• curiosa

Januaribebis 2012

minjalin skrev 2011-11-15 19:56:33 följande:
    Att ha hosta och vara typ höggravid är ingen bra kombo xD Känns som jag ska kissa ner mig :p
    ännu värre när jag nyser och helst om det är mer än en nysning i rad. Då hinner man inte spänna musklerna i mellan...
  • curiosa
    Frökenolson skrev 2011-11-15 18:44:03 följande:
    ring till sjukgymnastiken så får du ett par skenor,det har hjälpt mej jättemycket, nu känns det nästan inte alls i jämnförelse med innan, värst på morgonen. Försök att sträcka på handlederna när du sover eller vila, det underlättar!
    Får hoppas att idag var en engångsföreteelse annars får jag ringa imorgon.
    Visst har dom domnat bort innan men inte så här som i natt när jag vaknat flera gånger pga det.
  • curiosa
    Alltochinget skrev 2011-11-16 07:49:56 följande:
    Jag har lite frågor angående föräldrapenningen. Hur ligger alla till med försäkringskassan? Jag skickade in inkomstpapprena igår (!) och är lite orolig att jag är så sen. Har ni andra allt fixat? Hur lång tid tar det innan jag kan logga in på försäkringskassans hemsida för att se hur mycket jag får ut och kunna ansöka om mammapenning? Hur mycket ligger skatteavdraget på?
    Oj.
    Jag skickade mina sådana papper i v 18 redan. Dock så var de mkt snabba så du hinner säkert ändå. Glöm inte skicka in för pappan oxå om han inte har reg sgi.
    Ansökan om fp kan du göra tidigast 60 dagar inann bf.
    Skatteavdraget ligger på 28%, så tänk på att lägga till extra för att slippa restskatt.
  • curiosa

Jag är oxå väldigt trött på att inte få sova på nätterna. Vrider och vänder mig och har ont precis överallt!
    Men kanske att det är bra att man inte är van att sova jätte bra under nätterna eftersom det får man ju inte göra när liten kommit heller :P
    Men visst hade det vart gott att få sova en riktig natt iafl.

• curiosa
    Velociped skrev 2011-11-16 09:47:45 följande:
    Caradan - hur menar du med skatten? Beloppet man får ut per dag, alltså det som står angivet på FKs sida, är väl ändå efter skatt? Eller har jag fattat helt fel?
    Beloppet du får ut per dag som står på fks sida är innan skatt. sen drar de 28% (iafl för mig) och jag kan begära att de drar extra skatt (finns en ruta som man kan fylla i om det).
    Fp, vab och gp är det skatt på men  barnbidrag, bostadsbidrag mm är skattefritt.
  • curiosa
    zatori skrev 2011-11-16 21:39:26 följande:
    Tack för era svar. Men då är det inte onormalt att INTE ha känt några än då kanske?
    Med båda mina stora barn hade jag inte en enda sd. Nu har jag massor så det är inte ovanligt att inte ha några alls.
  • curiosa

Varje natt är en kamp mot kl tycker jag nu!
    Somnar, vaknar, somnar, vaknar och så håller man på.
    Om inte handlederna krånglar så har jag ont i magen eller vart som helst. Allt för att jävlas. Nej men kanske inte riktigt men jag fungerar verkligen inte om jag inte får sova ordentligt.

Ja,ja nu har jag fått gnälla av mig lite iafl  och snart ska vi åka till Näl för att göra TUL.

• curiosa

Tillbax från TUL och liten vägde nu 1780g och var 11,4% mindre än genomsnittet.
    dessa 0,4% gjorde att vi fick en ny tid om 2 veckor.
    Annars såg den pigg ut och grejade massor. Låg med huvudet neråt (vilket jag inte trodde innan, var helt övertygad om att den låg uppåt)
    Och när de skulle mäta lårbenet så sa läkaren att nu kan ni kanske se könet och hon kunde berätta om vi ville men tyvärr så vill ju inte sambon veta så jag fick försöka kika själv men det var ganska lönlöst.

• curiosa

Jag tror att jag sett på klockan minst en gång i timman hela natten.
    Jag blir tokig av att inte få sova.
    Och tillråga på allt så har jag blivit förkyld och har ont i alla leder och huvudet.....japp livet är på topp!

• curiosa
    roxylady skrev 2011-11-19 12:17:15 följande:
    Ni som har barn sedan tidigare. Hur mkt använde ni underbyxor utanpå blöjan?
    Aldrig :)
Svar på tråden Januaribebis 2012