• curiosa

Januaribebis 2012

Efter att ha haft massa "för"värkar igår och även vaknat av dem i natt så hade man ju lite förhoppningar på att det skulle vara på gång men nu är det enda jag känner av en molande mensvärk.

Ska till bm sen idag och hoppas verkligen att det är sista gången.

• curiosa

Jag dricker lunelax minst 2 ggr per dag och ibland 3 ggr per dag och har gjort så sen stort sett dag ett.
    Missar jag det så stannar magen.
    Men med det så fungerar den helt ok.

Hoppas på att slippa det sen när liten kommit ut.

• curiosa

Bm besöket idag gick bara bra och jag fick en ny tid om exakt två veckor. Då nästan en vecka efter bf och jag hoppas verkligen att jag slipper gå på den.
    Annars så fick vi sista datum den 26:e januari (bf 11:e) och det är ju skönt att veta det iafl.

• curiosa

I natt har jag sovit som en stock.
    Ja, jag har vart uppe på toa ca 3 ggr men somnat om igen och inte legat vaken och bäst av allt var att klockan var nästan 10 när jag vaknade nu på morgonen.
    Allt blir så mkt lättare när man sover gott.

Exakt en vecka kvar till bf och jag är så trött på att vara gravid och skulle kunna göra typ vad som helst för att få ut den.

• curiosa
    C R skrev 2012-01-04 15:39:18 följande:
    Måste bara skriva av mig lite. Igår började ju slemproppen lossna. Hade värk i mage o rygg. Vid 18 la jag mig o hade sammandragningar som kändes ganska mycket med 10-15 emellan. Höll på till 22tiden då de började göra ganska ont o.kom tätare 7-8 min emellan. Höll i sig till 6 i morse. Da försvann de i ngn timme för att sedan komma tbx glesare o svagare. Ganska lugnt på fm för att sedan vara tillbaks på 6-7 min emellan. Avtog efter lunch 15-20 min emellan.. nu gör dom riktigt ont, kan inte ligga still o kommer med ca 10 min emellan. Hur länge kan det hålla på så här? Undrar om de gör ngn nytta. Jag har sovit 1 timma sen i går morse. Andra barnet. Någon som har erfarenhet eller tips?
    Här är det till och från hela tiden och det gör en ju tokig att för varje gång det drar igång så tror man ju att nu, nu är det dags.
    Åk in och kolla om det händer ngt så vet du var du står.
  • curiosa

CR och Jamir, grattis till era små :)

Idag har jag energi utan dess like, vart på Ikea och handlat och nu satt upp en massa saker och skruvat och fixat. Bakat kalljästa frukostbullar och jag är fortfarande rastlös.....kanske ett tecken??? Hoppas kan man ju alltid.

• curiosa

Bf idag enligt senaste mens men inte en tillstymmelse till att ngt skulle vara på gång. 5 dagar kvar till bf enligt ul så kanske att det kan bli ändå snart.....
    Så jobbigt att behöva vänta och vänta och det känns som en evighet trots att jag inte ens gått över tiden ännu!

• curiosa
    Junies mamma skrev 2012-01-06 23:15:13 följande:
    Nån här som är på eller ska till NÄL
    Jag ska till Näl när det är dags, snart hoppas jag :)
  • curiosa
    fabler skrev 2012-01-07 12:03:47 följande:
    Våran lilla flicka kom imorse 7.29! När jag igår stängde av datorn och reste mig ur soffan så gick vattnet så då åkte vi in för koll och blev kvar. Har sovit knappt 1.5 timme inatt. Är kvar på förlossningen och väntar på barnläkaren sen hoppas vi få åka hem för det är magsjuka på bb.
    Grattis :)
  • curiosa
    Sapato skrev 2012-01-07 15:38:47 följande:
    Grattis Ames

Någon som vet hur länge man får gå över innan man sätts igång? (i sthlm om det är olika i olika län)
    Här åker man in på överburenhets kontroll i v 42+0 och oftast så sätts man igång dagen efter.
    Detta enligt min bm. Kan bli igångsatt när man är på kontroll oxå men vanligast är dagen efter.
Svar på tråden Januaribebis 2012