Januaribebis 2012
Hur har ni som jobbar inom vården skrivit i anmälan angående lyft osv?
Nu vet jag att det varierar beroende på vart man jobbar osv.
Jag anser att min arbetsplats är tungt på ett vis då det är mycket spring och brukarna behöver mycket hjälp. Det larmar hela tiden så man springer i mellan. Man ska hjälpa dom från och till toa på olika sätt och vis. Dom vill lägga sig vilket man beroende på vem det är inte gör på en ögonblinkning. För att inte tala om utrymmen när man bli mer otymplig och osmidig. Man får inte plats överallt och "jobba efter golvet" (dvs hjälpa till att sätta på skor/strumpor osv) är en mardröm för mig.
Så jag tycker det är svårt.
Men jag håller tummarna att allt går min väg. Är ju sjukskriven 50 % nu och det funkar.
Jag kom även att tänka på en annan liten rolig fråga att kasta ut såhär:
Hur många av er kommer få hembesök av BVC sen efter födseln? Hur funkar det där ni bor?
När vi hade fått dottern blev vi nästan lite besvikna när BVC meddelar att vi inte får besök av dom pga att det inte fanns tid eller resurs för detta för att vi bor för långt bort ( 5mil).
Så jag är väldigt nyfiken på hur det blir den här gången.
Dom kanske bara gör hembesök vid första barnet föressten??
Hoppas jag slipper denna gången med men det beror lite på vem vi får som bvc tant nu, den ena är helt underbar (och var tom med på förlossningen när min flicka föddes) men den andra tycker jag mindre om.
.