• curiosa

Januaribebis 2012

Barnvakten måste ju få veta och då blir det automatiskt så att både mina föräldrar och sambons föräldrar vet.
    Sen kommer jag även att messa/ringa min brors fru för det hör till (hon har hört av sig med sina)

• curiosa

Då har jag vart på vct för min hopplösa förkylning som aldrig ger sig och som nu satt sig i örat och gör ont!
    Kåvepenin, kortisonnässpray utskrivet så nu ska jag väl må bättre snart tror jag,
    Nätterna har för mig blivit bättre men inte helt bra men annars så ska man väl överleva den sista korta tiden som är kvar till bf. (27 dagar för mig)

• curiosa
    riparbella skrev 2011-12-15 20:26:08 följande:
    Någon som vet hur det har gårr för Yrla som åkte in til förlossningen härom natten?
    Kollar här flera gånger per dag för att se om hon skrivit ngt men än så har det väl varit tyst.
    Håller tummarna.
  • curiosa
    Sofie emma 80 skrev 2011-12-16 05:33:02 följande:
    Fy. Varit vaken sen 00:45. Tyvärr bara att bita ihop och gå upp och jobba 12-timmarspass snart.
    Imponerad av er som fortfarande orkar att jobba.
    Jag orkar knappt ta tag i det lilla som ska göras här hemma :P
  • curiosa
    LillaEko skrev 2011-12-16 09:55:28 följande:
    Jag brukar ju annars vara duktig på att hålla mig ifrån sött på vardagarna.
    Men nu är det ju typ inte ens lönt att försöka.
    Usch och fy, men här slinker det nog ner sött var dag numera.
    Har bakat julkolor, (hälften har försvunnit på något konstigt vis) men vågar inte baka det andra förrän nästa vecka....så det finns kvar till jul! 
    Känner igen det där med att de tar slut utan man vet hur.
    Jag får göra så att jag gör julgodiset sen får jag köra hem det till mamma annars så tar det slut :P
  • curiosa

Inte många dagar kvar nu tills det är nytt år och sen efter det så är det ju fritt fram :)
    12 dagar är ju ingenting om man jämför med vad vi gått.

Just nu har jag en bra period, sover ganska ok och har inte ont mm och dagarna går ju fort nu fram till jul sen är det bara mellandagarna kvar.

Tvättar det sista idag (ramlar in nya saker hela tiden som ska tvättas upp)

• curiosa
    Cia80 skrev 2011-12-19 22:52:53 följande:
    En fråga till er som har barn sen innan. Hur har ni "planerat" att göra ifall förlossningen drar igång sent så att ni behöver åka in på natten?
    Vi har sambons pappa bara ett par km härifrån så då får han komma hit,
    Nu är ju mina stora barn stora men tösen vill inte sova hemma utan vuxen så då får det bli så.
    Har dock planerat att åka in när de åkt till skolan :P
  • curiosa
    LillaEko skrev 2011-12-20 09:41:52 följande:
    Kan det vara något på gång????

En rosa flytning i storlek med en 5 krona innan när jag var och kissade.
    Ringde bm som bad mig avvakta. Men blev det mer eller om jag fr ont skulle jag kontakta förlossningen.

Slemproppen kanske?!?!?!
    Jag har ju bestämt att jag ska gå över nyår, så inte haft en tanke på att bebis faktiskt kan komma nu.
    **Spännande**
    Men är ju redan i v 38(37+4), så känns ju skönt att det är så långt gånget iallafall =)
    Slemproppen kom ca 18 timmar innan min minsta kom så är dte lika för dig så kommer den snart :)
  • curiosa
    roxylady skrev 2011-12-22 07:16:53 följande:
    Googlade lite. Sveriges radio skrev om det vad jag kunde hitta. Och nån mer sida. Men det är att man kan ta ut 30 dagar totalt tillsammans samtidigt under första året. De är inte istället för de 10 första dagarna utan plus dem om man säger så. Men det är ju bra att hushålla med de här 30 dagarna:)
    Ja precis så så roliga är dom ju inte eftersom de inte tillkommit några dagar utan de bara betyder att man kan ta ut fp dagar samtidigt.
    Vi ska hushålla med dom och inte ta många alls för att kunna gå hemma till aug/sep 2013.
  • curiosa
    Majskorn skrev 2011-12-22 09:03:39 följande:
    Hade kunnat vara jag som skrev det där...min man går runt och fryser och mig droppar det svett om...så sjukligt trött på att alltid vara kladdig och känna mig ofräsch :(
    Jag med!
    Jag fryser jämt i normala fall men nu som gravid är det varmt överallt.
    17 grader i sovrummet och stackars sambon fryser men jag trivs. Säger till honom att han ska vara glad att jag vill ha elementet avstängt för nästa år kommer jag att gnälla över att det är för kallt.
Svar på tråden Januaribebis 2012