och det kan gå jätte fort.....
  • curiosa
    suomigirl skrev 2012-01-09 04:44:04 följande:
    fast e så rädd att värkarna avtar om jag börjar fixa o trixa hem honom o sånt... väntar nog lite iaf... hade bara vart skönt med lite lustgas här brevid sängen :)

om man ändå kunde somna lite o inte vakna av värkar......  
    Jag har gett upp sovrummet och sängen helt och hållet och sitter i soffan i stället.
    Så jobbigt att ligga still i sängen men lättare att sitta i soffan.

Förstår precis vad du menar med att de ska avstanna om man fixar och trixar så jag avvaktar jag med.
  • curiosa
    Haanky skrev 2012-01-09 06:07:01 följande:
    villockså klocka värkar!! mina va så diffusta att ja inte riktigt kunde klocka dem.... värken kom innan magen blev hård och släppte efter att magen slappnat av så visste inte vart ja skulle börja nånstans... väntar bara på "riktiga" värkar man känner av från början till slut ..... men får nog vänta ett tag till :) har mensvärk kvar men inget ondare än så... 

hur går det för er?  
    Jo här går det bra. Vissa av värkarna är riktigt jobbiga men överlag så är de helt ok.
    KOmmer dock lite längre i mellan nu, ca 8 minuter, men som sagt intensivare.
    Ska ringa min pappa om ngn timma så får han hämta mina barn då de kommit hem från sin pappa, lika bra ifall det är så att vi behöver åka in och så behöver de inte se mig ha ont heller.
  • curiosa
    Haanky skrev 2012-01-09 06:15:23 följande:
    !
    Vad spännande!!! tänk att man kan längta efter smärta!!!! Lycka till!!! hoppas allt går bra :):)
    Tack :)
    Ja det är helt sjukt att man kan längta efter det och just nu när de värsta kommer så kommer jag ihåg hur det var och då har jag nästan ångrat mig...eller nej det har jag ju såklart inte men det finns ju roligare saker att göra.
    Men bara det ger en bebis så är det helt ok :)
  • curiosa

sitter fortfarande och klockar mina värkar  (med värktimer.se ) och det är ibland 7 minuter i mellan men ibland hela vägen upp till 14 minuter men de håller i sig i snitt ca 1 min och 10 sek.
    Får se hur det slutar men är ganska säker på att det är på gång och att vi inom kort har en liten här hemma.

• curiosa
    suomigirl skrev 2012-01-09 08:28:09 följande:
    varktimer.se...  viste inte om den sidan, den va cool... ska oxå börja leka med den :)
    Den är ganska bra för det är annars så svårt att veta och klocka.
    Har den även på mobilen men lättare på datan tycker jag.
  • curiosa

Ja då var vi hemma igen med lilla Emma som föddes i baksätet på bilen halvvägs till förlossningen i måndags kl 10.02.
    Hade ju haft känningar sen ca 1 på natten och vattnet gick vid 9 och sen åkte vi men hann som sagt inte in.
    Sambon fick agera barnmorska med sos i telefonen och hela Emma hann födas fram innan ambulansen var på plats.
    Nu gick allt bara bra och hon mår som en prinsessa.
    3990g och 52 cm lång, född i v 39+4 (precis som henne två äldre halvsyskon)
    Hade tänkt att amma henne men får henne inte att suga, inte ens med hjälp av personalen på bb så nu har vi gett henne tillägg. Det gör inte så mkt för min del för båda mina stora är flaskmatade men jag hade ställt mig in på att amma.
    Så nu hoppar vi vidare in i nästa grupp :)

• curiosa
    partouze skrev 2012-01-11 15:31:57 följande:
    Håller fortfarande i sig :) 4-7 minuter imellan. Men har ek ringt in ännu . Vill att de ska komma tätare först
    Ring säger jag efter min nya erfarenhet.
    Prata med dom och rådfråga istället för att vänta hemma. Det kan ha gått längre än du tror :)
    Lycka till.
Svar på tråden Januaribebis 2012